ریپورتاژ آگهی
مجتمع آبدرمانی آخارباخار مشگین شهر

مجتمع آبدرمانی آخارباخار مشگین شهر

مشگین شهر، كه بی شك می توان آن را قطعه ای از بهشت نامید، با قرار گیری در ارتفاع بالا و نزدیكی به كوه سبلان ۴۸۱۱ متری همواره از طبیعتی زیبا و دلنشین و آب و هوایی مطلوب برخوردار است.
  • 1401/11/17
  • استان : اردبيل
  • شهر : مشکين شهر
  • دسته : استخرهای ایران
آدرس : استان اردبیل، شهرستان مشگین شهر، مسیر گردشگری قینرجه، بالاتر از منبع آب (فاصله از مشگین شهر ۱۲ كیلومتر)
تلفن : 66059000-021

مشگین شهر، كه بی شك می توان آن را قطعه ای از بهشت نامید، با قرار گیری در ارتفاع بالا و نزدیكی به كوه سبلان ۴۸۱۱ متری همواره از طبیعتی زیبا و دلنشین و آب و هوایی مطلوب برخوردار است. هوای این شهرستان در فصول گرم، بسیار خنك و در فصول سرد، یخبندان است.

وجود بیش از نه چشمه طبیعی آبگرم، ۱۱ مجتمع آبدرمانی، گردشگاههای فرآوان طبیعی (آبشار، رودخانه، جنگل، بیشه زار، دشت، مناظر صخره ای و …)، بیش از ۶۰۰ اثر باستانی و تاریخی، سایتهای متعدد پرواز با پاراگلایدر و نیز مجموعه پل معلق كه بی نظیرترین پل پیاده رو در خاورمیانه می باشد، همه ساله گردشگرهای بسیار زیادی را از سرتاسر ایران و دنیا به سوی این شهر جذب می كند، به طوری كه می توان آن را یكی از قطبهای مهم گردشگری ایران نامید.

آبگرم آخارباخار (با نام سابق آخارباخار دودو) در قسمت شرقی منطقه گردشگری قینرجه و مابین این مجتمع، ایلاندو و موئیل سویی واقع شده است.

آب دهی چشمه دودو حدود ۴٫۵ لیتر در ثانیه است و آب آن در ردیف آبهای معدنی كلرو سولفات و بیكربنات دار گرم به حساب می آید كه برای درمان دردهای اعصاب، كاهش درد و گرفتگی عضلانی آرتروز و مفاصل و زانو، حفظ و افزایش دامنه حركتی اندام ها، رفع محدودیت حركتی و یا پیشگیری از آن، افزایش حجم تنفسی و كاركرد بهتر ریه ها، ایجاد روحیه اعتماد به نفس و نیز ارتقاء بهداشت پوست و مو بسیار مفید می باشد.

این مجتمع ضمن دارا بودن دو استخر مجزا برای خانمها و آقایان مجهز به استخر آبگرم معدنی با سقف باران، استخر كودك، استخر فیزیوتراپی، جكوزی، سونای خشك و بخار، تونل باران و مه، استخر آب سرد، اتاق نمك درمانی و اتاق ماساژ می باشد.


موقعیت مكانی:
استان اردبیل، شهرستان مشگین شهر، مسیر گردشگری قینرجه، بالاتر از منبع آب (فاصله از مشگین شهر ۱۲ كیلومتر)

مجتمع آبدرمانی آخارباخار مشگین شهر-7aL1xlH9Bi

مجتمع آبدرمانی آخارباخار مشگین شهر-K5qHmdN62k