ریپورتاژ آگهی
دره حنا علیشاه ونك

دره حنا علیشاه ونك

استان تاریخی و كهن اصفهان مكان های دیدنی و جاذبه های توریستی فراوان را در دل خود جای داده است
  • 1401/12/07
  • استان : اصفهان
  • شهر : سميرم
  • دسته : دره ها و تنگ های ایران
آدرس : اصفهان، سمیرم، ونك
تلفن : 66059000-021

استان تاریخی و كهن اصفهان مكان های دیدنی و جاذبه های توریستی فراوان را در دل خود جای داده است. یكی از شهر های بسیار زیبای این استان كه از توابع شهرستان سمیرم میباشد، "ونك" است.  در اطراف ونك و در ۱۲ كیلومتری سمیرم كوه‌ های با صلابتی به نام كوه ‌های علیشاه استوار بر زمین قد علم كرده‌ اند. در میان این كوه ‌ها دشتی پرگل به نام دشت علیشاه وجود دارد كه با گل ‌های خودرو و پوشش گیاهی خود، هر گردشگری را مجذوب می ‌كند. دیواره‌ های عظیم و منحصر‌ به ‌فرد، عطر خوش برخی از گیاهان كه بعضا دارویی یا خوراكی هستند و هوایی دلپذیر، دشت حنا علیشاه را به مكانی بهشتی برای دوست ‌داران طبیعت تبدیل كرده است. به هر گوشه از این دشت كه نگاه می ‌كنید. طبیعت قدرت خود را به رخ می ‌كشد. برای رسیدن به این دشت باید نیم ‌ساعت پیاده‌ روی كنید.


پوشش گیاهی
وجود گیاهان دارویی خاص در این منطقه باعث شده بعضی افراد به خاطر همین گیاهان به این شهر سفر كنند و از طبیعت و این محصولات گیاهی استفاده كنند. یكی از گیاهان دارویی این منطقه، آندشت می باشد كه این گیاه در كوه رگ اسپید می روید و بادبر می باشد. مزه این گیاه دارویی كمی تند و شبیه پیاز است و بوته اش شبیه لیزك است. گیاهان دارویی دیگر مانند اوشون تركی كه برای درمان مشكلات گوارشی مناسب می باشد نیز در این منطقه می رویند.


جاذبه های گردشگری ونك
آب و هوای ونك كوهستانی و مناسب برای سفر و تفریح است. ونك دیدنی های زیادی در دل خود جای داده است كه از بین آنها می توان به امامزاده زید بن علی در هفده كیلومتری جاده ونك به سمیرم، امامزاده معصومه خاتون در دو كیلومتری غرب شهر، چشمه ناز ونك و منطقه شمس ‌آباد، سد كمانه و همچنین مناطق دیدنی دیگر كه شامل مناطق كشاورزی هستند اشاره كرد.

 

دره حنا علیشاه ونك-7Gs0DhBynr

دره حنا علیشاه ونك-3UwrPEw0g3

دره حنا علیشاه ونك-BHX17FyAWt