ریپورتاژ آگهی
روستای كرچگان

روستای كرچگان

آوای خوش پرندگان و درختان درهم تنیده در كنار آبی زلال كه این روزها همه در طلب آن هستند زیبایی وصف ناپذیری در دل منطقه ای خوش آب و هوا در شهرستان لنجان ایجاد كرده است.
  • 1401/12/13
  • استان : اصفهان
  • شهر : لنجان
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : اصفهان، لنجان، باغبهادران، چم رود، كرچگان
تلفن : 66059000-021

آوای خوش پرندگان و درختان درهم تنیده در كنار آبی زلال كه این روزها همه در طلب آن هستند زیبایی وصف ناپذیری در دل منطقه ای خوش آب و هوا در شهرستان لنجان ایجاد كرده است. بعد از عبور از شهر خوش آب و هوای باغبادران وقتی به سمت سامان حركت كنید به راهی پُر پیچ و خم می رسید كه مثل ماری خوش خط و خال در حاشیه رودخانه‌ زاینده رود با آرایش رنگارنگ درختان برافراشته گردو و چنار به چشم می خورد، جاده‌ ای خلوت با طبیعتی زیبا، نام این روستا كرچگان است. این روستا حدود پنج كیلومتری باغبادران با درختان سرسبز و زیبا جای باز كرده و آب خروشان زاینده رود طراوت و زندگی را برای ساكنان حاشیه‌ خود به ارمغان آورده است. به ورودی روستای كرچگان كه می رسید بقعه ‌امامزاده محمد، از نوادگان‌امام موسی كاظم (ع) همه را به خود می خواند. برای رسیدن به ساحل زیبای زاینده رود باید از بین درختانی كه سر به آسمان ساییده ‌اند عبور كنید و در این مسیر می توانید شاخه ‌های درختان درهم گره خورده را كه چون دالانی زیبا به نظر می ‌آیند تماشا كنید.

با ورود به بیشه زارهای این روستا از همان ابتدای مسیر، دیدن شاخه‌ های درختان درهم تنیده با برگهای زرد و قرمز شما را به ادامه مسیر فرا می ‌خواند كه به ناگاه موسیقی زیبایی به گوش می رسد كه انسان در آن هیچ نقشی ندارد و از دل طبیعت بر می آید. صدای زیبای پرندگان، طبیعت بكر و درختان سربه فلك كشیده و صدای رودخانه خروشان و زنده زاینده رود ظرافت آوای دلنشین خود را سر داده و عطر آرامش را در محیط پراكنده می كنند. عبور از رودخانه زاینده رود از میان بیشه زارها و باغات منظره ‌ای كم نظیر را پیش چشم  قرار می‌ دهد. وقتی كه به باغات زیبای این روستا پا می ‌گذارید در سایه سار درختان می توانید از میوه‌ هایی همچون گلابی، هلو و گیلاس نوش جان كنید و جان تازه ‌ای بگیرید چراكه این روستا دارای مردمانی صاحب دل و با صفاست كه به میهمان نوازی شهره اند.

 

روستای كرچگان-AK5xoXF5uQ
موقعیت جغرافیایی
دهستان چم رود شامل ۱۷ روستا است و مركز آن روستای كرچگان است. كرچگان از شمال و غرب به روستاهایی همچون برنجگان، دورك، كته شور، صادق آباد، قلعه تركی، حاج الوان، خشوعیه، زرد خشوعیه و از جنوب به روستاهای همام و رحمت آباد و از شرق به روستاهای موركان، سعید آباد و چم پیر محدود می ‌گردد.

روستای كرچگان-98dUp5w6yl
اقتصاد
به دلیل قرار گرفتن برخی از روستاهای دهستان چم رود در مسیر زاینده رود، شغل مردم این منطقه بهره ‌برداری از قلمستان ‌های منطقه، بهره‌ برداری از محصول باغات و كشت برنج است. از صنایع دستی این منطقه می ‌توان به قالیبافی اشاره كرد.

روستای كرچگان-sbaY0cghOS
جاذبه های گردشگری
كبوترخانه های زیبایی در اقصی نقاط شهرستان لنجان با زیبایی های خاص وجود دارند كه دیدن آنها خالی از لطف نیست. در كرچگان نیز برج كبوتر ۲۰۰ ساله وجود دارد كه از آن به عنوان مكانی برای دیده بانی نیز استفاده شده است. برجی كه در محله چرخاب واقع شده و بعد از گذر سالیان طولانی همچنان استوار ایستاده و در مقابل برف و باران قد خم نكرده است. اگر روزی گذارتان به دیار باغبادران افتاد به این روستای ساحلی زیبا سفر كنید و دمی را در سایه ‌سار درختان این روستا آرام گیرید و از آب زلال زاینده رود جانی تازه‌ ‌یابید. قلعه افراسیاب نیز از دیگر مناطق دیدنی این روستا است.

روستای كرچگان-ugHaTtO5jW

مسیر دسترسی
برای رسیدن به روستای كرچگان كافی است بجای عبور از بزرگراه از شهر باغبادران وارد جاده قدیمی شده و پنج كیلومتر در میان جاده سرسبز و زیبای آن حركت كنید. این روستا در ۶۷ كیلومتری جنوب غربی اصفهان، ۴۸ كیلومتری شرق شهركرد، ۳۳ كیلومتری شرق زرین شهر و ۸ كیلومتری شهر باغبادران قرار دارد.

روستای كرچگان-XWjBm7F8YV