ریپورتاژ آگهی
خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت

پرسه زدن در بعضی خیابان‌ها تجربه كم‌نظیری است از این رو با ما همراه باشید و درباره خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا بدانید.
  • 1402/06/01
  • استان : گيلان
  • شهر : رشت
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : خیابان گلسار رشت
تلفن : 66059000-021

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر زیبای رشت جلوه های متفاوتی دارد؛ از بخش های مدرن و لوكس گرفته تا خانه های تاریخی و مهم تر از همه خیابان های پر شور و حالش كه در شب بسیار زیبا می شوند. یكی از این خیابان ها، بلوار معروف گلسار در محله گلسار رشت است كه به نوعی یكی از لوكس ترین و بهترین خیابان های شهر هم به حساب می آید.

در این بلوار انواع و اقسام بوتیك ها و مغازه های خرید لباس های شیك و برند به چشم می خورد كه به شما یك تجربه عالی از خرید می دهد. با وجود آن كه انتخاب یك مقصد خاص برای شب‌گردی آن هم در شهر رشت كمی سخت است اما خیابان گلسار با وجود انواع كافه و رستوران می تواند گزینه‌ای خوب برای شما باشد.

اما تمام جذابیت بلوار گلسار به این موارد ختم نمی شود، قدم زدن در این بلوار زیبا كه با درختان سر به فلك كشیده پوشیده شده، منظره ای رویایی پیش پای تان می گذارد و همچنین می تواند یكی از بهترین خاطره های شما از سفر به رشت باشد.

 

خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت-SlE60gcstx

محل قرارگیری خیابان گلسار رشت

محله گلسار در بخش شمالی شهر رشت و در ناحیه یك شهرداری آن قرار دارد. محدوده جغرافیایی این منطقه از جنوب به بلوار و میدان انصاری، از غرب به رودخانه زرجوب، از شمال به حد شمالی شهر در منطقه پستك و از شرق به محله دیلمان منتهی می‌شود. خیابان‌های اصلی این محله، بلوار گلسار، بلوار گیلان، بلوار سمیه، بلوار توحید و بلوار اصفهان هستند.

 

محله گلسار در مقایسه با اغلب محله‌های رشت كه ساختاری متراكم و گاه نامنظم دارند، به‌صورت بسیار مدرن طراحی و ساخته شده است. این تفاوت در ساختار با گذر از این محل و ورود به محله‌های مجاور محدوده گلسار، كاملا احساس می‌شود. به‌منظور كمتر كردن تعداد چهارراه‌ها و تقاطع‌ها در این محله، برخی خیابان‌ها به‌صورت حلقه‌ای طراحی شده است؛ به‌طوری كه با شروع از یك نقطه و ادامه دادن مسیر، بدون دور زدن می‌توان مجددا به همان نقطه بازگشت.

محبوبیت گلسار و سرازیر شدن جمعیت و سرمایه به این منطقه، در كنار فراهم شدن امكانات رفاهی و تفریحی گوناگون، باعث رشد بسیار زیاد قیمت زمین و ملك در آن شده است؛ به‌طوری كه اكنون گران‌ترین و لوكس‌ترین ساختمان‌ها و خانه‌های رشت در گلسار واقع شده‌اند.

خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت-1TuGcD1WL0

در تیرماه سال ۱۳۵۱ در زمانی كه «غلامرضا عون جزایری» استاندار گیلان بود، ساخت شهركی در منطقه گلسار فعلی آغاز شد؛ در آن زمان این منطقه شالیزاری بود كه «بوسار» نام داشت. شهر رشت پرجمعیت‌ترین شهر در بین شهرهای سه استان شمالی مجاور دریای خزر و بزرگ‌ترین شهر گیلك‌نشین جهان است.

این شهر تراكم شهری بسیار بالایی دارد و هنوز هم در كوچه‌های باریك محلات قدیمی آن، فشردگی بافت شهری كاملا مشهود است؛ به همین دلیل، طرح ساخت شهرك جدیدی با ساختاری نوین برای اسكان شهروندان در رشت بسیار مورد استقبال قرار گرفت. از «اسدالله رشیدیان» به‌عنوان سرمایه‌گذار این طرح بزرگ و «دكتر علی‌آبادی» به‌عنوان طراح آن نام برده می‌شود كه تیم ایشان پیش‌تر شاهین‌شهر اصفهان را نیز طراحی كرده بودند.

