ریپورتاژ آگهی
آشنایی با قدیمی ترین روستای همدان

آشنایی با قدیمی ترین روستای همدان

در این مقاله روستای حبشی به عنوان قدیمی ترین روستای همدان را به شما معرفی خواهیم كرد.
  • 1402/05/24
  • استان : همدان
  • شهر : همدان
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : همدان
تلفن : 66059000-021

سلام نو-سرویس گردشگری: استان همدان، مهد و پایتخت تمدن ایران می باشد و جاذبه های تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است. استان همدان محل تولد اولین حكومت ها بر فلات ایران می باشد و اولین حاكمان ایران نیز در این منطقه حكمرانی می كردند. استان همدان علاوه بر جاذبه های تاریخی بسیار با ارزش، دارای روستا های تاریخی و زیبای بسیاری نیز می باشد. به طوری كه امروزه تعدادی از روستا های همدان به قطب های گردشگری این استان تبدیل شده اند. ما در این مقاله به معرفی قدیمی ترین روستای همدان می پردازیم و شما را با تاریخچه قابل توجه آن آشنا خواهیم كرد. در نتیجه به شما توصیه می كنیم اگر استان همدان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب كرده اید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

آشنایی با قدیمی ترین روستای همدان-NFWwyjTI1W

معرفی قدیمی ترین روستای همدان :

روستای حبشی بی شك قدیمی ترین روستای همدان می باشد. زیرا بررسی ها و تحقیقات انجام شده در این روستا حاكی از آن می باشند كه قدمت آن به دوران حكومت ماد ها باز می گردد. همانطور كه می دانید استان همدان در گذشته با نام هگمتانه شناخته شده و پایتخت برخی از حكومت های كهن ایران زمین بوده است. به همین دلیل امروزه شما می توانید در این استان علاوه بر اماكن تاریخی و باستانی،‌ روستای هایی با تاریخچه بسیار غنی نیز مشاهده فرمایید. روستای حبشه یكی از مشهور ترین و توریستی ترین روستا های موجود در این استان است كه قدمت آن بیش از سایرین می باشد.

لازم به ذكر است كه این روستای تاریخی در ۲۶ كیلومتری شهر اسد آباد قرار گرفته است و دسترسی به آن نیز نسبتا آسان و بدون دغدغه می باشد.

بررسی بافت و معماری روستا :

استان همدان دارای روستا هایی است كه هر كدام از آن ها دارای بافت و معماری خاص و منحصر به فردی می باشند. به عنوان مثال روستا وركانه دارای یك بافت سنگی بسیار خاص می باشد كه به همین دلیل توانسته است به یكی از قطب های گردشگری همدان تبدیل شود. لازم به ذكر است كه روستای حبشی كه به عنوان قدیمی ترین روستای همدان شناخته می شود نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و دارای معماری و بافت بسیار خاص و قابل توجهی می باشد. این روستای تاریخی ساختاری شبیه به ماسوله گیلان دارد. به همین دلیل روستای حبشی در كنار برخی از روستا های زیبا و تاریخی همدان مثل وركانه و ... توانسته است در لیست برترین روستا های همدان از نظر جذب توریست و گردشگر تبدیل شود.

جاذبه های طبیعی روستا حبشی :

استان همدان به طور كلی دارای آب و هوای مناسبی می باشد و مناطق بكر و سرسبز زیادی در دل خود دارد. اما روستا های این استان دارای جاذبه های طبیعی بسیار منحصر به فردی می باشند كه نمونه های مشابه آن ها در ایران بسیار اندك می باشد. به عنوان مثال روستای حبشی یا قدیمی ترین روستای همدان دارای یك طبیعت بسیار زیبا و بكر می باشد. به طوری كه توریستان و گردشگران می توانند از اغلب نقاط اطراف یا داخل روستا به عنوان یك لوكیشن عكاسی بی نظیر استفاده نمایند. در اطراف روستای حبشی باغ ها و زمین های زراعی مختلفی وجود دارد كه محصولات متنوعی در آن ها تولید می شود. ویژگی فوق سبب شده است كه محصولات زراعی و باغی نظیر گردو، بادام و ... امروزه به سوغات روستای حبشی تبدیل شوند.

آشنایی با قدیمی ترین روستای همدان-gnTSsvIzbg

آداب و رسوم روستای حبشی همدان :

مردمان قدیمی ترین روستای همدان دارای فرهنگ بسیار غنی و تاریخی می باشند. به همین دلیل شما می توانید آداب و رسوم و ... خاص و منحصر به فردی را درون این روستای تاریخی مشاهده فرمایید. مردم روستای حبشی همدان همچنان اصالت خود را حفظ كرده و با زبان شیرین محلی صحبت می كنند. برخی از مردمان روستا همچنان صنایع دستی و قدیمی متعلق به روستا همدان را تولید كرده و به توریستان و گردشگران عرضه می كنند. مردم روستای حبشی به مهمان نوازی و خون گرم بودن مشهور می باشند و همواره برخورد مناسبی با توریستان و گردشگران دارند.

اغلب خانه های موجود در روستای حبشی دارای دو بخش یا طبقه مجزا می باشند. طبقه زیرین خانه های این روستا شامل بخش ها مختلفی نظیر نگهداری دام، انبار و ... می شود. طبقه فوقانی خانه های موجود در این روستا نیز مسكونی می باشند.

جاذبه های تاریخی قدیمی ترین روستای همدان :

روستای حبشی به طور كلی دارای یك بافت سنتی و قدیمی می باشد. توریستان علاقه مند به تاریخ و فرهنگ و رسوم سنتی ایران می توانند روستای حبشی را در لیست مقصد های گردشگری خود قرار بدهند و از گردش در آن لذت ببرند. لازم به ذكر است كه در گذشته تحقیقات و بررسی هایی در این منطقه انجام شده است كه نشان می دهند، قدمت روستای حبشی به زمان حكومت ماد ها باز می گردد. ماد ها جزو اولین حكومت های فلات مركزی ایران می باشند و هزاران سال قبل بر این منطقه حكمرانی كرده اند.