ریپورتاژ آگهی
آبشار خورخوره

آبشار خورخوره

آبشار دره خورخوره در طبیعتی بكر و زیبا در دل كوه‌ های آذربایجان غربی از جاذبه‌ های گردشگری سلماس به شمار می‌ رود.
  • 1401/11/10
  • استان : آذربايجان غربي
  • شهر : سلماس
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : آذزبایجان غربی، سلماس
تلفن : 66059000-021

آبشار دره خورخوره در طبیعتی بكر و زیبا در دل كوه‌ های آذربایجان غربی از جاذبه‌ های گردشگری سلماس به شمار می‌ رود. آبشار در فاصله بیست كیلومتری جنوب شهر شطرنجی سلماس و در میان دره ای عریض، توجه بسیاری از مسافران عبوری را به خود جلب میكند. این آبشار كه منظره طبیعی بسیار زیبایی را به وجود آورده و گوشه ای از جلوه طبیعت آذربایجان غربی است، در كنار جاده ای كه به شهر مرزی سرو می رود قرار گرفته است. از روستاهایی كه در نزدیكی آبشار خورخوره قرار دارند میتوان به روستای سرگل و مهكان و سولی اشاره نمود. زیبایی آبشار خورخور در فصول پرآب سال دو چندان میشود و مردم شهرهای سلماس و خوی و سایر شهرهای استان و حتی سایر نقاط ایران در روزهای تعطیل برای لذت بردن از طبیعت به این منطقه سرازیر میشوند. برای رسیدن به آبشار خورخوره شما باید دره ای به عمق حدود هشتاد متر را به طرف پایین بپیمایید تا به حوضچه كوچك و بسیار زیبای آبشار برسید و از زیبایی و لطافت و طبیعت آن لذت ببرید. اطرف آبشار خزه ‌ها و درختچه ‌هایی روییده كه زیبایی خاصی به دره بخشیده است. پیرامون آبشار فضایی بكر و دست ‌نخورده است و فاقد هر گونه امكانات رفاهی است. این آبشار ۳۵ متر ارتفاع دارد و در دره‌ ای به عمق ۸۰ متر واقع شده است. این آبشار در فصل بارندگی به بیشترین مقدار خود می‌ رسد اما در فصل تابستان آب آن بسیار كم شده و چون نخی نازك به حوضچه می ‌ریزد.


جاذبه های گردشگری منطقه
روستای قاسملو از تاریخ و پیشینه غنی فرهنگی برخوردار است. قلعه قدیمی و زیارتگاه موجود در روستا قدمت و پیشینه تاریخی آن را نشان می‌ دهند. قلعه شیرین و فرهاد، تخت خاتون، قلعه تاریخی گاو و زیارتگاه شیرسوار از دیگر مناطق گردشگری این منطقه محسوب میگردند. همچنین دره شهدا از شمال شرقی به كوه جم جم و دره رمشه و از جنوب شرقی به كوه برده بیژی و دره گول و از جنوب غربی به كوه جاور قلعه سی محدود می ‌شود و رودخانة زرین قلعه در غرب آن جریان دارد.


موقعیت مكانی
آبشار دره خورخوره سلماس در جنوب سلماس و در استان آذربایجان غربی، ما بین روستای سرگل و مهكان در بیست كیلومتری شهر سلماس واقع شده است.

 

آبشار خورخوره-zhnq8GDkE9

آبشار خورخوره-D6jeGWI4D0