 

شهرك بوسار كه دوماه بعد در شهریور ۱۳۵۱ و بعد از یك فراخوان عمومی به «گلسار» تغییر نام داد، در ابتدا برای اسكان ۱۵٬۰۰۰ نفر طراحی شده بود؛ بیش از ۳٬۲۰۰ خانه‌ ویلایی و آپارتمانی در این شهرك ساخته و به مردم فروخته شد.

مجتمع آپارتمانی كاكتوس اولین مجتمع مسكونی ساخته شده در این منطقه است كه ساخت آن قبل از سال ۱۳۵۷ به پایان رسید. در آن زمان چنارهایی نیز در دو طرف خیابان‌های گلسار كاشته شدند كه اكنون درختان تنومند بلندی هستند.

خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت-PX2tpwaHXA

خیابان‌گردی در گلسار رشت

گلسار رشت فقط اسم یك خیابان نیست. بلكه یك شهرك و محله بزرگ در منطقه ۱ رشت است. بلوار سمیه، توحید، گیلان، دیلمان، خیابان نواب و خیابان معین هم جزو محله گلسار رشت هستند. چهارراه گلسار معروف‌ترین بخش این محله است كه میدان شهرداری، خیابان تختی و بوستان ملت در اطراف آن هستند.

قبلا اینجا یك شالیزار بزرگ بود و كسی به آن توجه نمی‌كرد. اما اواخر دهه ۴۰ كم‌كم سروكله خانه‌های ویلایی پیدا شد. چند سال بعد هم شهرداری تصمیم گرفت كه شهرك گلسار را بسازد. اما قبلا اسم اینجا گلسار نبود و به آن شهرك بوسار می‌گفتند. الان از آن شالیزار قدیمی دیگر خبری نیست و همه محله گلسار رشت را به فروشگاه‌های گران‌قیمت، ویلاهای لوكس و كافه و رستوران‌های معروف می‌شناسند.

 

خیلی از گردشگرها اولین جایی كه می‌خواهند بروند بوتیك‌ها و فروشگاه‌های شهر است. اگر شما هم جزو این دسته هستید، خیابان گلسار را حتما در لیستتان بگذارید. معروف‌ترین مركز خرید اینجا، مركز خرید گلسار است كه ۶ طبقه دارد.

خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت-TkUYbf0Jy6

در اینجا می‌توانید انواع لباس‌ها را برای خانواده بخرید و در طبقه چهارم هم به فودكورت سر بزنید. قیمت‌ لباس‌ها در اینجا بالاست. بنابراین انتظار قیمت‌های مناسب نداشته باشید. علاوه‌بر لباس، می‌توانید لوازم برقی و لوازم خانگی هم از مركز خرید گلسار بخرید.

برندهای معروفی در خیابان گلسار رشت شعبه دارند، از برندهای خارجی مثل پیركاردین و جین وست تا برندهای معروف ایرانی مثل تن‌درست، چرم درسا، ماكسیم، تی تی و هاكوپیان. فروشگاه جین وست ابتدای بلوار گیلان است و تی‌شرت‌ها و لباس‌های به‌روزی دارد. برند عطر و لوازم‌آرایشی سفیر هم در این محله شعبه دارد. این فروشگاه را در بلوار اصفهان در خیابان گلسار می‌توانید پیدا كنید.

از برندهای معروف دیگر در این خیابان، برند دلسی است. این برند از ۷۰ سال پیش چمدان و كوله‌پشتی تولید می‌كند. اگر می‌خواهید یك چمدان خوب و باكیفیت برای سفرهای آینده‌تان بخرید، حتما سری به شعبه دلسی در گلسار رشت بزنید.

 

برای خرید لباس مردانه هم می‌توانید به فروشگاه برند ایكات، گراد، ماكسیم، پیركاردین و هاكوپیان سر بزنید. اگر برای همسر یا نامزدتان می‌خواهید از گلسار رشت سوغاتی بخرید، می‌توانید به فروشگاه چرم درسا بروید.

خیابان‌گردی در رشت بی‌همتا / بازدید از خیابان گلسار رشت-bEWAcCOZT4
این محله فروشگاه لباس‌های اسپرت هم دارد. فروشگاه بالنو یكی از معروف‌ترین برندهای اسپرت است كه در گلسار رشت شعبه دارد. از این فروشگاه می‌توانید كیف، كفش و كیف پول بخرید. علاوه‌بر این‌ها برندهای بنتون، آدیداس، زارا، نوین چرم، لگو، دنیلی و ایكیا هم در بلوار گلسار رشت شعبه دارند.