ریپورتاژ آگهی
تجربه دوچرخه‌سواری در كیش

تجربه دوچرخه‌سواری در كیش

یكی از مهیج‌ترین فعالیت‌های ممكن در جزیره كیش، دوچرخه‌سواری است از این رو با ما همراه باشید و درباره تجربه دوچرخه‌سواری در كیش بدانید.
  • 1402/04/10
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : شهر-استان
آدرس : پیست دوچرخه سواری كیش
تلفن : 66059000-021

جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد؛ از طبیعت زیبا، بكر و منحصر به فرد این جزیره بگیرید تا جاذبه‌های توریستی ساخته انسان كه در اثر جذب سرمایه‌گذران متعدد در سال‌های اخیر در این مروارید خلیج فارس ساخته شده‌اند. پیست دوچرخه سواری و مسیر دوچرخه سواری كیش نیز از جمله این موارد است و با طول وسیعی كه دارد از نقاط دیدنی و رویایی این جزیره عبور می‌كند. مسیری كه شاید اگر می‌خواستید پیاده طی كنید، تا این حد برای‌تان جذابیت نداشت و خاطره‌انگیز نبود. پس اگر قصد سفر به جزیره كیش را دارد حتماً این مورد را نیز در برنامه خود قرار دهید. در ادامه با ما همراه باشید چراكه قرار است نكات جالبی را درباره این مسیر دوچرخه سواری در اختیار شما بگذاریم.

مسیر ویژه دوچرخه سواری كیش

دوچرخه سواری یكی از جذاب‌ترین و سالم‌ترین تفریحات انسان‌ها از گذشته تا به امروز بوده است. در همین راستا طولانی‌ترین و به جرات بتوان گفت زیباترین مسیر دوچرخه سواری كشور در جزیره كیش ساخته شده است.

تجربه دوچرخه‌سواری در كیش-lVvIwm73vn

طول این مسیر هم‌اكنون به ۹۲ كیلومتر رسیده است و طی كردن كامل آن بدون وقفه برای ركاب‌زنان عادی در حدود ۳ تا ۴ ساعت یا حتی كمی بیشتر طول می‌كشد. به لحاظ امنیت هم خیالتان آسوده باشد این مسیر از مسیرهای ماشین‌رو مستقل شده است و امكان برخورد با خودرو وجود ندارد. تعدادی ایستگاه نیز در طول مسیر وجود دارد كه به مردم دوچرخه كرایه می‌دهد. پیست دوچرخه سواری كیش شبانه روزی است و شما هر زمان كه اراده كنید، می‌توانید دوچرخه كرایه كرده و به این ورزش هیجان‌انگیز مشغول شوید. شایان ذكر است كه در پیست دوچرخه سواری كیش محدودیت سنی وجود ندارد و دوچرخه‌ متناسب با هر سن و اندازه‌ای در نظر گرفته شده است.

طول مسیر دوچرخه سواری كیش

به طور كلی طول این مسیر ۷۵ كیلومتر است. با این وجود دكتر امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم كیش پس از مصوبه سومین كارگروه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری اعلام كرده كه پروژه بازسازی و تكمیل پیست دوچرخه سواری هم‌اكنون آغاز شده است. در این عملیات، یكپارچه كردن قسمت‌های جداافتاده پیست در دستور كار قرار گرفته است و بخش‌هایی كه استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شد،‌ بازسازی شده است.

تجربه دوچرخه‌سواری در كیش-iDY5ceqSdw
اجرای این طرح طول این مسیر را تاكنون به ۹۲ كیلومتر افزایش داده است. به‌علاوه مشكلات دیگری نظیر وضعیت آسفالت مورد مرمت قرار گرفته و مرتفع شده است. لازم به ذكر است كه پیش از شروع دوچرخه سواری نقاطی كه قرار است از آن‌ها گذر كنید و البته شروع و پایان مسیر حركت خود را تعیین كنید؛ به این جهت كه دچار سردرگمی و اتلاف وقت نشوید. مسیرهای فرعی متعددی در این پیست دوچرخه سواری وجود دارد كه با اطلاع یافتن از آن‌ها، به نقاط جدیدتری دسترسی پیدا خواهید كرد.

