ریپورتاژ آگهی
كشف آثار باستانی مرموز در اعماق «دریاچۀ وان» تركیه

كشف آثار باستانی مرموز در اعماق «دریاچۀ وان» تركیه

صد آنلاین | در سال 2017 باستان‌شناسان سازه‌هایی با قدمت سه هزار ساله را در زیر آب‌های دریاچۀ وان كشف كردند. حالا با كاهش سطح آب، بقایای باستانی دیگری نیز در زیر این دریاچه كشف شده‌اند.
  • 1402/05/26
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تركیه وان
تلفن : 66059000-021

اعلام شده كه این بقایای غرق شده در واقع بخشی از یك شهر تاریخی هستند كه نشانه‌های صلیب به تعداد قابل توجهی در آن مشاهده شده است. به گفتۀ باستان‌شناسان، با كاهش سطح آب دریاچه، بعضی گزارش‌ها دربارۀ مشاهدۀ سنگ قبر و ویرانه‌های دیگر در زیر آب دریاچه به نهادهای مربوطه رسیده بود.

كشف آثار باستانی مرموز در اعماق «دریاچۀ وان» تركیه-Vrog5jmcUu

غواصان با بررسی ناحیه‌ای كه گزارش‌ها مربوط به آنجا بود، ساختارهایی سنگی را كشف كردند كه شبیه بقایایی از یك روستا بود؛ به علاوه سنگ‌قبرهایی نیز مشاهده شد كه علامت صلیب و همینطور نشان‌های مربوط به قبیلۀ «كایی» بر روی آن‌ها وجود داشت. این آثار در فاصلۀ دو منطقۀ آهلات و تاتوان كشف شده‌اند و قرار است بررسی‌های باستان‌شناسی بیشتری در مورد آن‌ها صورت بگیرد.

كشف آثار باستانی مرموز در اعماق «دریاچۀ وان» تركیه-KOhCu3Petj

در سال‌های اخیر آب این دریاچه تا سه متر عقب‌نشینی كرده و همین امر باعث آشكار شدن برخی ویرانه‌های باستانی شده است. تیم غواصی دو زمین‌شناس انگلیسی را نیز به همراه خود داشته‌اند.

در سال 2017 نیز تیمی از باستان‌شناسان و غواصان از دانشگاه «یوزونجوییل» بقایایی سه هزار ساله را در اعماق این دریاچه كشف كرده بودند. در تركیه برخی این اعتقاد را دارند كه یافت شدن این آثار در زیر دریاچۀ وان نشان‌دهندۀ وقوع طوفان نوح در این محدوده است.