ریپورتاژ آگهی
هتل كاروانسرای یام

هتل كاروانسرای یام

در منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا با چشم اندازی زیبا و خیره كننده در دامنه كوههای میشو مرند كاروانسرایی به چشم می خورد كه در فرهنگ و زبان عامه به كاروانسرای شاه عباسی مشهور است
  • 1401/11/06
  • استان : آذربايجان شرقي
  • شهر : مرند
  • دسته : هتل ها
آدرس : آذربایجان شرقی، كیلومتر ٤٥ تبریز - مرند، نرسیده به پیست اسكی یام، هتل كاروانسرای یام یام

در منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هوا با چشم اندازی زیبا و خیره كننده در دامنه كوههای میشو مرند كاروانسرایی به چشم می خورد كه در فرهنگ و زبان عامه به كاروانسرای شاه عباسی مشهور است. در كتب تاریخی از این بنای عظیم و تاریخی به نام كاروانسرای ایلخانی یام یاد شده است. این كاروانسرا بدلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت ایران به اروپا و نیز قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده و یكی از مهمترین تاسیسات بین راهی جاده ابریشم در ادوار مختلف تاریخ به شمار می آید. كاروانسرای یام به عنوان بزرگترین كاروانسرای شمال غرب كشور و یكی از مهمترین بناهای تاریخی و گردشگری كشور محسوب می شود.

این كاروانسرا در پنجاه كیلومتری جاده ترانزیتی تبریز به مرند و بازرگان قرار گرفته است. قدمت كاروانسرای یام به دوره مغول و صفویه می رسد كه پس از مرمت هم اكنون به عنوان یكی از 999 كاروانسرای موسوم به شاه عباسی امكان ارائه سرویس و پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در آن فراهم گردیده است.

این كاروانسرا دارای حیاط مركزی وسیع و از نوع كاروانسراهای چهار ایوانی است كه از سر در رفیع، گنبد خانه، حیاط مركزی به شكل هشتی، اتاقها و ایوانهای مشرف به حیاط برای اقامت كاروانیان تشكیل می شود. نزدیكی این كاروانسرا به پیست اسكی یام و جاده ترانزیتی ایران به اروپا اهمیت ویژه ای به آن بخشیده است.

هتل كاروانسرای یام با ارائه خدماتی مانند ماساژ، رستوران، كافی شاپ و با تحویل سوئیت های (دو نفره، پنج نفره و چهار نفره ) به مسافران آسایش شما عزیزان را فراهم می كند.

هتل كاروانسرای یام-UCw66jImsf

هتل كاروانسرای یام-Ue17w14Rd0

هتل كاروانسرای یام-LFdrEPbsSH