اجاره دوچرخه در كیش

برای اجاره دوچرخه نخست باید به یكی از ایستگاه‌های ساخته شده جهت كرایه دوچرخه مراجعه كنید. این ایستگاه‌های در نقاط معروف و پرتردد جزیره كیش و در امتداد مسیر دوچرخه سواری كیش واقع شده‌اند. فراموش نكنید كارت شناسایی معتبر به همراه داشته باشید. دوچرخه‌ها در انواع متنوعی مثل تك‌نفره، دونفره،‌ سه‌چرخه، اسكوتر و دوچرخه برقی و اندازه‌های مختلفی برای سنین گوناگون تدارك دیده شده است. بنابراین شما به صورت خانوادگی نیز می‌توانید به این ورزش لذت‌بخش بپردازید.

تجربه دوچرخه‌سواری در كیش-Pl9Nbv73Z3
محل قرارگیری ایستگاه‌های اجاره دوچرخه در كیش: ایستگاه‌های مسیر دوچرخه سواری در قسمت‌های مختلف جزیره كیش نظیر اسكله تفریحی واقع در قسمت شرقی جزیره، پرشین گلف، كشتی یونانی مستقر در جنوب غربی جزیره، كنار بازار مرجان واقع در جنوب شرقی جزیره كیش و فاز ۲ صدف وجود دارد. یك ایستگاه و پاركینگ دوچرخه نیز در غربی‌ترین نقطه جزیره و نزدیك به فانوس دریایی كلبه هور قرار گرفته است.

هزینه اجاره دوچرخه برقی در جزیره كیش: ابتدا با در دسترس داشتن كارت شناسایی معتبر به یكی از ایستگاه‌های مورد نظر مراجعه فرمایید. شروع هزینه كرایه یك دوچرخه معمولی از ۱۵ هزار تومان است كه می‌توانید دوچرخه خود را عادی یا دنده‌ای انتخاب كنید. هزینه دوچرخه‌های برقی گران‌تر از معمولی است و شروع قیمت از ۳۰ هزار تومان است. هزینه اجاره اسكوتر اما ساعتی لحاظ می‌شود و به ازای یك ساعت ۲۵ هزار تومان دریافت می‌گردد. این نرخ‌ها مصوب هستند و با گذشت هرسال تغییر می‌كنند.

قسمت اعظم مسیر دوچرخه سواری كیش در حاشیه ساحلی خلیج فارس و موازی با خیابان جهان قرار گرفته است. بخش‌هایی از مسیر در قسمت‌های شمالی جزیره موازی با بلوار میرمهنا می‌شود و در ادامه در مسیر بلوار ایران این منطقه قرار می‌گیرد.

تجربه دوچرخه‌سواری در كیش-9qsE2oC0dp
پس از آن از مجموعه فرهنگی آوای خلیج فارس عبور می‌كند و به اسكله بزرگ تفریحی می‌رسد. در بین اسكله بزرگ تفریحی و پلاژ آقایان از ساحل درختان نارگیل كیش گذر می‌كند كه البته این مسیر جذابیت خاطره‌انگیزی برای ركاب‌زنان خواهد داشت. پس از عبور از بوستان مرجان در مسیری به موازات جاده جهان قرار می‌گیرد كه در این مسیر از كلوپ تفریحات دریایی ناتیلوس، پارك ساحلی سیمرغ، پارك نیلوفر و پارك دلفین های كیش، دهكده ساحلی كیش، صخره قارچی و البته تعداد زیادی رستوران، كافی‌شاپ و هتل معروف این جزیره می‌گذرد.