ریپورتاژ آگهی
شهر شمشك

شهر شمشك

شمشَك یكی از شهرهای بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات استان تهران است. وزیران عضو كمیسیون سیاسی و دفاعی دولت بنا به پیشنهاد وزارت كشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات كشوری -مصوب ۱۳۶۲ – در آبان ماه سال ۱۳۹۱ تصویب كردند
  • 1400/11/13
  • استان : تهران
  • شهر : شمشك
  • دسته : شهر-استان
آدرس : شمشَك یكی از شهرهای بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات استان تهران است.
تلفن : 66059000-021

شمشَك یكی از شهرهای بخش رودبارقصران شهرستان شمیرانات استان تهران است. وزیران عضو كمیسیون سیاسی و دفاعی دولت بنا به پیشنهاد وزارت كشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات كشوری -مصوب ۱۳۶۲ – در آبان ماه سال ۱۳۹۱ تصویب كردند: روستاها، مزارع و مكان‌های سفیدستان ، شمشك بالا ، شمشك پایین ، دربندسر، درود و جیرود از توابع دهستان رودبار قصران بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات با یكدیگر ادغام و از این پس به عنوان شهر شمشك شناخته می‌شود.
در میان ییلاق های توریستی رودبار قصران تنها شهری است كه در هر یك از فصل های سال به روی انبوه دل خستگان شهر آغوش باز گشوده است. بهار دل انگیز سرمست، تابستان خرم و با نشاط، پائیز دلفریب و پر خاطره، و زمستانی سفید برای مشتاقان اسكی. پیست بین‌المللی اسكی شمشك و پیست اسكی دربندسر در این شهر قرار دارند. پیست اسكی بین‌المللی دیزین نیز در نزدیكی شهر شمشك در منطقه ی دیزین شهرستان كرج قرار دارد.

مردم شهر شمشك به زبان فارسی با لهجه تهرانی و نیز زبان تبری (مازندرانی) صحبت میكنند.

 

-dBswILooN3



-ZEpcNonx77

-yiLaytsObV

-ArKKzk9M9t