ریپورتاژ آگهی
ییلاق خوران ایلام

ییلاق خوران ایلام

شهرستان ایوان به دلیل داشتن جاذبه‌ های متنوع گردشگری نیگن سبز استان ایلام است.
  • 1402/01/08
  • استان : ايلام
  • شهر : ايوان
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : ایلام، ایوان، روستای خوران
تلفن : 66059000-021

شهرستان ایوان به دلیل داشتن جاذبه‌ های متنوع گردشگری نیگن سبز استان ایلام است. این شهرستان در حد فاصل بین ایلام و اسلام آباد و گیلان غرب قرار گرفته است.  شهرستان ایوان جزو مناطق ییلاقی ایلام به شمار می ‌آید و گردشگاه هایی مانند خوران از مهمترین پارك‌ های طبیعی منطقه هستند. منطقه ایوان به جهت شرایط بهینه زیست محیطی، كوهستانی بودن منطقه و مراتع بسیار و سهولت دسترسی به دشت و كوهستان و رودخانه‌ های بسیار در نقاط مختلف آن بویژه رودخانه خروشان كنگیر، در طول تاریخ سكونتگاه بشر بوده است.

ییلاق ‌های مصفا، غار طلسم، گردشگاه خوران از نقاط مهم و دیدنی ایوان هستند. آتشكده سیاهكل، تاق شیرین و فر هاد، قلعه شمیران، پل شیرپناه، تپه ‌های زرنه و نرگسی، بقعه حاجی حاضر، اما‌مزاده عبدالله و... از دیگر مناططق گردشگری این شهرستان می باشند. منطقه تفریحی خوران ایوان در جنوب غربی دشت ایوان و در دامنه‌ های كوه‌ های شره‌ زول واقع شده است. تفرجگاه جنگلی خوران با انبوهی از درختان و چشمه ساران زلال گردشگاه منطقه است. دهكده توریستی خوران ایوان با داشتن انواع باغات میوه و گردو و چشمه‌ سارهایی كه از دل كوه می جوشند، چشم انداز لطیف و دل‌ نوازی را بر روی میهمانان و مسافران می‌ گشاید. نزدیكی به شهر ایوان، وجود اردوگاه تفریحی توریستی در میان باغات این روستا و نیز امكانات رفاهی موجود در این منطقه گردشگران زیادی از نقاط مختلف ایران و كشورهای مختلف را به خوران میكشاند.در اطراف این روستای همیشه بهار انواع درختان و میوه های وحشی از جمله تمشك وجود دارد كه هر بیننده ‌ای را به خود جلب می ‌كند.

دره دانوك یكی از دره ‌های بسیار زیبا و بزرگ رشته كوه شارزول (شیره زول) است كه در قسمت جنوب شرقی دشت ایوان قرار گرفته، این دره با داشتن طبیعتی پوشیده از جنگل و چشمه آب بزرگ كه در آن جاری است، مركز بسیار زیبای تفریحی برای منطقه است كه از طرف جاده روستای كلان می‌ توان به این دره دسترسی یافت. این دره دارای جانوران گوناگونی است كه احتمالا پلنگ نیز در این منطقه وجود دارد. بهره‌ گیری از خواص دارویی گیاهان بومی از جمله آویشن توسط مردم روستا از نكات مهمی است كه مسافران را به خود جلب می‌ كند. این روستا هر سال شاهد كوچ پرندگان، از جمله چند لك لك زیبا و رویایی است كه بر روی درختان سر به فلك كشیده آن لانه كرده‌ اند. شایان ذكر است كه ایوان تنها شهرستان صد درصد كردنشین استان ایلام است. این شهرستان از نظر اقلیمی دارای شرایط مناسبی است. بیشترین درجه حرارت ایوان ۴۲ درجه و كمترین درجه حرارت ۱۰- و میزان بارندگی ۶۳۵ میلیمتر است.

ییلاق خوران ایلام-eSCiko01Ca

ییلاق خوران ایلام-u8NGt4eYOL

ییلاق خوران ایلام-PULb5T20hU

ییلاق خوران ایلام-X6bbPezjTA

ییلاق خوران ایلام-FRqgMHUPgj

ییلاق خوران ایلام-fZ7cXobGZp

ییلاق خوران ایلام-x16fw8o0Xs

ییلاق خوران ایلام-WpXgb796VU

ییلاق خوران ایلام-QdO3psIy7l

ییلاق خوران ایلام-4Q1ydBsl7c