ریپورتاژ آگهی
باسلق ارومیه ای (سوجوق)

باسلق ارومیه ای (سوجوق)

یكی از دسرهای محبوب و خوشمزه مخصوص ارومیه باسلق ارومیه ای یاهمان سوجوق می باشد كه در اینجا با طرز تهیه آن آشنا می شویم .
  • 1400/11/12
  • استان : آذربايجان غربي
  • شهر : اروميه
  • دسته : غذاهای محلی ایران

ارومیه و آذربایجان غربی هم مانند دیگر استانها غذا و شیرینی مخصوص به خود دارد و چه خوب است در سفر به هر استانی با غذاهاو شیرینیهای سنتی آن استان آشناشده و با یادگیری طرز تهیه آن یادو خاطره آن سفر را نزد خود زنده كنیم.یكی از دسرهای محبوب و خوشمزه مخصوص ارومیه باسلق ارومیه ای یاهمان سوجوق می باشد كه در اینجا با طرز تهیه آن آشنا می شویم .

باسلق ارومیه ای (سوجوق)-JBegXD8X1v

مواد لازم :

مقداری گردوی درسته
یك قاشق چایخوری كره
۲ پیمانه آب
۱پیمانه نشاسته
۲ پیمانه سر خالی شكر
به میزان لازم پودر نارگیل تازه( بوی ماندگی ندهد)

طرز تهیه:

۱)) ترشی نشاسته را میگیریم ( دردستور لرزانك ترشی گرفتن را ارائه كرده ام)و ۲ ساعت آن رادر آب می خیسانیم.
۲)مواد را در تابه ریخته به آرامی روی حرارت ملایم هم میزنیم ( مواظب باشید تا گلوله نشود) .
۳)كمی كه سفت شد شكر را اضافه میكنیم( اگر خیلی سفت بود با احتیاط كمی آب اضافه میكنیم)و مرتب میزنیم تا رنگ مواد كاملا” شفاف شودو از ظرف جدا شود و حالت كشدار پیدا كند.
۴)تابه را از روی حرارت برداشته و كره را اضافه میكنیم و هم میزنیم تا كره جذب شود سپس گلاب را اضافه مینمائیم و آن را ورز میدهیم.
۵) پودر نارگیل را روی سینی پخش كرده و مواد را روی انها ریخته و ۲ باره روی مواد پودر اضافه كرده و آن را ورز میدهیم تا از چسبندگی آن كاسته شود.
۶)سینی را كاملا” تمیز كرده و عمل فوق را تكرار میكنیم و مواد را باز كرده و گردو ها را میچینیم و با كمك كاردك آن را لوله میكنیم یا قالب میزنیم.