ریپورتاژ آگهی
آبشار آدران (ارنگه)

آبشار آدران (ارنگه)

برای رسیدن به این محل ابتدا باید وارد اتوبان تهران كرج شده و تا ابتدای كرج پیش رفت.
  • 1401/10/24
  • استان : البرز
  • شهر : کرج
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : استان البرز، 17 كیلومتری جاده كرج-چالوس، منطقه آدران
تلفن : 66059000-021

برای رسیدن به این محل ابتدا باید وارد اتوبان تهران كرج شده و تا ابتدای كرج پیش رفت. آنگاه از كنار پل جاده مخصوص وارد جاده چالوس شده و پس از گذر از تونل اول و میدان امیركبیر به سمت چالوس ادامه مسیر داد. در حدود كیلومتر 16 تا 18 جاده تابلوی روستای ارنگه در سمت راست جاده دیده می شود.
از اینجا به بعد دو مسیر برای دسترسی به پاكوب هفت چشمه وجود دارد. ابتدا اینكه كمی پس از خروجی ارنگه به منطقه آدران و هفت چشمه می رسیم. رستوران ‌هایی در سمت راست جاده دیده می ‌شوند كه یكی از آنها تابلویی بنام «هفت چشمه» دارد. مسیر دوم ورود به جاده ارنگه و توقف در كنار اولین ویلای كه پس از طی اندكی از مسیر وجود دارد.

برای ورود به مسیر آبشار می توانید وسیله خود را روبروی رستوران هفت چشمه پارك كنید و یا  پس از كیوسك هلال احمر و امداد خودرو سایپا آدران با دیدن تابلوی ارنگه به سمت راست بپیچید و وارد آن جاده بشوید و پس از پیمودن راهی كوتاه وسیله خود را در نزدیكی ویلایی كه در ابتدای جاده قرار دارد پارك كنید و از همانجا پیاده روی را آغاز كنید،این آبشار در بالا دست رودخانه خروشان ارنگه جاده چالوس واقع شده است.
 
مسیر دسترسی به آبشار از كنار رودخانه میگذرد و در بعضی قسمتها بسیار تنگ و باریك میگردد كه لازم است، از میان شكاف سنگ ها و صخره ها عبور كرد كه  در فصول بارش مناسب نیست.

ارتفاع آبشار در حدود 90 متر است كه در دایره آبشارهای بزرگ ایران قرار میگیرد، با طی مسافت تقریبا نیم ساعت به آبشار میرسید، در مسیر آبشارهای كوچكی نیز وجود دارند كه از ارتفاع 5 متری به پایین میریزند كه به هفت چشمه معروفند.
 
در مسیر حركت به سمت آبشار ها از میان دره ای بسیار دیدنی و با صفا باید گذشت و درخت بید غالب بر درختان منطقه می باشد. درختان ازگیل، زالزالك و... نیز در منطقه هستند.

همین طور بوته ها و درختچه های بسیاری در حاشیه ی رودخانه وجود دارند كه در حركت به سمت آبشار چشمه های زیادی قرار دارند.
 
اولین آبشار ، آبشار هفت چشمه هست كه حدود 50 متر عرض دارد و بسیار زیبا و چشم نواز است، بعد از آن دره تنگ می شود و به حالت صخره ای تغییر می كند و به آبشار  وحشی و بسیار دیدنی آدران میرسید.
 

 

آبشار آدران (ارنگه)-i7Z8FhekZQ

آبشار آدران (ارنگه)-BxiS0OQ7th