ریپورتاژ آگهی
چشمه بابا زرنگ كمه

چشمه بابا زرنگ كمه

چشمه‌ بابا زرنگ كمه در شصت كیلومتری شهر سمیرم واقع شده است. اطراف چشمه‌ بابا زرنگ، چشمه‌ های كوچك و بزرگ دیگری هم قرار دارند كه بر جذابیت محل افزوده‌ اند
  • 1401/12/06
  • استان : اصفهان
  • شهر : سميرم
  • دسته : چشمه های ایران
آدرس : اصفهان، سمیرم، كمه
تلفن : 66059000-021

چشمه‌ بابا زرنگ كمه در شصت كیلومتری شهر سمیرم واقع شده است. اطراف چشمه‌ بابا زرنگ، چشمه‌ های كوچك و بزرگ دیگری هم قرار دارند كه بر جذابیت محل افزوده‌ اند. درختان چنار قطور كهنسال در اطراف چشمه‌ بابا زرنگ روییده‌ اند و فضایی برای نشستن و استراحت گردشگران به وجود آورده‌ اند. چشمه بابا زرنگ كمه یك پارك تفریحی بشمار می رود كه در سال‌ های اخیر شهرداری یك سری امكانات مانند سرویس بهداشتی و نمازخانه نیز برای بازدید كنندگان از این چشمه فراهم كرده است. مسافران می‎ توانند از جاده‎ سد حنا كه در مسیر یاسوج واقع شده به طرف شهر كمه حركت كنند و پس از طی مسیری طولانی ، به این چشمه‌‎ برسند. در چشمه‌ بابا زرنگ، پاركینگ برای جا دادن ماشینها نیز وجود دارد، در این منطقه همچنین نورافكن‌ هایی تعبیه شده كه شبها روشنایی را تامین می كنند.

با توجه به این امكانات، مسافران می ‌توانند بدون نگرانی درباره اتومبیل ‌های خود یا سرویس بهداشتی و محل خواب، در میان درختان كنار چشمه كمپ زده و از آب و هوای خوب منطقه لذت ببرند. پارك چشمه‌ بابا زرنگ منطقه‌ ای كوچك است و طبق گفته‌ های ساكنین كمه، معمولا خیلی شلوغ نمی ‌شود، پس احتمال اینكه كسی به كمه سفر كند و در چشمه بابا زرنگ جایی برای كمپ زدن پیدا نكند كم است. درصورتی كه قصد سفر به كمه را دارید، لباس گرم را فراموش نكنید. اگر می‌ خواهید در پارك تفریحی چشمه بابا زرنگ چادر بزنید، به این نكته دقت داشته باشید كه این منطقه شب ‌ها بسیار سرد است و لباس گرم و پتو از ضروریات سفر به چشمه بابا زرنگ محسوب می ‌شوند.


جاذبه های گردشگری كمه
وجود تپه های تاریخی وزیری و شاهی، طاقچه بت، كوه كلنجه، امامزاده بی بی گل خاتون و چشمه بابا زرنگ بخشی از جلوه های تاریخ و طبیعت شهر كمه است.


مسیر دسترسی
انتخاب مسیر برای رسیدن به این منطقه خوش آب و هوا و كوهستانی از دو محور ممكن است. مسیر اول از جاده معروف 'بی بی سیدان' و روستای 'تنگ خشك' كه معمولا برای كسانی كه از جاده یاسوج و روستاهای بخش پادنای سفلی سمیرم می آیند و مسیر دوم از شهر سمیرم به سوی شهر حنا در فاصله سی كیلومتری جنوب شرق و سپس عبور از تقاطع جاده روستاهای خفر و خینه و عربشاه به سوی مخالف این روستاها و رسیدن به شهر كمه و روستای دیده جان در شصت كیلومتری سمیرم می باشد.

 

چشمه بابا زرنگ كمه-bvsPCZ8V9j

چشمه بابا زرنگ كمه-kIOyKi6hrW

چشمه بابا زرنگ كمه-hKuzpCBkFS