ریپورتاژ آگهی
اینجا اروپای زیبا نیست / اینجا شهر دیدنی در شمال ایران است + قایق های رویایی

اینجا اروپای زیبا نیست / اینجا شهر دیدنی در شمال ایران است + قایق های رویایی

تالاب انزلی گیلان یا «انزلی سل» در زبان گیلكی، یكی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‎‌های طبیعی آب شیرین كشور در جنوب غربی شهر بندرانزلی و دریای كاسپین است كه با وجود مناظر منحصربه‌فرد، تنوع زیستی و قدمتی از ۱۵ هزار سال قبل، یكی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت گردی در استان گیلان به شمار می‌آید.
  • 1402/03/20
  • استان : گيلان
  • شهر : بندر انزلی
  • دسته : تالاب و دریاچه های ایران
آدرس : گیلان. بندر انزلی
تلفن : 66059000-021

تالاب انزلی گیلان یا «انزلی سل» در زبان گیلكی، یكی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‎‌های طبیعی آب شیرین كشور در جنوب غربی شهر بندرانزلی و دریای كاسپین است كه با وجود مناظر منحصربه‌فرد، تنوع زیستی و قدمتی از ۱۵ هزار سال قبل، یكی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت گردی در استان گیلان به شمار می‌آید. نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله‌های دریایی، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را در تالاب خلق می‌كنند كه از دیدن آن سیر نخواهید شد. قایقرانی، ماهیگیری و پرنده نگری از محبوب‌ترین تفریحاتی هستند كه می‌توانید در این منطقه تجربه كنید.

بندر انزلی، واقع در استان گیلان، یكی از بهترین مقاصد گردشگری در شمال كشور است كه هر سال، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری زیبا و طبیعت بكر و منحصربه‌فرد، به آن سفر می‌كنند. این شهر، بزرگ‌ترین بندر ایران در سواحل جنوبی دریای مازندران است و پرباران‌ترین شهر ایران به شمار می‌آید.

یكی از جاهای دیدنی شهر بندر انزلی، تالاب یا مرداب انزلی است؛ تالابی بین‌المللی در جنوب غربی سواحل دریای خزر. تالاب انزلی در جنوب غربی شهرستان بندر انزلی و در فاصله حدود ۴۰ دقیقه‌ای از شهر رشت قرار گرفته است و از جنوب به صومعه سرا، از شرق به پیر بازار، از شمال به شهرستان انزلی و از غرب به كپورچال و آبكنار انزلی محدود می‌شود.


اینجا اروپای زیبا نیست / اینجا شهر دیدنی در شمال ایران است + قایق های رویایی-IkOT5nccdu

اینجا اروپای زیبا نیست / اینجا شهر دیدنی در شمال ایران است + قایق های رویایی-r2vr1Q2QA3

 

اینجا اروپای زیبا نیست / اینجا شهر دیدنی در شمال ایران است + قایق های رویایی-HIjMeoQsxC