ریپورتاژ آگهی
معروف ترین تالاب های اهر

معروف ترین تالاب های اهر

این تالاب در ضلع شمالی جاده اهر – مشگین شهر و در نزدیكی روستایی به همین نام در شمال شامی واقع شده است.
  • 1401/10/27
  • استان : آذربايجان شرقي
  • شهر : اهر
  • دسته : تالاب و دریاچه های ایران
آدرس : آذربایجان شرقی٬ اهر٬ مكانهای هر یك، در متن قید گردیده است.
تلفن : 66059000-021

تالاب یوسفلو:
این تالاب در ضلع شمالی جاده اهر – مشگین شهر و در نزدیكی روستایی به همین نام در شمال شامی واقع شده است. تالاب یوسفلو یك تالاب دائمی بوده كه مورد استفاده پرندگان مهاجر آبزی قرار می گیرد.

تالاب دیب سیز:
تالاب دیبسیز در ۲۵ كیلومتری شرق اهر و نزدیكی روستای قشلاق شاهوردی واقع شده است كه آن را در سال های اخیر دستكاری كرده و تبدیل به سد كوچك كرده اند.این تالاب نیز نیزاری و دایمی بوده كه مورد استفاده پرندگان مهاجر آبزی قرار می گیرد. آب سدی كه اخیرا با ایجاد دیواره خاكی ساخته شده است، مورد مصرف كشاورزی قرار می گیرد. تالاب دیبسیز گستره ای شمالی جنوبی دارد و طول آن در حدود ۵۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است. ارتفاع تالاب از سطح دریا در حدود ۱۳۶۰ متر است.

تالاب قوچ گلی:
تالاب قوچ گلی نیز یكی از تالاب‌های اهر است در ارتفاعات قوشاداغ و در مسیر قله قوشاداغ واقع است. این تالاب در ارتفاع ۲۵۰۰ متری قرار گرفته و راه سازی های اخیر، آن را در معرض نابودی قرار داده است.

تالاب خرمالو:
این تالاب در 3 كیلومتری جنوب روستایی به همین نام در ارتفاع 1600 متری از سطح دریا واقع شده است. تالاب گستره ای شمالی جنوبی دارد و طول آن در حدود 500 متر و عرض آن در حدود 100 متر است. این تالاب در 42 كیلومتری جنوب غربی اهر قرار دارد و تالاب دائمی است كه علاوه بر استفاده های كشاورزی، در فصل زمستان مورد استفادة پرندگان مهاجر قرار می گیرد.

 

معروف ترین تالاب های اهر-vljSvf1evr

معروف ترین تالاب های اهر-HnS8d6tywC