ریپورتاژ آگهی
باقِرشهر

باقِرشهر

باقِرشهر یكی از شهرهای استان تهران است. باقرشهر در محور ارتباطی قدیم تهران – قم و در بخش كهریزك شهرستان ری قرار دارد. بر طبق آخرین آمار جمعیتی تا پایان سال ۱۳۸۳ جمعیت باقرشهر بالغ بر ۵۸۸۴۰ نفر ذكر شده‌است.
  • 1400/11/13
  • استان : تهران
  • شهر : باقر شهر
  • دسته : شهر-استان
آدرس : باقِرشهر یكی از شهرهای استان تهران است. باقرشهر در محور ارتباطی قدیم تهران – قم و در بخش كهریزك شهرستان ری قرار دارد
تلفن : 66059000-021

باقِرشهر یكی از شهرهای استان تهران است. باقرشهر در محور ارتباطی قدیم تهران – قم و در بخش كهریزك شهرستان ری قرار دارد. بر طبق آخرین آمار جمعیتی تا پایان سال ۱۳۸۳ جمعیت باقرشهر بالغ بر ۵۸۸۴۰ نفر ذكر شده‌است.

باقرشهر معروف به شهر بین الحرمین و میان آرامگاه معمار كبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) و حضرت سید الكریم حسنی علیه السلام، واقع شده‌است . همجواری باقرشهر با حرم مطهر حضرت امام (ره) ، پالایشگاه تهران، نیروگاه برق ری، كارخانه سایپا پرس ، بسیاری از كارخانجات بزرگ كشور موجب رونق تجاری این منطقه گردیده است. از مراكز مهم صنعتی آن می‌توان به پالایشگاه تهران، تاسیسات نفتی و گازی ری، شركت نفت بهران، شركت انرژی، شهرك شهرسنگ بالغ بر ۱۱۱ كارگاه، مجتمع تجریشی ، شركت ایران سیلندر و شركت سایپا پرس را نام برد.

باقرشهر بر اساس مصوبه مورخ ۴/۴/۷۵ هیئت وزیران، به شهر تبدیل شد. در تاریخ ۴/۱۲/۷۵ شهرداری این شهر افتتاح و حریم استحفاظی آن با ۵۵ كیلومتر مربع مساحت در تاریخ ۱۶/۴/۷۶ به تصویب وزیر كشور از مناطق ۱۹ و ۲۰ شهرداری تهران جدا و به باقرشهر الحاق شد. این شهر در جنگ ایران و عراق ۱۴۳ شهید داده‌است.

باقرشهر در سه دوره فعالیت شوراهای اسلامی، رشد بسیاری را شاهد بوده است . از جمله مصادیق این رشد شهری میتوان به بوستانهای چند منظوره این شهر اشاره كرد. مجموعه عطر سیب شهرداری باقرشهر با باغ پرندگانی كه در آن از چندین گونه متفاوت نگهداری می شود، مدرسه فوتبال، استادیوم ایثارگران، پیست اسكیت سواری، پت هلیكوپتر و … از جمله این بوستانهاست . بوستان بانوان كه نام دیگر بوستان فدك است از دیگر افتخارات عمرانی باقرشهر است كه در مساحتی به میزان تقریبی ۵/۴ هكتار برای اغلب رشته های ورزشی دارای سایت جداگانه است. این بوستان كه دارای پیست دوچرخه سواری نیز هست در روز ویژه بانوان و در ساعات شبانگاهی ویژه خانواده هاست. در این بوستان امكاناتی چون جكوزی ، امكانات ورزشهای رزمی و غیره نیز وجود دارد.

بوستان ارغوان در محله جعفر آباد باقرشهر از دیگر بوستانهای این شهر است كه توانسته است با نوع طراحی خاص و همچنین آبنمای موزیكال، جذابیتهایی دیدنی را برای شهروندان باقرشهری فراهم كند. باقرشهر در اكثر محله های خود دارای بوستان محلی است .

این شهر با چندین مجموعه ورزشی مجهز توانسته است به شهری مدال آور در عرصه های بین المللی تبدیل گردد. مجموعه ورزشی غدیر با سالنهای متعدد در رشته های مختلف مانند رینگ كشتی ، سالن كشتی ، سالن بدن سازی و غیره در كنار امكانات ورزشی سایر مجموعه ها مانند سالن چند منظوره شهدای باقرشهر و همچنین امكانات اداره تربیت بدنی باقرشهر، به شهروندان این شهر خدمات می دهد.

-GzQMDABOJc



-TUrzjCl7Vk