ریپورتاژ آگهی
روستای شیزن تایباد

روستای شیزن تایباد

در جنوب غربی تایباد روستای بسیار سرسبز با مردمان ساده و زحمتكش وجود دارد بنام شیزن كه بخاطر طبیعت زیبا و مثال زدنی برای مردم منطقه تفریحگاه بسیار با صفایی بشمارمی رود.
  • 1402/02/13
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : تايباد
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : شیزن درفاصله ۵۲ كیلومتری غرب تایباد و ۲۰ كیلومتری مركز بخش میان ولایت در دل كوه های سرسبز و زیبا واقع شده اس
تلفن : 66059000-021

در جنوب غربی تایباد روستای بسیار سرسبز با مردمان ساده و زحمتكش وجود دارد بنام شیزن كه بخاطر طبیعت زیبا و مثال زدنی برای مردم منطقه تفریحگاه بسیار با صفایی بشمارمی رود. خانه های روستا در داخل یك دره واقع شده كه اطراف آنرا كوههای عظیم و بلند مانند حصاری احاطه كرده است. عموما این روستا دارای چشمه های آب فراوان و درختهای بلند و تنومندی است كه نظر هر بیننده ای را جلب می كند. صدای آواز پرنده ها و صدای عبور آب آنچنان منظره ای را در تداعی می كند كه همیشه در ذهنتان ماندگار خواهد شد. منظره غروب خورشید و صدای كلاغها در فصل پاییز نیز یكی دیگر از مناظر زیبا و چشم اندازهای این روستا می باشد. در جنوب روستا سد عظیمی كه توسط جهاد سازندگی برای مردم روستا راه اندازی شده كه می توانید با قلاب ماهیگیری كنید. مزرعه پرورش ماهی بزرگ با ۸ حوضچه استاندارد پرورش ماهی نیز از دیگر از مناظر دیدنی روستا می باشد.


محصولات
شغل بیشتر مردم روستا كشاورزی و دامداری می باشد. وجود باغات آلو، زردآلو، سیب، گردو و... در این منطقه نشانه سرسبزی و بركت است.


جاذبه های گردشگری
بند خاكی شیزن، چشمه‌ های جوشان این روستا به خصوص چشمه آب دارو، غارصوفه و سنگ مزارات شیزن از معروف ‌ترین جاذبه‌ های گردشگری شیزن هستند. تپه شیزن كه مربوط به سدهٔ ۵ تا ۹ هجری است شمال روستای شیزن واقع شده و در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۵۸۵ به‌ عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است


موقعیت مكانی
شیزن درفاصله ۵۲ كیلومتری غرب تایباد و ۲۰ كیلومتری مركز بخش میان ولایت در دل كوه های سرسبز و زیبا واقع شده است.

 

روستای شیزن تایباد-XqZO7mYnA2

روستای شیزن تایباد-RkZIrXtsQw

روستای شیزن تایباد-k4YmLaVuF9