ریپورتاژ آگهی
آبشارهای دره شهر

آبشارهای دره شهر

آبشار ماربره: واقع در شهرستان دره شهر یكی از زیباترین آبشارهای استان ایلام برای بازدید گردشگران در ایام نوروز است.
  • 1402/01/10
  • استان : ايلام
  • شهر : دره شهر
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : آبشار ماربره در ۲۰ كیلومتری جاده دره شهر به سمت پلدختر و بین دو روستای ارمو و كل سفید واقع شده است .آدرس بقیه آبشارهای دره شهر در متن آمده است.
تلفن : 66059000-021

آبشار ماربره: واقع در شهرستان دره شهر یكی از زیباترین آبشارهای استان ایلام برای بازدید گردشگران در ایام نوروز است.
آبشار ماربره در ۲۰ كیلومتری جاده دره شهر به سمت پلدختر و بین دو روستای ارمو و كل سفید واقع شده و سراسر طول این آبشار زیبا را درختان سرسبز پوشانده است.
آبشار ماربره در بیست كیلومتری جاده دره شهر به سمت پلدختر و در نزدیكی روستای آرمو واقع شده و سراسر آن را درختان سرسبز و گیاهان دارویی، پوشانده است. این آبشار بسیار زیبا در تمام طول سال دارای آب فراوان و گوارایی است. در میان گیاهان اطراف آبشار میوه‌ های انجیر و انگور و نیزارهای بلند نیز دیده می‌ شوند. سرخس پرسیاوشان سرتاسر دامنه آبشار را پوشانده و فضای زیبای كنار آبشار هر بیننده‌ ای را به هیجان میاورد. از دیواره‌ های كنار آبشار نیز آبی زلال به مانند چشمه‌ ای جوشان جاری است كه قابل شرب است.

آبشار دربند، دره شهر: این آبشار در فاصله ۳۸ كیلومتری غرب دره شهر واقع شده و مسیر فرعی دسترسی به آن از جاده دره شهر به ایلام و از نزدیكی شهر كوچك بدره، جدا می‌ شود…آبشار دربند دره شهر E05 47 N۱۵ ۳۳ این آبشار در فاصله ۳۸ كیلومتری غرب دره شهر واقع شده و مسیر فرعی دسترسی به آن از جاده دره شهر به ایلام و از نزدیكی شهر كوچك بدره، جدا می‌ شود. طول این مسیر فرعی به چهار كیلومتر می‌ رسد كه در كنار آن لوله‌ های انتقال آب از تصفیه خانه دربند جهت استفاده شرب اهالی منطقه كشیده شده است. در دو طرف تنگه و در دامنه‌ های كوه، آثار تاریخی و بقایای یك شهر بسیار قدیمی و بزرگ نمایان است. اختلاف دمای این منطقه به شهر بدره و دره شهر به ۱۰-۲۰ درجه می‌ رسد. دره زیبای دربند از طبیعتی غنی و بكر و حیات وحشی متنوع برخوردار است. مسیر دره شهر به ایلام كه در دامنه‌ های شمالی كبیركوه می‌ گذرد، سرشار از زیبایی‌ های طبیعی است كه هر كدام نیاز به تحقیق و تفحص فراوانی دارند. دریاچه زیبای سد ایلام، گسل‌ های جالب، تنگ شگفت انگیز رازیانه، رودخانه پرآب كرخه، صخره‌ های دیدنی كبیركوه و شالیزارهای بزرگ برنج گوشه‌ های از مناظر طبیعی این مسیر تماشایی می‌ باشند.

آبشار هفت آسیاب: در موقعیت جغرافیایی N3259 E4737 در استان ایلام واقع است. آبشار هفت آسیاب دره شهر از مناطق دیدنی و بكر ایلام است . یكی از جلوه‌های طبیعی و دیدنی استان ایلام آبشار هفت آسیاب شهرستان دره‌شهر است .این آبشار زیبا و دیدنی با 60 متر ارتفاع مكانی دیدنی برای گردشگران و دوستداران طبیعت استان ایلام است. آبشار هفت آسیاب كه از كبیركوه سرچشمه می‌ گیرد، پس از گذر از دامنه ریواس كوه به رودخانه بزرگ سیمره می‌ پیوندد. وجود جنگل‌ های انبوه، دره‌ های زیبا و گونه‌ های گیاهی متنوع زیبایی‌ های این آبشار را دو چندان كرده است. این آبشار در 25 كیلومتری شرق دره‌ شهر واقع شده است. گردشگران می‌ توانند برای بازدید از این آبشار به استان ایلام سفر كرده و از مناظر دیدنی این آبشار دیدن كنند.

برای دسترسی به این آبشار در جاده ارتباطی دره شهر به سمت پلدختر بعد از طی 20 كیلومتر و دقیقا كنار رودخانه سیمره و پل تاریخی گاومیشان وارد جاده فرعی روستای داراب آباد شوید. از این روستا با 2 ساعت پیاده روی به آبشار هفت آسیاب خواهید رسید.

جاذبه های گردشگری دره شهر
شهرستان دره شهر، در دامنه كبیركوه و در میان درختان زیبای بلوط از صدها اثر تاریخی و طبیعی محافظت می‌ كند. تنگه‌ های زیبایی مانند تنگ بهرام چوبین، ساحل پرنعمت رود كرخه، پل‌ هایی تاریخی مانند پل گاومیشان، طبیعت زیبای روستاهای زرانگوش و فرهادآباد و ده‌ ها اثر طبیعی دیگر، از جمله زیبایی‌ های ناشناخته دره شهر به حساب می‌ آیند. از دیگر آبشارهای این منطقه می‌ توان به آبشار آب تاف در مسیر دهلران به پهله (زرین آباد) نام برد. آسیاب‌ های آبی هور نیز از جمله این مناظر بدیع هستند. در ۳۵ كیلومتری جاده دهلران به ایلام و در غرب روستای بیشه دراز و شمال روستای هاویان در دامنه ارتفاعات كبیركوه، منطقه‌ ای باستانی مرسوم به هور وجود دارد كه نشانه‌ ها و بازمانده بقایای آسیاب‌ های آبی، حكایت از استفاده بهینه گذشتگان این منطقه از آب در چرخه طبیعت دارد. وجود آبشار آب تاف یا تاف تافه و رویش و فراوانی گل‌ های نرگس، اكوسیستم این محل را با سایر مناطق گرمسیری دهلران متمایز ساخته است.
 

 

آبشارهای دره شهر-ITQibZtAzL

آبشارهای دره شهر-3LWAT1fZ87

آبشارهای دره شهر-RGaihbmoRG

آبشارهای دره شهر-wxNBw2fC32

آبشارهای دره شهر-W9QWFigdHs