ریپورتاژ آگهی
اقامتگاه بومگردی میراحمد خواف

اقامتگاه بومگردی میراحمد خواف

اقامتگاه بوم گردی میراحمد خواف كه قدمت آن به هشتاد سال پیش برمیگردد در شهر خواف استان خراسان رضوی واقع شده است
  • 1401/10/23
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : خواف
  • دسته : هتل ها
آدرس : خراسان رضوی ، خواف ، خیابان شهاب، شهاب ۶

اقامتگاه بوم گردی میراحمد خواف كه قدمت آن به هشتاد سال پیش برمیگردد در شهر خواف استان خراسان رضوی واقع شده است. معماری اتاق های این اقامتگاه به سبك خانه های كویری با پنجره های چوبی و شیشه های رنگی است كه فضایی سنتی را تداعی میكند. بنای این اقامتگاه از مصالح بومی مثل چوب و گل ساخته شده و مساحت آن ۵۵۰ متر است. در حیاط با صفای این خانه بومی در كنار حوض آب، میز و نیمكت های چوبی چیده شده كه محل مناسبی برای نوشیدن چای در محوطه ی زیبای اقامتگاه است.

در ساختمان اقامتگاه، شش باب اتاق هشت نفره و دو سوئیت ده نفره برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده كه تمامی آن ها سرویس كف خواب داشته و دارای سیستم های سرمایشی و گرمایشی هستند. سوئیت ها دارای آشپزخانه، سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی بوده و مسافرانی كه در اتاق ها اقامت می كنند، می بایست از سرویس بهداشتی و حمام مشترك استفاده كنند. از دیگر امكانات ارائه شده در این خانه بومی می توان به پاركینگ غیرمسقف اختصاصی، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، راهنمای تور های گردشگری و سرویس دهی اینترنت اشاره كرد.

در این اقامتگاه انواع غذاهای محلی با مواد اولیه كاملا ارگانیك، به درخواست مسافران طبخ می شود. گفتنی است هزینه اقامت نیز بدون صبحانه محاسبه خواهد شد.

جاذبه های گردشگری خواف
آسبادهای هزارساله نشتیفان كه از آثار تاریخی و گردشگری این منطقه به شمار می رود در نوزده كیلومتری این اقامتگاه واقع شده است. جاذبه های تاریخی دیگری چون زیارتگاه خواجه یار، مسجد مالك زوزن، مسجد غیاثیه خر گرد كه توریست های زیادی را به سمت خود جذب می كنند، در این منطقه واقع شده اند.
مزار حافظ ابرو نیز از بناهای تاریخی شهر خواف است كه در داخل یك باغ واقع شده است. وی تاریخ دان و جفرافی دان دانایی در زمان خود بود كه بیست جلد كتاب به چاپ رسانده كه از جمله آنها می توان به جغرافیای حافظ ابرو، زبدة‌ التواریخ، مجمع‌ التواریخ، تاریخ سربداران و تاریخ ملك كرت اشاره كرد كه این كتاب ها اكنون در موزه پاریس نگهداری می شوند.

اقامتگاه بومگردی میراحمد خواف-vFzCuDr90r

اقامتگاه بومگردی میراحمد خواف-8fghfyBbbG