ریپورتاژ آگهی
تنگ دربند بدره

تنگ دربند بدره

منطقه توریستی و تاریخی «دربند» شهرستان بدره از توابع استان ایلام به دلیل زیبایی ‌های فراوان چشم گردشگران را خیره می ‌كند
  • 1402/01/10
  • استان : ايلام
  • شهر : بدره
  • دسته : دره ها و تنگ های ایران
آدرس : ایلام، بدره
تلفن : 66059000-021

منطقه توریستی و تاریخی «دربند» شهرستان بدره از توابع استان ایلام به دلیل زیبایی ‌های فراوان چشم گردشگران را خیره می ‌كند. این منطقه با داشتن كوههای مرتفع، درختان بلوط، آب كبیركوه، آبشار و منطقه تاریخی یكی از مناطق جذاب استان ایلام برای گردشگران است. اختلاف دمای منطقه‌ ای كه آبشار دربند در آن واقع شده است، با شهر بدره و دره شهر، به ده تا بیست درجه‌ سانتیگراد می ‌رسد. در كنار جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و در كنار صخره‌ های بلند و مرتفع مجموع آثار تاریخی مربوط به دوران ساسانی، اسلامی یا احتمالاً هخامنشی وجود دارد كه زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است. طول این مسیر فرعی به چهار كیلومتر می ‌رسد كه در كنار آن لوله‌ های انتقال آب از تصفیه خانه دربند برای استفاده شرب اهالی منطقه كشیده شده و در دو طرف تنگ و در دامنه‌ های كوه، آثار تاریخی و بقایای یك شهر بسیار قدیمی و بزرگ نمایان است. بررسی ‌های كارشناسان نشان می‌ دهد كه این منطقه از زمان ‌های بسیار دور محل زندگی بوده و آثار تاریخی از تمدنی بزرگ در این منطقه حكایت دارد كه نیازمند معرفی در سطح ملی است. این مجموعه تاریخی در شهرستان بدره، بخش هندمینی، روستای گچ كوبان، ۳ كیلومتری تنگ دربند واقع شده است.

 

موقعیت مكانی
تنگ دربند در مسیر دره شهر به ایلام در نزدیكی سد سیمره در استان ایلام است. مسیر تا ابتدای جاده فرعی دره دربند بدره آسفالت است اما جاده دره دربنده بدره به طول تقریبی پنج كیلومتر خاكی و بی كیفیت اما مناسب اتومبیل و ماشین سواری است.

 

تنگ دربند بدره-AZr8s4Za8C

تنگ دربند بدره-buVvCrNImO

تنگ دربند بدره-d0dbO5bRdp

تنگ دربند بدره-IpFL4rC6pe

تنگ دربند بدره-OqZ8h4g3Zg

تنگ دربند بدره-XDzcrQmIxn

تنگ دربند بدره-H3MAV11AHi

تنگ دربند بدره-F8736MyNU9

تنگ دربند بدره-h9C6dLVIGx