ریپورتاژ آگهی
عكس هایی از آسیای شرقی، سرزمینی با تاریخ كهن

عكس هایی از آسیای شرقی، سرزمینی با تاریخ كهن

آسیای شرقی از كشورهای كره شمالی، كره جنوبی، ژاپن، مغولستان، چین و تایوان و همین طور دو سرزمین تحت حاكمیت چین، یعنی هنگ‌كنگ و ماكائو تشكیل می‌شود.
  • 1401/10/21
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

آسیای شرقی از كشورهای كره شمالی، كره جنوبی، ژاپن، مغولستان، چین و تایوان و همین طور دو سرزمین تحت حاكمیت چین، یعنی هنگ‌كنگ و ماكائو تشكیل می‌شود. پكن، شانگ‌های، توكیو، تایپه، هنگ كنگ و سئول كلانشهرهای اصلی این منطقه هستند. جمعیتی بالغ بر ۱٫۷ میلیارد نفر در آسیای شرقی زندگی می‌كنند كه برابر با ۲۲ درصد از جمعیت كل دنیا است. در این میان چین با ۱٫۴ میلیارد نفر پرجمعیت‌ترین كشور در شرق آسیا به حساب می‌آید.

آسیای شرقی یكی از مرفه‌ترین اقتصادهای جهان را دارد و به تاریخ غنی، جمعیت زیاد و فرهنگ متنوع مشهور است. در واقع، این منطقه محل زندگی برخی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان، از جمله تمدن چین، ژاپن و كره محسوب می‌شود؛ گرچه نفوذ فرهنگی در آسیای شرقی عمدتا از شمال و جنوب چین صورت گرفته است. به‌عنوان مثال، ژاپن و كره از سیستم تقویم چین، سیستم‌های سیاسی و حقوقی، اعتقادات مذهبی، سبك معماری و روش نگارش و ادبیات چین تاثیر گرفته‌اند. تعدادی از محبوب‌ترین غذاهای آسیای شرقی نیز به كشورهای چین، كره جنوبی و ژاپن تعلق دارند و با اینكه برنج ماده اصلی آن‌ها محسوب می‌شود، از نظر ادویه‌ها و روش‌های پخت‌وپز با یكدیگر تفاوت دارند. سفر به كشورهای این منطقه بدون چشیدن طعم غذاهای معروفی نظیر مرغ كونگ پائو، ماپو توفو، هات‌پات چینی، سوشی، رامن، كیمچی و... كامل نمی‌شود.

برخی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان در آسیای شرقی قرار دارند كه از آن جمله می‌توان به شهر ممنوعه، دیوار بزرگ چین و مجموعه مجسمه‌های ارتش تراكوتا در چین و همین طور كوه فوجی و تقاطع شیبویا در ژاپن اشاره كرد. علاوه بر این، گردشگران جاهای دیدنی معروفی همچون برج ان سئول و «كاخ كیانگ بوك كونگ» (Gyeongbokgung Palace) در كره جنوبی، موزه كاخ ملی و «معبد لانگشان» (Lungshan temple) در تایوان، دیزنی‌لند و «بودای تیان تن» (Tian Tan Buddha) در هنگ كنگ، بقایای كلیسای سنت پل در ماكائو و غیره را در برنامه خود می‌گنجانند.

 

عكس هایی از آسیای شرقی، سرزمینی با تاریخ كهن-uGf0pddtaW

عكس هایی از آسیای شرقی، سرزمینی با تاریخ كهن-ogjHxiwb0g

عكس هایی از آسیای شرقی، سرزمینی با تاریخ كهن-nafgOpP8IN

عكس هایی از آسیای شرقی، سرزمینی با تاریخ كهن-5Uwo3QjqQP

عكس هایی از آسیای شرقی، سرزمینی با تاریخ كهن-xEvZvb2ZHx