ریپورتاژ آگهی
روستای سفید برگ؛ روستایی تماشایی در كرمانشاه

روستای سفید برگ؛ روستایی تماشایی در كرمانشاه

كرمانشاه نه تنها طبیعت و بناهای تاریخی بی‌نظیری دارد كه روستاهای آن نیز زیبا هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره روستای سفید برگ؛ روستایی تماشایی در كرمانشاه بدانید.
  • 1402/06/01
  • استان : کرمانشاه
  • شهر : جوانرود
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : كرمانشاه روستای سفیدبرگ
تلفن : 66059000-021

سلام نو _ سرویس گردشگری: روستای سفید برگ (سپی ور ) از توابع جوانرود در ۱۸ كیلو متری این شهرستان قرار دارد . این روستا دارای قدمتی چندین هزار ساله است و همچنین در قدیم پایتخت تابستانه سومریان بوده روستای سفیدبرگ دارای ۲۰۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ نفرمیباشد. روستابین سه كوه قرار گرفته و رودی پر اب از بین روستا می گذرد و به رود خانه ی سیروان می ریزد این روستا را بهشت گم شده زمین نامیده اند .در یك كیلومتری روستا پرورش ماهی بزرگی قرار دارد كه مكانی تفریحی برای مهمانان این روستا به حساب می اید .مردم روستای سفید برگ بسیار خون گرم و مهمان نوازاند .بقعه ی شیخ محمد در ۱۰۰ متری روستا واقع است و این بقعه دارای كرامت های بزرگی است كه مردم برای خواسته هایشان به انجا میروند .

آشنایی با كرمانشاه تماشایی

تعدادی از جاذبه های مهم تاریخی ایران نظیر طاق بستان، تكیه های بیگلربیگی و معاون الملك و ... را در خود جای داده است. یكی از مهمترین مجموعه آثار تاریخی ایران، محوطه، سنگ نوشته و كتیبه بیستون در نزدیكی این شهر قرار گرفته است.

روستای سفید برگ؛ روستایی تماشایی در كرمانشاه-3BdhgImL9O

یكی از زیباترین مساجد اهل سنت ایران-مسجد شافعی- در این شهر قرار دارد. طبیعت زیبای استان كرمانشاه به ویژه جنگل های بلوط زاگرس، غارهای مشهور این منطقه و دشت های سرسبز آن و پارك های جنگلی طاق بستان و كوهستان در شهر كرمانشاه از بهترین مكان ها برای طبیعت گردی و گردش در این منطقه به شمار می آیند.

كرمانشاه تعدادی از بهترین خوراكی ها، خوشمزه ها و سوغات های ایران را در خود جای داده است و می توان از آن به عنوان یكی از مقاصد شكم گردی در ایران نام برد. كرمانشاه یكی از مهمترین مراكز سنگ نوردی، صخره نوردی و غار نوردی ایران است.

نژاد و زبان: بخش بزرگی از مردم كرمانشاه را اقوام كرد تشكیل می دهند و در كنار آنها اقوام دیگری از ارمنی ها، ترك ها، عرب ها، لرها و لك ها با مهاجرت به این منطقه در این شهر و استان ساكن شده اند.

رایج ترین زبان مردم كرمانشاه كُردی (كردی كلهری) و بعد از آن زبان فارسی كرمانشاهی (اختلاطی از كردی كلهر با زبان فارسی) و زبان لكی ست.

روستای سفید برگ؛ روستایی تماشایی در كرمانشاه-yRVkDbfVEZ

البته كُردی كه مردم كرمانشاه در این شهر و استان استفاده می كنند، از نظر گویش بسیار متنوع است و از پراستفاده ترین آنها می توان به گویش كردی كلهری، گویش كردی اورامی، گویش كردی سورانی اشاره كرد.

در كنار این دو زبان و چندین گویش، زبان های ارمنی، تركی، عربی و لری توسط اقوام دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

دین و مذهب: بیشتر مردم كرمانشاه مسلمان و سنی و شیعه مذهب هستند. تعداد كمی از مردم هم پیرو دین هایی مانند زرتشتی، مسیحی و یهودی اند.

اقتصاد: با سرمایه گذاری های سال های اخیر در استان كرمانشاه به ویژه در زمینه صنعت، رتبه این منطقه در میان استان های صنعتی از ۲۲ به ۱۸ رسیده است.

از مهمترین واحدهای صنعتی عمده در استان می توان به صنایع پتروشیمی كرمانشاه، پتروشیمی بیستون، مجتمع صنایع نازگل، شركت چینی كرد، سیمان غرب و سامان، شركت كاشی كرد، شركت روژین تاك اشاره كرد.

داشتن كوتاه ترین مسیر حمل و نقل كالا به عراق، وجود بزرگترین پایانه مسافرتی غرب كشور در مرز خسروی، داشتن بازارچه های بزرگ مرزی باعث شده تا شهر و استان كرمانشاه قابلیت ویژه ای برای صادرات و واردات و تجارت خارجی داشته باشد.

روستای سفید برگ؛ روستایی تماشایی در كرمانشاه-IUK91YxPbu

درباره روستای سفید برگ كرمانشاه

یكی از جاهای دیدنی كرمانشاه كه در ۱۸ كیلومتری شهر در میان سه كوه قرار دارد، روستای سفید برگ است. روستای سفید برگ به بهشت گمشده زمین شهرت دارد.

این روستا كه در شهرستان جوانرود كرمانشاه واقع شده است. روستای زیبای سفید برگ به دلیل طبیعت زیبا و جذابیت‌های تماشایی فراوان توانسته است كه طرفداران و گردشگران بسیار زیادی را بخود جذب نمایید.

قدمت روستای دیدنی سفید برگ كرمانشاه به چندین هزار سال قبل باز می‌گردد. با توجه به روایات گذشته در مورد روستا گفته می‌شود كه روستا سفید برگ در قدیم، پایتخت تابستانه سومریان بوده است. آب و هوای فوق العاده دلپذیر و رود پرآب داخل روستا دلیل محبوبیت روستا سفید برگ در میان علاقمندان به طبیعت‌گردی و روستاگردی شده است.

سفید برگ نام یك روستا در حدودا ۲۰ كیلومتری جوانروده و برای رسیدن به آن باید ابتدا خود رو به جوانرود رسانده و از آنجا با یك راهنمایی از اهالی بومی می شه در جاده بسیار زیبای كوهستانی آن قرار گرفت.

البته این زیبایی در فصل بهار و علی الخصوص در اردیبهشت ماه چشم نوازه.

روستای سفید برگ؛ روستایی تماشایی در كرمانشاه-Z9tYbdaO3n

منطقه نمونه گردشگری سفید برگ، یكی از ۵۰ منطقه نمونه گردشگری استان كرمانشاهه كه دارای ویژگی های منحصر به فردی جهت گذران تعطیلاته. پوشش گیاهی بی نظیر شامل جنگل، باغ و مرتع، وجود چشمه ساران متعدد، وجود كوهساران مرتفع، آب و هوای مرطوب سرد و وجود جاذبه های متعدد طبیعی و فرهنگی از جمله ویژگی های بارز منطقه نمونه گردشگری سفید برگه. صرف ماهی كباب در سفید برگ برای گردشگران و مسافرین نوروزی به خاطره ای ماندگار برای آنها تبدیل خواهد شد.