ریپورتاژ آگهی
آشنایی با جنوب قم

آشنایی با جنوب قم

در این مقاله به معرفی جنوب شهر قم می پردازیم. بنابراین می توانید اطلاعات جامعی در خصوص آشنایی با جنوب قم به دست آورید.
  • 1402/05/24
  • استان : قم
  • شهر : قم
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : جنوب قم
تلفن : 66059000-021

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی مهم ترین جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی استان قم می پردازیم. همچنین اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جنوب قم در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم، بنابراین جهت آشنایی با جنوب قم در ادامه همراه ما باشید.

آشنایی با شهر قم:

قبل از آشنایی با جنوب قم، به معرفی كامل این استان می پردازیم. استان قم یكی از كوچك ترین استان های ایران به حساب می آید. با این حال جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی متعددی را در خود جای داده است. استان قم یكی از مناطق مذهبی ایران محسوب می شود. به همین علت دارای مكان های زیارتی و مذهبی فراوانی می باشد. آب و هوای این شهر بیابانی می باشد. به همین علت دارای تابستان های بسیار گرم و طاقت فرسایی است. بهترین زمان برای سفر به استان قم و دیدن جاذبه های گردشگری آن نیمه دوم سال است.

 

آشنایی با جنوب قم-6m0EKQoFH0

آشنایی با جنوب قم:

همانطور كه گفته شد استان قم دارای جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی بسیاری است. با این حال در این بخش در خصوص آشنایی با جنوب قم، اطلاعات كاملی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. از بهترین مناطق گردشگری استان قم، می توان به جنوب آن اشاره كرد. سالانه توریست ها و گردشگران بسیاری جهت تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری استان قم، به جنوب آن سفر می كنند. شهرستان كهك یكی از بهترین مناطق گردشگری استان قم به حساب می آید. این شهرستان در جنوب قم واقع شده است و تا مركز استان قم حدود 30 كیلومتر فاصله دارد. در این شهرستان جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی متعددی را می توانید مشاهده كنید كه در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

آشنایی با جنوب قم و خانه حكیم ملاصدرا:

در خصوص آشنایی با جنوب قم و جاذبه های گردشگری این بخش می توان به خانه حكیم ملاصدرا اشاره كرد. این خانه جزو مهم ترین آثار تاریخی شهرستان كهك به حساب می آید و بازدید از آن به شما عزیزان پیشنهاد می شود. حكیم ملاصدرا به مدت 15 سال در این خانه زندگی كرده است. از این خانه تا به امروز به بهترین شكل ممكن نگهداری شده است. قدمت این ساختمان زیبا و دیدنی به دوران حكومت پادشاهان صفوی باز می گردد. به همین علت از قدمت بسیاری برخوردار است. از مهم ترین ویژگی های ظاهری این خانه می توان به سقف بلند و گنبدی شكل آن اشاره كرد.

 

آشنایی با جنوب قم-khXh5XNgHu

معرفی غار وشنوه:

همانطور كه گفته شد، در این مقاله به آشنایی با جنوب قم می پردازیم. غار وشنوه یكی دیگر از جاذبه های گردشگری جنوب قم می باشد. این غار در شهرستان كهك واقع شده است. همچنین این غار را می توانید در نزدیكی روستای وشنوه مشاهده كنید. كوهستان اردهال یكی از معروف ترین كوه های قم به حساب می آید. این غار زیبا و دیدنی در كوهستان اردهال قرار دارد. در كوهستان اردهال غار های متعددی وجود دارد كه بعد از بازدید از غار وشنوه می توانید به بازدید از آنها بپردازید. غار وشنوه از لحاظ منابع آبی بسیار غنی می باشد. آب موجود در این غار از طریق شیار های كوهستان اردهال تامین می شود. این غار جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری ایران به حساب می آید. بنابراین نام آن را می توانید در فهرست آثار ملی ایران مشاهده كنید.

در مورد غار وشنوه بررسی های بسیاری صورت گرفته است. در این غار آثار تاریخی متعددی یافت شده است كه قدمت آن ها به بیش از پنج هزار سال پیش باز می گردد. با بررسی هایی كه بر روی این آثار تاریخی انجام شده است، كاوشگران پی برده اند كه انسان ها در این مكان به ذوب فلزات می پرداختند. همچنین معدن كاری از دیگر فعالیت هایی می باشد كه در این مكان به انجام آن مشغول بودند.

آشنایی با جنوب قم و تپه تاریخی صرم:

در خصوص آشنایی با جنوب قم و جاذبه های گردشگری آن می توان به تپه تاریخی صرم اشاره كرد. در بین روستا های صرم و خور آباد می توانید این تپه تاریخی را مشاهده كنید. قدمت این تپه تاریخی به هزار سال پیش از میلاد باز می گردد. بنابراین جزو قدیمی ترین آثار تاریخی ایران به حساب می آید. همچنین این تپه تاریخی از اهمیت بسیاری برخوردار است. نام تپه صرم را می توانید در فهرست آثار ملی ایران مشاهده كنید. این تپه به صورت طبیعی و بدون دخالت نیروی انسانی، از جمع شدن رسوبات شنی تشكیل شده است. كاوشگران و باستان شناسان بررسی های فراوانی در خصوص این تپه تاریخی انجام داده اند و موفق به كشف لوازم و ابزار های تاریخی بسیاری شده اند.

آشنایی با جنوب قم-cZU3N39Oj6

آتشكده كرمجگان:

در این بخش از مقاله آشنایی با جنوب قم، به معرفی آتشكده كرمجگان می پردازیم. این آتشكده جزو مهم ترین آثار تاریخی جنوب قم به حساب می آید، زیرا از قدمت بسیاری برخوردار است. قدمت این آتشكده به دوران حكومت پادشاهان ساسانی باز می گردد. در روستای كرمجگان می توانید به بازدید از این آتشكده تاریخی بپردازید. روستای كرمجگان از دیگر جاذبه های گردشگری جنوب قم می باشد. این روستا از طبیعت بسیار زیبا و دیدنی برخوردار است. بنابراین به شما عزیزان توصیه می شود كه بعد از دیدن آتشكده كرمجگان به گشت و گذار در این روستای زیبا و دیدنی بپردازید.

امید است اطلاعات جامعی در خصوص آشنایی با جنوب قم به دست آورده باشید.