ریپورتاژ آگهی
شوره دره

شوره دره

درحدود سی كیلومتری شمال كهن آباد دره ای زیبا به نام شور دره از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستان آرادان قرار دارد، مسیر دسترسی
  • 1400/11/12
  • استان : سمنان
  • شهر : آرادان
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : استان سمنان- شهرستان آرادان- سی كیلومتری شمال كهن آباد- شوره دره
تلفن : 66059000-021

درحدود سی كیلومتری شمال كهن آباد دره ای زیبا به نام شور دره از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستان آرادان قرار دارد، مسیر دسترسی راه شنی تا ابتدای دره ایجاد شده و با وسایل نقلیه از جمله اتومبیل و موتورسیكلت قابل دسترسی است،این دره دارای رودخانه دائمی با آب شور است كه برای عبور از آن با توجه به سل های داخل دره بایستی با تجهیزات از جمله كفش ضدآب صورت گیرد، این دره به هیچ وجه دارای پرتگاه و دره های خطرناك نیست و دارای مسیری ملایم می باشد.
آبشارهای كوتاه و بلند ، صدای ریزش آب از آبشارها، دیواره های سنگی و یك پارچه، پوشش زیبای نمك در كف دره ، آبشارها و فسیل های زیبا برجاذبه های این دره نمكی افزوده است.
در انتهای این دره یك سل بزرگ قرار دارد كه به دشواری می توان بدون تجهیزات از آن عبور كرد،البته برخی از كوهنوردان از بالا تا پائین سل را سیم كشی نموده اند كه عبور را راحت تر نموده است،پس از عبور از این سل بزرگ و طی مسیری طولانی به هومند حاج ولی می توان رسید. كه در مسیر راه شنی گزوش به دوگوش و شمشیركوه قرار دارد.

شوره دره-ZOGyO7V9hg

شوره دره-PMDZ6wDaxx

شوره دره-NaAkLQlz8N

شوره دره-m9E5DwkqRC

شوره دره-IdWuOwJ51M

شوره دره-vOG3gOuVJ2