ریپورتاژ آگهی
دیدنی‌های جالب جواهرده

دیدنی‌های جالب جواهرده

جواهرده روستایی زیبا در ارتفاعات رامسر است به همین دلیل با ما همراه باشید و درباره دیدنی‌های جالب جواهرده بیشتر بدانید.
  • 1402/04/28
  • استان : مازندران
  • شهر : رامسر
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : بخش جنوبی شهر رامسر، بلوار امام خمینی به طرف روستا لات محله، حدود ۹ كیلومتر جلومتر از لات محله
تلفن : 66059000-021

شمال ایران از آن مقصدهایی است كه همه‌ ما بسیار دوستش داریم و تا فرصتی دست می‌دهد، راهی این بهشت خوش آب‌وهوا می‌شویم. با اینكه بارها و بارها به شمال سفر كرده‌ایم، اما بسیارند گوشه‌ و كنارهای زیبایی كه از وجودشان بی‌اطلاع هستیم. در این مطلب می‌خواهیم روستایی را معرفی می كنیم كه به نام جواهر مازندران شناخته می‌شود و از مدت‌ها قبل یكی از مقصدهای مورد علاقه‌ طبیعت‌گردان بوده است. روستای جواهرده رامسر آنقدر زیباست كه اگر یك‌بار به آن سفر كنید، بعید نیست كه به یكی از مقصدهای همیشگی‌تان تبدیل شود و در هر فرصتی راه جواهر بی‌نظیر مازندران را در پیش بگیرید.

آشنایی با روستای جالب جواهرده

روستای جواهرده یكی از معروف ترین روستاها و دیدنی های شمال به شمار می رود كه در جنوب رامسر قرار داشته و برای دسترسی به این روستا كافیست از شهر رامسر وارد جاده جواهرده شوید تا پس از طی كردن مسیری چند كیلومتری میان طبیعت زیبای رامسر به روستا برسید. اما در نظر داشته باشید هنگام ورود به روستا می بایست هزینه ای را به عنوان ورودی پرداخت كنید.

دیدنی‌های جالب جواهرده-ZwFDZe7Llo
چراكه این هزینه صرف پاكیزه نگه داشتن روستا و مناطق اطراف می شود. روستای جواهرده رامسر برای آفرود سواران منطقه ای جذاب است و همچنین اگر می خواستید از این روستا دیدن كنید، حتماً نگاهی به دریاچه روستای جواهرده بیاندازید تا از صدای آب، طبیعت و پرندگان نهایت لذت را ببرید. اما وقتی كه به دریاچه برسید و شلوغی آن ها ببینید، حتماً متعجب خواهید شد چرا با این همه شلوغی، منطقه بسیار پاكیزه و عاری از هرگونه زباله می باشد. این روستا كه دارای ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر مناطق اطراف می باشد، دارای چشم انداز بسیار زیبایی به اطراف می باشند.

اگر در میان جاذبه های گردشگری شمال، روستای جواهرده رامسر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نموده اید و می خواهید به سمت آن روانه شوید، می بایست ابتدا خود را به شهر زیبای رامسر برسانید و سپس بازار رامسر را به سمت سه راهی فلسطین ادامه دهید. به سه راهی كه رسیدید، مسیر سمت جنوب را انتخاب نمایید كه این مسیر شما را به روستای جواهرده رامسر كه از مناطق دیدنی شمال می باشد، می رساند.

دیدنی‌های جالب جواهرده-iZaOlBbVQN

جاذبه‌های دیدنی جواهرده

تا به این جای كار، به احتمال زیاد تصمیم خود را گرفته‌اید تا به این روستا سفر كنید و از جاذبه‌های دیدنی آن بی نصیب نمانید. اما بد نیست بدانید تمام جاذبه‌هایی كه به شما نشان دادیم، جاذبه‌هایی بودند كه در طول مسیر دسترسی به جواهرده قرار دارند و هنوز دیدنی‌های خود روستای جواهرده رامسر رخ زیبای خود را به شما نشان نداده‌اند!

