ریپورتاژ آگهی
بزرگ‌ترین پارك جنگلی مازندران / سیسنگان زیبا و تماشایی

بزرگ‌ترین پارك جنگلی مازندران / سیسنگان زیبا و تماشایی

مازندران جاذبه‌های طبیعی درجه یكی دارد به همین جهت با ما همراه باشید و درباره بزرگ‌ترین پارك جنگلی مازندران بدانید.
  • 1402/04/29
  • استان : مازندران
  • شهر : نوشهر
  • دسته : جنگل های ایران
آدرس : استان مازندران، ۲۷ كیلومتری جاده نوشهر – نور
تلفن : 66059000-021

پارك جنگلی سیسنگان یكی از مشهورترین جنگل‌های شمال ایران است كه امكانات گردشگری مختلفی دارد. اگر كمی به پیشروی در پارك جنگلی ادامه دهید، به رودخانه سیسنگان می‌رسید و با ادامه مسیر در امتداد رودخانه می‌توانید یكی از جذاب‌ترین آبشارهای شمال كشور را ببینید. این آبشار در استان مازندران قرار دارد و می‌تواند یك مقصد مناسب برای سپری كردن یك نصفه روز، در میان طبیعت بكر منطقه باشد.

آشنایی با پارك جنگلی بزرگ مازندران

منطقه كجور و سیسنگان علاوه بر جذابیت‌های طبیعی و جنگل‌های زیبایی كه دارد، دارای پیشینه تاریخی نیز هست. در منطقه بین كجور سیسنگان یك راه مالروی قدیمی وجود داشته كه مسیر عبور و مرور مردم بوده است و می‌توان گفت این منطقه از زمان‌های قدیم به عنوان یك تفرجگاه مورد استفاده قرار می‌گرفته. جاذبه‌های آبشار و جنگل سیسنگان بیشتر از همه توجه طبیعت‌دوستان و طبیعت‌گردان را به خود جلب می‌كند و می‌تواند اوقاتی به یاد ماندنی برای این افراد رقم بزند. جالب است بدانید كه این پارك جنگلی یكی از بزرگ‌ترین منابع گیاه شمشاد در تمام خاورمیانه است.

بزرگ‌ترین پارك جنگلی مازندران / سیسنگان زیبا و تماشایی-Pce2b5m4fz

بهترین فصل برای بازدید از جنگل و آبشار سیسنگان فصل بهار تا اوایل پاییز است. در فصل بهار درخت‌ها تازه جوانه زده‌اند و هوا كم‌كم رو به گرمی می‌رود و بسیار مطلوب است. به خصوص اگر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به اینجا بروید، زیبایی شگفت‌انگیزی را مشاهده می‌كنید. اگر هم دوست داشتید قندیل‌های زیبای تشكیل شده در آبشار را ببینید، فصل زمستان زمان مناسبی برای سفر به این منطقه است.

مهم‌ترین جاذبه گردشگری نزدیك آبشار، پارك جنگلی سیسنگان است كه در سال ۱۳۴۴ برای حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری خاص در این منطقه تأسیس شد و كم‌كم مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفت. این پارك اولین جاذبه دیدنی است كه در اطراف آبشار قرار دارد.

از جنگل و دیدنی‌های سرسبز و آباد سیسنگان كه بگذریم، به امكانات رفاهی آن می‌رسیم. برای ورود خودرو به این پارك باید هزینه ورودی پرداخت كنید، هزینه ورودی برای افرادی كه قصد دارند در پارك كمپ برپا كنند بیشتر است. بسیاری از جنگل‌های شمال بكر هستند و هیچ امكانات رفاهی و تفریحی در آن‌ها ایجاد نشده است، اما پارك جنگلی سیسنگان این‌گونه نیست.

بزرگ‌ترین پارك جنگلی مازندران / سیسنگان زیبا و تماشایی-vU3QtB13Im
آلاچیق، سكوی نشستن، فروشگاه، رستوران، سرویس بهداشتی، زمین‌بازی برای كودكان و زمین ورزش برای بزرگسالان از جمله امكاناتی است كه در پارك جنگلی سیسنگان وجود دارد. در این پارك می‌توانید موتور چهارچرخ اجاره كنید یا اسب‌سواری كنید.

