ریپورتاژ آگهی
میرآباد اشنویه

میرآباد اشنویه

در غرب شهرستان اشنویه و در مجاورت رودخانه گادری، روستای میرآباد واقع شده كه طبیعتی بسیار زیبا دارد و در واقع از مجموع كل پلاك روستای میراباد درحدود ۹۰ هكتار آن بصورت جنگل نیمه انبوه است
  • 1401/11/06
  • استان : آذربايجان غربي
  • شهر : اشنويه
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : آذربایجان غربی، اشنویه
تلفن : 66059000-021

در غرب شهرستان اشنویه و در مجاورت رودخانه گادری، روستای میرآباد واقع شده كه طبیعتی بسیار زیبا دارد و در واقع از مجموع كل پلاك روستای میراباد درحدود ۹۰ هكتار آن بصورت جنگل نیمه انبوه است و از جاذبه های گردشگری به شمار می رود. در این جنگل نیمه انبوه درختانی مانند زالزالك، سیب وحشی، گلابی وحشی، آلو،نسترن و... رشد می كند كه علاوه بر نقش تفرجگاهی و حفاظت آب و خاك ازمیوه های این درختان نیز بهره برداری میشود. این روستا هشت كیلومتر با شهر اشنویه فاصله دارد.

موقعیت مكانی
روستای میرآباد در غرب شهرستان اشنویه در دهستان هق بخش نالوس، در مجاورت رودخانه گادر واقع شده است. جنگلهای طبیعی در كوهپایه كوههای كیله شین به فاصله هشت كیلومتری شهر اشنویه در این منطقه واقع هستند. برای بازدید از جنگل های روستای میرآباد (میراوا) باید از جاده اشنویه-پیرانشهر اقدام كرد. بعداز عبور از پل موسوم به "پل پوش آباد" در سمت راست، جاده خاكی قرار دارد كه به طرف روستای هق و سپس به میرآباد منتهی می شود. هر چند وضعیت جاده منتهی به جنگل های میراوه چندان مناسب نیست ولی دیدن طبیعت سرسبز و زیبای این منطقه چاله چوله های متعدد جاده را جبران می كند.

 

میرآباد اشنویه-hDpNvuVNgo

میرآباد اشنویه-rsRSciuzwo