ریپورتاژ آگهی
بهترین كویرهای ایران برای تفریح و گردشگری + آدرس، عكس

بهترین كویرهای ایران برای تفریح و گردشگری + آدرس، عكس

لمس شن در زیر پاها، تماشای طلوع و غروب خورشید از پس شن‌های روان، سر خوردن و دویدن بر روی تپه‌هاس شنی، لذت نشستن دور آتش در سكوت و تماشای آسمان شب و ستاره‌ها همه از تجربه‌های منحصربه‌فرد كویرگردی است
  • 1401/10/25
  • استان : اصفهان
  • شهر : آران و بيدگل
  • دسته : كویرهای ایران
آدرس : استان اصفهان، شهر آران و بیدگل، جاده مرنجاب، كویر مرنجاب
تلفن : 66059000-021

لمس شن در زیر پاها، تماشای طلوع و غروب خورشید از پس شن‌های روان، سر خوردن و دویدن بر روی تپه‌هاس شنی، لذت نشستن دور آتش در سكوت و تماشای آسمان شب و ستاره‌ها همه از تجربه‌های منحصربه‌فرد كویرگردی است. خوشبختانه كشورمان ایران از جمله كشورهایی است كه تمامی اقلیم‌ها و موقعیت‌های جغرافیایی را داراست. كویرها و مناطق بیابانی نیز از جمله پتانسیل‌های بسیار عالی گردشگری در ایران و جهان است، كه امروزه تورها و فم تریپ‌های بسیاری حول محور كویرگردی و بیابان گردی شكل می‌گیرند. در این مقاله از سفرانه قصد داریم بهترین كویرهای ایران برای تفریح و گردشگری را معرفی كنیم.

كویر مرنجاب

یكی از پرگردشگر‌ترین كویرهای ایران كویر مرنجاب است. این كویر با تپه‌های شنی بلند و آسمان بسیار زیبا و ظاهر زیبایی كه دارد یكی از بهترین كویرهای ایران برای تفریح و گردشگری است. این كویر در نزدیكی كاشان است و فاصله بسیار كمی از تهران دارد. همچنین كویر مرنجاب بهترین مكان برای افرادی است كه علاقه‌مند به آفرود و ورزش‌های هیجان انگیزی مانند: اسكیت و پیاده‌روی بر روی تپه‌های شنی هستند.

آدرس: استان اصفهان، شهر آران و بیدگل، جاده مرنجاب، كویر مرنجاب

 

كویر مصر

اگر به دنبال رصد ستاره‌ها و آسمان شب در كویر هستید، كویر مصر بهترین گزینه است. كویر مصر، كویر مورد علاقه منجمان است. آسمان صاف و پرستاره بدون آلودگی نوری، گردشگران زیادی را هر ساله فقط برای رصد به این كویر جذب می‌كند. لازم به ذكر است كه در این كویر تمامی تفریحات كویرگردی از جمله: شترسواری، دوچرخه سواری، رصد و تماشای آسمان و گشت با موتور چهار چرخ را می‌توانید انجام دهید.

آدرس: استان اصفهان، 55 كیلومتری خور و 45 كیلومتری شهر جندق، روستای مصر، كویر مصر

كویر ریگ جن

كویر ریگ جن یكی از مرموزترین كویرهای ایران است. ریگ جن سومین كویر بزرگ كشور نیز محسوب می‌شود. این كویر به دلیل سختی و حوادث و اتفاقاتی كه حول محورش اتفاق افتاده تا سالها كویر بدون گردشگر بوده است. اما امروزه بسیاری از طبیعت‌گردان و ماجراجویانی كه به دنبال هیجان هستند به این كویر برای تفریح و اقامت می‌روند. این كویر در جنوب استان سمنان و مرز استان اصفهان قرار دارد.

آدرس: استان سمنان، شهر گرمسار، پارك ملی كویر، كویر ریگ جن

 

 

بهترین كویرهای ایران برای تفریح و گردشگری + آدرس، عكس-NTGdHTZxjb

كویر شهداد

كویر شهداد یا كلوت شهداد كه به گرمترین نقطه زمین نیز مشهور است یكی از بهترین كویرهای ایران برای تفریح و گردشگری است. این كویر بیشتر كویری برای تماشا و بازدید است و گردشگران صرفا فقط برای تماشای این مكان به شهداد سفر می‌كنند. قدمت كلوت‌های این كویر به 20 هزار سال می‌رسد و اشكال عجیب و زیبایی را در دل كویر شهداد بوجود آورده است.

 

 

جالب است بدانید كه كلوت‌های شهداد با سه رنگ سبز، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شوند كه گردشگران فقط اجازه كویرنوردی در منطقه سبز آن را دارند. منطقه قرمز و نارنجی جزء مناطق ممنوعه هستند و كویر‌نوردی و گردش در این مناطق بدون داشتن همراه و هماهنگی با دیده بان‌های این منطقه امكان پذیر نیست.

آدرس: استان كرمان، جاده نهبندان، شهداد، كویر شهداد

كویر درك

كویر درك در استان سیستان و بلوچستان و نزدیك چابهار قرار دارد. اگر می‌خواهید تقابل ماسه‌های داغ و سوزان كویری را در كنار دریای آبی و خنك تجربه كنید، كویر درك بهترین و تنها گزینه موجود است. قدم زدن در كنار ساحل شنی و كویر و شنا در دریای عمان تجربه وصف نشدنی و بینظیری خواهد بود. كویر درك دقیقا در محلی كه دریای عمان به اقیانوس هند می‌رسد قرار دارد. یكی شدن دریا و كویر، یكی از خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی است كه تنها در مكان‌های انگشت شماری از دنیا دیده می‌شود كه خوشبختانه كشور ما یكی از قشنگترین این پدیده‌ها را در خود دارد.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، كنارك، روستای درك، ساحل درك

 كویرها از مناطقی هستند كه گردش بصورت انفرادی و بدون تجهیزات در آن اصلا توصیه نمی‌شود. بافت یك شكل، طوفان‌های ناگهانی، كار نكردن لوازم الكتریكی، نبود اینترنت و آنتن و آفتاب سوزان دركویر‌ها همواره مخاطره آمیز است. توصیه ما برای كویرگردی به شما بصورت گروهی و یا با تور است. لازم به ذكر است كه برای كویرگردی حتما باید تجهیزات مناسب این تفریح را نیز به همراه داشته باشید. آیا شما تاكنون تجربه كویرگردی و تفریحات متناسب با آن را داشته‌اید؟

بهترین كویرهای ایران برای تفریح و گردشگری + آدرس، عكس-j8fRfdwEPi