آبشار صفارود

آبشارهای فصلی و دائمی روستای جواهرده رامسر مشهور هستند و بسیاری از گردشگران به شوق دیدن آبشارهای زیبا به این روستا سفر می‌كنند. یكی از معروف‌ترین آبشارهای این منطقه آبشار صفارود است كه در فاصله ۱۵ كیلومتری جاده قرار دارد و اطراف آن پر است از آلاچیق كه می توانید در احاطه‌ی زیبایی آبشار و جنگل و كوهستان استراحت كنید. به جز آبشار صفارود آبشارهای فصلی هم در اطراف روستا وجود دارند.

رودخانه‌ زندگی‌بخش صفارود

در ۹ كیلومتری جاده‌ی جواهرده رودخانه‌ای وجود دارد كه منبع زندگی در این روستاها و و روستاهای اطراف است.

دیدنی‌های جالب جواهرده-dJwOlZgPth
رودخانه صفارود از دامنه شرقی قله سماموس مسیرش را آغاز می‌كند. بخشی از مسیر رودخانه از میان پارك جنگلی صفارود می‌گذرد و محل بسیار مناسبی برای گذراندن یك روز تعطیل است. این پارك جنگلی پاركینگ هم دارد و خیالتان از بابت اتومبیل راحت باشد و امكانات رفاهی برای گذراندن یك روز خوش هم در پارك جنگلی مهیاست. یكی از چشمه‌های روستای جواهرده در پارك جنگلی صفارود قرار دارد و می‌توانید طعم لذیذ و لطیف آب كوهساران را بچشید.

دشت لپاسر و عطر گل

دشت پرگل لپاسر در دامنه قله‌های مرتفعی كه روستای جواهرده رامسر را در بر گرفته‌اند، یكی دیگر از دیدنی‌ های جواهرده است. اگر به كوه‌نوردی و صخره‌نوردی علاقه دارید حتما رفتن به دشت لپاسر و همین طور جنگل‌های هیركانی را در برنامه‌تان قرار دهید. در دشت لپاسر چشمه‌های آب معدنی هم وجود دارند كه جنبه‌ی درمانی دارند. پس می‌توانید یكی روز از سفرتان را به كوه‌نوردی و جنگل‌گردی و رفتن به چشمه اختصاص دهید و لذت سفر را كامل كنید.

آبشارها و چشمه های روستای جواهرده

روستای جواهرده رامسر قطعا تمام آبادانی خود را مدیون رودهای خروشان و چشمه‌های جوشانی است كه در دامان زمین‌های حاصلخیز آن حضور دارند.

دیدنی‌های جالب جواهرده-mpmfqtG09i
چشمه‌هایی همچون برشی، كوه كنین و سلیمان، آب شرب منطقه را تامین می‌كنند و باعث جلب گردشگران زیادی می‌شوند. علاوه بر چشمه‌های مختلف و لذت نوشیدن آب گوارا از آنها، آبشارهای ریز و درشت گوناگونی نیز در روستای جواهرده به چشم می‌خورند كه انسان حتی با شنیدن صدای آنها، مدهوش می‌شود. اگر به دنبال این هستید كه تنی به آب بزنید و از صدای شر شر آبشار، دیدن مناظر طبیعی و استشمام بویی خوش لذت ببرید، به انتهای روستا رفته و از آبشار سنگی جواهرده دیدن فرمایید.

گورهای تاریخی گبری

شاید در سفر به طبیعت بكر، آخرین چیزی كه به ذهن شما می‌رسد، بازدید از گورستانی باستانی باشد! اما گورهای تاریخی گبری روستای جواهرده رامسر ، هیچ شباهتی به قبرستان‌های ترسناك قدیمی ندارند. البته باید بدانید كه قدمت این گورستان‌ به حدود سه هزار سال پیش و حتی پیش از دوران هخامنشیان باز می‌گردد و گواه آن موضوع است كه چه تمدن قدیمی و قدرتمندی در این منطقه حضور داشته است.

دیدنی‌های جالب جواهرده-1TlihNTxBL
البته گورهای تاریخی گبری، گورستانی مخصوص كافران بوده و جالب است بدانید كه طبق سنتی قدیمی برخی از وسایل گران بها و شخصی آنها را نیز همراه‌شان به خاك سپرده‌اند. شاید تعجب كنید كه در این گورها خبری از سنگ قبر نیست. این گورها به صورت دخمه‌های زیر زمینی ساخته شده‌اند و می‌توانید از دهانه آنها بازدید كنید.