ریپورتاژ آگهی
روستای هریس هوروز سابق

روستای هریس هوروز سابق

روستای هریس همان هوروز سابق در 60 كیلومتری شهرستان مرند در آذربایجان شرقی قرار دارد
  • 1401/11/04
  • استان : آذربايجان شرقي
  • شهر : مرند
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : آذربایجان شرقی٬ مرند٬ زنوز٬ روستای كوهكمر٬ روستای هوروز(هریس)
تلفن : 66059000-021

معرفی روستای هوروز (هریس) :

روستای هریس همان هوروز سابق در 60 كیلومتری شهرستان مرند در آذربایجان شرقی قرار دارد جاده ای كه به روستای هوروز منتهی می شود همان جاده ای است كه از شهر زنوز گذشته و به طبیعت بكر ماهار می رسد سالانه جمع كثیری از مشتاقان طبیعت در فصلهای بهار و تابستان برای استفاده از طبیعت به ماهار سفر می كنند . نزدیكترین روستا به هوروز روستای كوهكمر است این روستا در شش كیلومتری روستای هوروز قرار دارد . اگر از بالای كوهها به هوروز نگاه كنیم شبیه به جنگلی است با درختان تبریزی (قلمه) بیشماری كه سر به فلك كشیده اند و رود زیبای آق چای كه باغهای هوروز را شكافته و جاری است . هوای هوروز در فصلهای گرما چنان دلپذیر و خنك است كه هر لحظه نفس كشیدن در آن لذتی وصف ناپذیر به وجود می آورد .

سرتاسر طبیعت هوروز دیدنی است اما دیدنی ترین جای هوروز گوورچینلیق است . در این مكان رود آق چای از میان صخره هایی می گذرد كه طول این صخره ها حدود ۵۰۰ متر است این صخره ها مانند دو دیواری هستند كه فاصله آنها بین دو الی ده متر متغیر است و آبشارهای زیبایی درون این صخره ها به وجود آمده است و كبوتران بسیاری درون این صخره ها زندگی می كنند كه دائما در حال پر كشیدن به اطراف بوده و زیبایی این مكان را دو چندان می كنند به همین دلیل نام این مكان را گوورچینلیق كه به معنی محل كبوتران است گذاشته اند . 

محصولات روستا:

برای بهرهمند شدن از میوه های عالی روستا از اواخر خرداد آلبالو و تیر گیلاس  مرداد زردآلو و گلابی اواخر شهریور و اوایل مهر سیب و در پاییز نیز گردو فراوان یافت میشود.

 
 

روستای هریس هوروز سابق-Bfns6VOUrC