ریپورتاژ آگهی
سایت فسیلی مراغه

سایت فسیلی مراغه

سایت فسیلی مراغه یكی از غنی‌ ترین مناطق سنگواره ای جهان بوده و در آخرین مطالعات صورت گرفته فسیل ‌های اجداد ماموت، زرافه و آهو در این منطقه كشف شده‌ است
  • 1401/10/23
  • استان : آذربايجان شرقي
  • شهر : مراغه
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : آذربایجان شرقی٬ مراغه٬ زمینهای مابین دو روستای شلیلوند در شمال و قرتاول در جنوب
تلفن : 66059000-021

سایت فسیلی مراغه یكی از غنی‌ ترین مناطق سنگواره ای جهان بوده و در آخرین مطالعات صورت گرفته فسیل ‌های اجداد ماموت، زرافه و آهو در این منطقه كشف شده‌ است. لایه‌ های فسیلی موجود در مراغه مربوط به اواخر دوران نوزیستی زمین‌ شناسی یعنی هفت تا دوازده میلیون سال قبل هستند كه با انجام كاوش‌ های علمی میتوان اطلاعات بسیار دقیقی را از زندگی جانوران غول‌ پیكر در این منطقه به دست آورد. منطقه فسیلی مراغه به دلیل دارا بودن فسیل ماستادون و ماموتها (سنگواره‌ های پیش از تاریخ) دارای شهرت جهانی بوده و هم اكنون مورد حفاظت ویژه سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. منطقه فسیلی مراغه به عنوان نخستین اثر ملی، طبیعی و فسیلی ایران از بالاترین رده‌ های حفاظتی سازمان محیط زیست برخوردار است.

سایت فسیلی مراغه در نوع خود به عنوان یكی از نادرترین سایت های دنیا از نظر فسیل پستانداران است كه از سالها پیش مورد توجه مجامع علمی جهان قرار دارد. فون مراغه به عنوان حلقه مفقوده فون فسیلی پستانداران جنوب آسیا، اطلاعات ارزشمندی از حیات و شرایط اقلیمی و روند تغییرات آن در اختیارمی نهد، و به عنوان یك ژئوسایت، پتانسیل ژئوتوریسمی آن كه می­تواند موجب جذب گردشگران داخلی و خارجی با اهداف متنوع شود، مورد بی­ توجهی واقع گشته­ است.

سایت فسیلی مراغه-gdvbdQbYoi

سایت فسیلی مراغه-53skhOAdUs