ریپورتاژ آگهی
آبشار چینز آبدانان

آبشار چینز آبدانان

یكی از پدیده های طبیعی و جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان آبشار فصلی چینز است كه همزمان با اولین بارش باران متولد و تا اواخر خرداد همچنان به حیات خود ادامه میدهد.
  • 1402/01/07
  • استان : ايلام
  • شهر : آبدانان
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : ایلام، آبدانان
تلفن : 66059000-021

یكی از پدیده های طبیعی و جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان آبشار فصلی چینز است كه همزمان با اولین بارش باران متولد و تا اواخر خرداد همچنان به حیات خود ادامه میدهد. این آبشار در فاصله سی كیلومتری آبدانان و در پنج كیلومتری جنوب غربی روستای انجیره قرار گرفته كه از ارتفاعات كبیركوه سرچشمه می گیرد. این آبشار از لایه ها و دامنه های كبیركوه كه رسوبی و سنگلاخی بوده عبور كرده و این عبور آب لایه های زمین را شسته و به صورت طبقه بندی با شیبی ملایم و در ارتفاع بیست متری سرازیر شده است. در اطراف این آبشار چشم اندازهای طبیعی و گردشگری وجود دارد كه بسیار زیبا و ارزشمند است.

این آبشار طبیعی و زیبا در دل سرد و خنك جنگل های سبز و پر پشت بلوط و در گستره فرحناك و مفره لایه های متعدد پوشش گیاهی و همچنین در قعر یكی از زیباترین دره های طبیعی و در زیر طاقدیس نیلگون و فیروزه ای آسمان الهی، چشم ها را به میهمانی خود دعوت می كند. طبیعت بكر و دست نخورده، بلندای شگرف، صدای دلپذیر، ترنم آرامبخش، بوی خوش گل های وحشی، غزل خوانی مداوم پرستوهای چموش، بوی خوش گیاهان بهاری، وفور تنعم طبیعی، وجود انعام و اطعام كوهستانی، شكوفه های آویزان درختان بلوط و بنه، تنظیف آسمانی جنگل، آرامش و عشوه گری ساكنان كوه و برزن و پرواز پرندگان طلایی بر فراز آبشار انگبین چینز آبدانان، این مكان طبیعی را از دیگر آثار و اماكن مجزا كرده است.

آبشار چینز بخاطر نداشتن جاده دسترسی و زیر ساخت های اولیه، استفاده از آن برای همه مردم مقدور نیست و به همین خاطر تاكنون بكر، تمیز و دست نخورده باقی مانده است. در طول سال گروه های كوهنورد، اردوهای تفریحی و علاقه مندان به فضاهای جنگلی و كوهستانی برای گذراندن ایام و اوقات فراغت خود به این مكان جذاب و جالب سفر می كنند.

آبشار چینز آبدانان-cW04xzFTqX

آبشار چینز آبدانان-5D9zuqhz9B

آبشار چینز آبدانان-MaHbxghcMg