ریپورتاژ آگهی
پیست اسكی فریدون شهر

پیست اسكی فریدون شهر

اواخر پاییز و زمستان كه می‌ شود در ارتفاعات و مناطق كوهستانی برف شروع به بارش می ‌كند و بازار تفریحات زمستانی در روز‌های سرد برفی داغ می ‌شود.
  • 1401/12/12
  • استان : اصفهان
  • شهر : فريدونشهر
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : اصفهان، فریدون شهر در نزدیكی شهر فریدون ‌شهر در دامنه كوه تسیخه در ۱۸۰ كیلومتری غرب اصفهان
تلفن : 66059000-021

اواخر پاییز و زمستان كه می‌ شود در ارتفاعات و مناطق كوهستانی برف شروع به بارش می ‌كند و بازار تفریحات زمستانی در روز‌های سرد برفی داغ می ‌شود. برای اسكی روی برف، اسنوموبیل و سایر ورزش‌ های زمستانی به مكانی وسیع و ایمن كه از برف كافی پوشیده شده باشد، نیاز است. خوشبختانه در سال ‌های اخیر در مناطق كوهستانی و ارتفاعات، پیست‌ های اسكی مناسب و استانداردی ساخته شده است. در ایران به دلیل وجود رشته كوه‌ های البرز و زاگرس، ارتفاعات برفی مناسبی وجود دارد كه منجر به ساخت پیست اسكی‌ های متعددی شده است. پیست اسكی فریدون‌ شهر كه تنها پیست اسكی استاندارد در استان اصفهان است در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

پیست اسكی فریدون شهر-SghwjInUhu

این مجموعه تفریحی در شش كیلومتری غرب فریدونشهر و در ارتفاعات موسوم به گردنه در روستای چغیورت استقرار یافته است. از آنجا كه شهرستان فریدونشهر كوهستانی است، دارای ارتفاعی بیش از ۲۵۰۰ متر و متوسط بارندگی ۶۰۰ میلی متر در سال است، گاهی ۱۱۰ روز سال آن یخبندان است. نوع بارش در این شهرستان و توابع‌ آن عموما برف است. گاهی ارتفاع برف در این منطقه به سه متر می ‌رسد. برای همین یكی از مناسب ‌ترین مكان ‌ها برای اسكی و انجام ورزش ‌های زمستانی است. این پیست با توجه به نوع بارش در سال به طور نسبی پنج تا هفت ماه برای انجام ورزشهای زمستانی مناسب است كه در اكثر ایام تعطیلات در فصول سرد پذیرای گردشگران از استانهای مختلف است.

 

پیست اسكی فریدون شهر-KmSVR7itjP
ویژگیها
پیست اسكی فریدون‌ شهر تنها پیست اسكی استاندارد استان اصفهان است كه با شیب تند و منحصر به فرد حدود ۳۵ درجه كه در برخی نقاط به ۷۰ درجه نیز می رسد در میان ۲۲ پیست اسكی دیگر كشور موقعیت ممتازی دارد. ارتفاع پایهٔ پیست اسكی فریدون ‌شهر از سطح دریا ۲٬۶۳۰ متر است و در بالاترین نقطه پیست به ۳٬۰۰۰ متر می‌ رسد كه با این مشخصات مرتفع ‌ترین پیست اسكی فلات مركزی ایران است.

پیست اسكی فریدون شهر-Gw1jvNMIlk

آموزش
پیست آموزشی به وسعت یك هكتار مجهز به یك بالابر كوچك است با ۴۵ مربی با تجربه كه هر هفته ۲۰۰ تا۲۵۰ نفر را آموزش می دهند. در سال‌ های گذشته رشته‌ های آلپاین و اسنوبرد در مدرسه اسكی این پیست آموزش داده می ‌شد كه رشته‌ های صحرانوردی و اسكی كوهستان نیز به آن افزوده شده است. این مجموعه از ارزان ‌ترین پیست ‌های اسكی كشور است و هزینه‌ های آن از جمله عوارض ورودی قابل مقایسه با سایر پیست ‌ها نیست. بدلیل خطرات جانی تیوب سواری مجموعه پیست اسكی در حال تدارك تفریحات سالم دیگر برای جایگزینی با تیوب ‌سواری است و مانع از ورود تیوب ‌سواران به محدوده اسكی‌ بازان می شود. قابل یادآوری است در حال حاضر ۸۰۰ اسكی باز فعال در استان اصفهان وجود دارند كه نیمی از این ورزشكاران به صورت حرفه ای در دو رشته اسكی و اسنوبرد فعالیت می كنند.

 

پیست اسكی فریدون شهر-zYOOsHkJdw

امكانات
اقامتگاه ویژه ورزشكاران، سالن مجهز به سیستم گرمایشی، تل ‌اسكی، پیست آموزشی مجزا برای افراد مبتدی، پاركینگی به گنجایش یك هزار و پانصد دستگاه خودرو و یك بالابر بشقابی به طول ۹۸۰ متر كه در زمانی حدود ۶ دقیقه افراد را به بالای پیست انتقال می‌ دهد و ویژه اسكی بازان حرفه‌ ای می ‌باشد، از امكانات پیست اسكی فریدون شهر می ‌باشد. برف كوب، رستوران و كافی شاپ و تجهیزاتی از جمله چوب اسكی و وسایل مربوط به این ورزش كه به صورت كرایه در اختیار علاقه ‌مندان قرار می ‌گیرد از دیگر امكانات این پیست است.

 

پیست اسكی فریدون شهر-xsCA1Lwbdd

موقعیت مكانی
این پیست در نزدیكی شهر فریدون ‌شهر در دامنه كوه تسیخه در ۱۸۰ كیلومتری غرب اصفهان است. فاصله پبیست تا فریدون شهر شش كیلومتر است.

پیست اسكی فریدون شهر-WmPblngT6g