ریپورتاژ آگهی
بازدید از شهر جوشقان قالی كاشان را از دست ندهید.

بازدید از شهر جوشقان قالی كاشان را از دست ندهید.

كاشان‌گردی مهیج و خاطره‌انگیز است به همین جهت با ما همراه باشید و بازدید از شهر جوشقان قالی كاشان را از دست ندهید.
  • 1402/06/20
  • استان : اصفهان
  • شهر : کاشان
  • دسته : مناطق ییلاقی و دریاكنارها
آدرس : كاشان - شهر جوشقان قالی
تلفن : 66059000-021

در نزدیكی یكی از گرمترین نقاط كره زمین، این شهر سردسیر و ییلاقی قرار دارد. تا خودتان به این منطقه بی نظیر سفر نكنید باور نمیكنید كه در كویری گرم و سوزان تكه ای از بهشت سرسبز و زیبا وجود دارد.

تنها با رفتن به جوشقان قالی می‌توانید لذت برف بازی در نزدیكی كویر داغ را تجربه كنید. جوشقان قالی محلی مناسب برای عاشقان طبیعت است، به خصوص در فصل بهار این منطقه با گل‌های لاله و شقایق آنقدر تماشایی می‌شود كه دل كندن از آن به سختی ممكن است. اگر به كاشان سفر كردید بازدید از این منطقه را فراموش نكنید.

 

بازدید از شهر جوشقان قالی كاشان را از دست ندهید.-blynultvVM

آشنایی با شهر جوشقان قالی كاشان

كاشان شهری پر رمز و راز با جاذبه‌های دیدنی متعدد است كه سفر به آن، یكی از به یاد ماندنی‌ترین تجربه‌های زندگی شما خواهد بود. جاهای دیدنی كاشان آنقدر زیاد هستند كه برای بازدید از تمام آن‌ها باید چندین و چند بار به این شهر تاریخی سفر كنید.

 بازدید از شهر جوشقان قالی كاشان را از دست ندهید.-gqaLiIdCps

زمانی كه صحبت از تاریخ ایران و جایی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی می‌شود بیشتر ما از شهر اصفهان یاد می‌كنیم. اصفهان برای ما یادآور مكان‌های تاریخی و جاهای دیدنی مختلف است اما شهرهای دیگری هم در ایران هستند كه جاذبه‌های تاریخی و دیدنی مختلفی دارند و برای سفری به یاد ماندنی بهترین انتخاب هستند، یكی از این شهرها كاشان است. كاشان با قدمتی ۷۵۰۰ ساله، یكی از اولین تمدن‌های انسانی در ایران است و بخش زیادی از سنت‌ها و فرهنگ اجداد ما در این شهر به جا مانده‌اند.

جوشقان قالی از توابع بخش قمصر شهرستان كاشان است و از مقاصد گردشگری و جاهای دیدنی كاشان در اطراف شهر به شمار می‌آید. آب و هوای این شهر در زمستان سرد و خشك و در تابستان نسبت به سایر نقاط سكونتی مجاور مطبوع و نسبت به كاشان حدود ۱۲درجه و نسبت به اصفهان حدود ۸ درجه خنك تر بوده و لطافت هوایش كم نظیر است. پهنای آن از كوهستان تا دشت گسترده شده است و مناظر بكر طبیعی را شكل داده كه چشم نواز و بی مثال است.

 

بازدید از شهر جوشقان قالی كاشان را از دست ندهید.-biBJghfP6P

عمده محصولات كشاورزی آن بادام، گردو و گل محمدی است و دامپروری نیز به علت مراتع مناسب رونق دارد و مردمانش سعی بر حفظ آداب و قواعد اصیل خود دارند و محصولاتش عمدتا ارگانیك و لبنیاتش به خوبی معروف است.

جوشقان قالی از شهر های شهرستان كاشان، واقع شده در مركز ایران است. جوشقان قالی در شصت كیلومتری كاشان و نود كیلومتری اصفهان واقع شده است. این شهر از ادغام دو روستای جوشقان و شهرك وحدت به وجود آمده است و شهرداری این شهر در تاریخ ۲۳ اسفند سال ۱۳۸۳ شروع به كار كرد. اما از سال ۱۳۹۲ در این شهر با تقسیم به شهر جوشقان قالی و شهر كامو و چوكان، دو شهرداری مستقر شده است. آب و هوای جوشقان قالی معتدل و سرد است.

در گذشته دو كاخ در جوشقان وجود داشته است، یكی در جنوب روستا و دیگری در شمال آن. نام این روستا نیز گوشكان بوده كه البته در طول زمان به صورت جوشقان در آمده است و امروزه با این نام شناخته میشود.

 

بازدید از شهر جوشقان قالی كاشان را از دست ندهید.-4W8gritpWw

برخی نیز این اسم را به شكل جغرافیایی این منطقه نسبت می‌دهند كه به شكل یك گوش است و نام محلی گوشگون به معنی شبیه گوش است كه جوشقان معرب گوشگون و تبدیل گاف اول به ج و گاف دوم به ق میباشد. روستای بسیاری زیبا و كهن قهرود نیز در جوار جوشقان قالی قرار دارد.

در جوشقان قالی، ۳۵ روز پیش از نوروز، روز اول سال است. در میان جوشقانی‌ها و البته سایر مردم ساكن در این منطقه و سایر مكان های اطراف آن، رسم است كه مردان در این روز به زنان هدیه ای بدهند كه از آن به عنوان اسفندی یاد میشود. این رسم به گونه ای شبیه به رسم هدیه روز ولنتاین است. از جشن‌های دیگر محلی میتوان به جشن "قوچ پاجن" اشاره كرد. در این جشن مردم به شاخ قوچ ها انار می‌آویزند تا بره های بیشتری به دنیا آورد.

جوشقان قالی در بیست كیلومتری شمال شهر میمه قرار دارد و ۱۰۲ كیلومتر با جنوب غربی شهر كاشان فاصله دارد. همچنین در هفده كیلومتری مشرق راه اصفهان به قم است.

 

بازدید از شهر جوشقان قالی كاشان را از دست ندهید.-7EN1mxIWJG
در نزدیكی یكی از گرمترین نقاط كره زمین، این شهر سردسیر و ییلاقی قرار دارد. تا خودتان به این منطقه بی نظیر سفر نكنید باور نمیكنید كه در كویری گرم و سوزان تكه ای از بهشت سرسبز و زیبا وجود دارد. تنها با رفتن به جوشقان قالی می‌توانید لذت برف بازی در نزدیكی كویر داغ را تجربه كنید و با دیدن زیبایی‌های شگفت آور آن لذت ببرید و تا ساعت ها و یا حتی روزها تفریح كنید.