ریپورتاژ آگهی
آبدرمانی هلال فردوس ایرانیان

آبدرمانی هلال فردوس ایرانیان

چكیده: آبدرمانی هلال فردوس ایرانیان آبگرم معدنی هلال فردوس در بیست كیلومتری شمال شهر فردوس، در استان خراسان جنوبی قرار دارد
  • 1402/01/28
  • استان : خراسان جنوبي
  • شهر : فردوس
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : خراسان جنوبی، فردوس، بیست كیلومتری جاده فردوس به مشهد
تلفن : 66059000-021

مجمومه تفریحی و آب ‌درمانی هلال فردوس ایرانیان با بیش از دویست سال قدمت در استان خراسان جنوبی، در ۲۰ كیلومتری شهر فردوس واقع شده است. این مجموعه قطب گردشگری سلامت شرق كشور و بزرگترین مجموعه اقامتی استان خراسان جنوبی می باشد.

آبگرم معدنی هلال فردوس از حیث تنوع املاح معدنی موجود در آب در رتبه نخست آبگرم های معدنی ایران قرار دارد. عمده مواد معدنی موجود شامل: كلراید سدیم، سولفات، منیزیم، بی ‌كربنات، كلسیم، نیترات، فسفات و … می باشد.

این مجموعه دارای استخرهای عمومی آب ‌درمانی، وان ‌های اختصاصی، ویلاهای اقامتی سه ستاره با كلیه امكانات، كمپ گردشگری به مساحت ۲۲۰۰ متر مربع با كلیه امكانات اقامتی و رفاهی، سرویس های بهداشتی، رستوران، فروشگاه مواد غذایی و صنایع دستی و امكانات تفریحی مانند زیپ لاین و … است.

آبدرمانی هلال فردوس ایرانیان-ic4A9Xgiif

خواص درمانی
آب ‌معدنی فردوس از معدود چشمه‌ های شفابخش ایران و جهان است كه بیماران دردهای مفصلی و روماتیسمی و كسانی كه از برخی بیماری‌ های پوستی نظیر اگزما و عفونت​ های قارچی رنج می ‌برند، می توانند استفاده كنند.

دمای آب به قدری بالاست كه تقریباً حرارتی گزنده دارد و تحمل آن بیش از ۱۰ دقیقه ممكن نیست. از اینكه بگذریم باید به تركیبات موجود در این آبگرم ازجمله به املاح سدیم، پتاسیم، منیزیم، مس، روی و تركیبات گوگرد اشاره كرد.

با مقایسه ‌ای كه نسبت به نمك‌ های محلول در آب این چشمه با نمك‌ های موجود در لجن‌ های درمانی ساحل دریاچه ارومیه در بندر شرفخانه به‌ عمل‌آمده، این نتیجه به دست آمد كه بعضی از این تركیبات در هر دو مشترك هستند.

آبدرمانی هلال فردوس ایرانیان-yGzGrhxuqJ

امكانات رفاهی

رستوران
رستوران هلال در آبگرم معدنی هلال فردوس با ارائه غذاهای ایرانی و محلی عالی دایر است. این رستوران پس از تعمیرات و بهسازی در شهریور ماه ۹۷ افتتاح و با ظرفیت ۱۶۰ نفر و انواع غذاهای ایرانی و محلی آماده ارائه خدمات به میهمانان می باشد.
طعم بی نظیر غذا‌های محلی برهیچ كسی پوشیده نیست، غذا‌هایی بسیار لذیذ كه با انواع چاشنی‌ های بومی نه تنها بسیار وسوسه انگیز است، بلكه وجود سبزی ها و ادویه های محلی همچنین چربی ‌های طبیعی و حیوانی به برخی از این غذا‌ها خاصیت درمانی نیز داده است.
غذا‌هایی مانند كشك و بادمجان، انواع آش های محلی، حلیم، میرزا قاسمی و… كه تجربه لذت خوردن این غذا‌ها در كویر و آبگرم معدنی بی نظیر خواهد بود.

لاندری
لاندری نیز از پركارترین بخش های آن محسوب می شود كه در آن انواع خدمات مربوط به شست و شو و اتو و… مربوط به لباس انجام می شود. اگر چیزی در مجموعه اقامتی جا گذاشتید بلافاصله با شما تماس میگیرند یا تا شش ماه در انبار خانه داری نگهداری می شود.

ویلاهای سه ستاره
ویلاهای اقامتی سه ستاره با وان آبگرم معدنی اختصاصی فضایی دلنشین برای استراحت است. چهار نوع ویلاهای اقامتی با امكانات متفاوت شامل ویلاهای VIP، ویژه، پردیس و معمولی دایر است.

كمپ گردشگری
شامل اتاق های اقامتی، سالن كنفرانس، سرویس بهداشتی و حمام عمومی و مناسب برای استقرار و اقامت تورها و اردوها می باشد. كمپ گردشگری شامل اتاقهای سه تخته و چهار تخته، یخچال، تلویزیون، كمد، سیستم گرمایشی شوفاژ و سرمایشی كولر آبی می باشد.

 

آبدرمانی هلال فردوس ایرانیان-KTvikjDiE1