ریپورتاژ آگهی
اقامتگاه بومگردی ماژان بینالود

اقامتگاه بومگردی ماژان بینالود

اقامتگاه بوم گردی ماژان خانه ای سنتی است كه در روستای حصار سرخ از توابع شاندیز در نزدیكی مشهد واقع شده است
  • 1402/02/13
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : بينالود
  • دسته : چایخانه , مهمانسرا و رستوران
آدرس : خراسان رضوی، بینالود، حصار سرخ

اقامتگاه بوم گردی ماژان خانه ای سنتی است كه در روستای حصار سرخ از توابع شاندیز در نزدیكی مشهد واقع شده است. این بوم گردی با قدمتی ۱۳۰ ساله پس از مرمت و بازسازی به همان سبك قدیمی و سنتی هم اكنون پذیرای شمار زیادی گردشگر خارجی و داخلی است. محیط سنتی، وسایل دست ساز، پرده های دست بافت با طرح های طبیعی همگی یادگارهایی از گذشته است كه حس آرامش و بی آلایشی زندگی در محیطی روستایی را به گردشگران القا می كند. این اقامتگاه بوم گردی دارای هفت اتاق با طراحی كاملا سنتی و روستایی است كه  ظرفیت پذیرایی و ارائه خدمات اسكان برای ۳۲ گردشگر را به طور همزمان دارا می باشد.

از جمله امكانات ارائه شده در این اقامتگاه جهت رفاه و آسایش هر چه بیشتر گردشگران می توان به امكان سفارش غذا برای هر سه وعده غذایی، آشپزخانه و امكانات پخت و پز، سرویس های گرمایشی و سرمایشی در هر واحد اشاره كرد. همچنین در صورت درخواست گردشگران عزیز امكان اجرای موسیقی زنده به صورت گروهی و یا تك نوازی فراهم شده است. از جمله غذاهای محلی ارائه شده در این اقامتگاه سنتی می توان به انواع آش های محلی، دیگچه، اشكنه و چلوكباب و انواع خورشت ها اشاره كرد. لازم به ذكر است كه این اقامتگاه دارای چند سرویس بهداشتی و سه حمام مشترك برای كلیه مهمانان است. فقط اتاق شاه نشین دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی است. اقامتگاه ماژان حیاط سرسبز و زیبایی دارد كه مكان مناسبی را برای بازی بچه ها و دورهمی های خانوادگی فراهم آورده است. ورودی اتاق های اقامتگاه دارای چند پله می باشد پس اگر فرد مسن همراه خود دارید در انتخاب این اقامتگاه دقت كنید.

از دیگر نكات جالب در این اقامتگاه زیبا وجود كارگاه ساز سازی و نقاشی روی سفال و گلخانه است كه گردشگران می توانند از آنها دیدن نمایند. همچنین گردشگران می توانند در آب و هوای خنك این روستا به گردش در محیط روستای حصار سرخ بازدید از باغ ها، مزارع و درخت چنار چهار هزار ساله بپردازند. همچنین خرید یادگار سفر  و سوغات محلی این منطقه از جمله انواع ظروف سفالی و مسی، سنگی، چرم دوزی، حصیر بافی از فروشگاه های زیبا و دیدنی این منطقه یكی دیگر از بخش های دلچسب سفر گردشگران می تواند باشد. تمام مسیر تا اقامتگاه آسفالت است.

همچنین از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به مجتمع تفریحی و مركز خرید بزرگ پدیده شاندیز، پارك طبیعی شاندیز، رصدخانه نجوم رضوی شاندیز، منطقه زیبا و سرسبز ابرده، تله كابین زشك شاندیز، پیست اسكی ابرده شیرباد و دیدن از انواع فروشگاه های صنایع دستی و سنتی این منطقه اشاره كرد.

اقامتگاه بومگردی ماژان بینالود-AW8SbQKI6o

اقامتگاه بومگردی ماژان بینالود-epNZSA6CqX

 

اقامتگاه بومگردی ماژان بینالود-FnbWjagoni

اقامتگاه بومگردی ماژان بینالود-jgYUEfjO9l

اقامتگاه بومگردی ماژان بینالود-RVxYdh777d

اقامتگاه بومگردی ماژان بینالود-v89nCxPKRx

اقامتگاه بومگردی ماژان بینالود-yPy0ecuRQv

اقامتگاه بومگردی ماژان بینالود-YZeWQuZMg2