ریپورتاژ آگهی
درخش و آسیابان درمیان

درخش و آسیابان درمیان

منطقه درخش و آسیابان در روستایی به همین نام (درخش و آسیابان) از توابع بخش قهستان در شهرستان درمیان در كیلومتر هفتاد محور بیرجند-درمیان قرار دارد.
  • 1402/01/19
  • استان : خراسان جنوبي
  • شهر : درمیان
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : خراسان جنوبی، درمیان، قهستان
تلفن : 66059000-021

منطقه درخش و آسیابان در روستایی به همین نام (درخش و آسیابان) از توابع بخش قهستان در شهرستان درمیان در كیلومتر هفتاد محور بیرجند-درمیان قرار دارد. وسعت منطقه مشخص نیست و دهستان به عنوان یكی از قدیمی ترین نقاط استان خراسان جنوبی محسوب می شود. نام درخش برگرفته از واژه باستانی است و در وجه تسمیه آن درخش به معنای روشنی، فروغ و درخشندگی است. اهمیت منطقه بیشتر از لحاط جاذبه های تاریخی و فرهنگی است، گر چه برخورداری از درختان و باغات و سر سبزی منطقه و ییلاقی بودن آن تا حدودی قوت بخشیده است. از مهمترین جاذبه های تاریخی- فرهنگی منطقه، مسجد جامع درخش (متعلق به دوره صفوی) و قلعه های اطراف آن است. قلعه قدیمی درخش كه بر فراز تپه ای مشرف به روستا واقع شده متعلق به دوران اسماعیلیه و از دیگر بناهای تاریخی منطقه است.


امكانات
آلاچیق، حصار، سرویس بهداشتی


موقعیت مكانی
خراسان جنوبی، شهرستان درمیان، محور بیرجند-اسدیه، شهر قهستان. نزدیكترین شهر به این منطقه اسدیه و نزدیكترین روستا منصورآباد می باشد. فاصله منطقه تا مركز استان۸۰ كیلو متر و تا مركز شهرستان ۵۰ كیلو متر است.

 

درخش و آسیابان درمیان-Q4mpshpMTV