از دیگر جاذبه‌های نزدیك آبشار سیسنگان، جاده‌ای است كه در امتداد ساحل دریای خزر كشیده شده و رانندگی در آن یكی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های رانندگی است كه هركسی می‌تواند داشته باشد. البته اگر قصد داشته باشید در نوشهر اقامت كنید، می‌توانید رانندگی در جاده ساحلی را به زمانی دیگر موكول كنید.

تمام جاذبه‌های نوشهر جزو مناطق دیدنی اطراف آبشار و جنگل سیسنگان محسوب می‌شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت این منطقه به اندازه چند روز اقامت شما، جاهای دیدنی دارد. گردشگری در شمال كشور بدون دیدن دریای خزر و ساحل آن، معنایی ندارد. در نزدیكی آبشار سیسنگان ساحل سیسنگان قرار گرفته كه امكانات یك ساحل تفریحی را دارد. در این ساحل هم می‌توانید از زیبایی دریا و آرامش ساحل لذت ببرید و هم می‌توانید از تفریحات دریایی مانند جت اسكی و قایق و... استفاده كنید.

بزرگ‌ترین پارك جنگلی مازندران / سیسنگان زیبا و تماشایی-eJqEpJyUmT

تفریح در سیسنگان زیبا و تماشایی

یكی از بزرگترین پارك های جنگلی و بسیار زیبای استان مازندران پارك جنگلی سیسنگان است كه در نوشهر قرار دارد و به عنوان یكی از مناطق دیدنی شمال در این شهر شناخته می شود. این پارك توسط شخصی با نام مهندس سعید آشتیانی در سال ۱۳۴۴ ساخته شده و به لطف ایشان، یكی از مهم ترین دلایل انتخاب نوشهر به عنوان مقصد سفر گردشگران، پارك جنگلی سیسنگان است. پارك جنگلی سیسنگان از ساحل دریای خزر شروع شده و تا مناطق جنگلی مازندران ادامه دارد و همچنین برای هر منطقه ساحلی، جنوبی و غربی پارك جنگلی سیسنگان، ورودی جداگانه تعبیه شده است. این پارك حدود ۶۰۲ هكتار مساحت داشته و یكی از مناطق محافظت شده استان مازندران به شمار می رود، لذا هرگونه شكار و آسیب به طبیعت در این منطقه ممنوع می باشد. چرا كه تنوعی از انواع گیاهان و درختان نادر در این پارك وجود داشته و به خوبی از آن ها محافظت می شود.

بزرگ‌ترین پارك جنگلی مازندران / سیسنگان زیبا و تماشایی-mzakfrodWE
گردشگران همچنان می توانند بهترین خاطرات طبیعت گردی و تفریح را در پارك جنگلی برای خود رقم بزنند. زیرا این پارك دارای آلاچیق های مختلف، رستوران ها و كافی شاپ های ساحلی و تفریحاتی از جمله پارك بازی برای كودكان، زمین اسب سواری و تفریحات ساحلی می باشد. پارك جنگلی سیسنگان درست همانجایی است كه دریا و جنگل به یكدیگر می رسند و مهمترین و شناخته شده ترین جاذبه های دیدنی شمال را تشكیل می دهند. قطعا دیدن چنین صحنه ای كه دریا و جنگل در كنار یكدیگر قرار داشته باشد می تواند جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران باشد. گردشگرانی كه به پارك جنگلی سیسنگان می روند، علاوه بر گردش در جنگل و قدم زدن در ساحل آن می توانند از امكانات تفریحی و رفاهی مناسبی كه در این منطقه برای رفاه حال گردشگران قرار داده شده اند، استفاده كنند و سفری لذت بخش و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

بزرگ‌ترین پارك جنگلی مازندران / سیسنگان زیبا و تماشایی-3eYMQHuh1a
پارك جنگلی سیسنگان در شهر نوشهر و در جاده ساحلی نوشهر – محمودآباد واقع شده است و به یكی از اصلی ترین مكان های دیدنی شمال تبدیل شده و برای رسیدن به آن بایستی ابتدا به شهر نوشهر و یا نور بروید و سپس از آنجا با توجه به تابلوی های راهنما خود را به پارك جنگلی سیسنگان برسایند. لازم به ذكر است كه جهت ورود به این پارك جنگلی و زیبا، مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت نمایید.