ریپورتاژ آگهی
سوغات ارسنجان

سوغات ارسنجان

شهرستان ارسنجان در استان فارس واقع شده و از شیراز مركز استان در حدود ۱۴۲ كیلومتر فاصله دارد.
  • 1401/10/20
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : آداب محلی ایران
آدرس : شهرستان ارسنجان در استان فارس واقع شده و از شیراز مركز استان در حدود ۱۴۲ كیلومتر فاصله دارد.
تلفن : 66059000-021

شهرستان ارسنجان در استان فارس واقع شده و از شیراز مركز استان در حدود ۱۴۲ كیلومتر فاصله دارد. در نتیجه شما در این سفر می‌توانید چند روزی را در شیراز استراحت كرده و سپس به طرف ارسنجان حركت كنید. جالب است بدانید كه در كتاب‌های تاریخی و كهن بسیاری از جمله آثار العجم فرصت الدوله شیرازی و فارسنامه ناصری به این شهر با نام ارسنگان و ارسنجان اشاره شده است. به احتمال زیاد نام شهر به معنای مكان خوش آب و هوا است.
برای سفر با ماشین شخصی از تهران تا ارسنجان شما در حدود ۱۰ ساعت رانندگی خواهید داشت. این شهر تاریخی در صنعت گردشگری ایران با جنگل‌های سرسبز، ارتفاعات خوش آب و هوا و منابع آبی پر آبش شناخته می‌شود، كه در طول سال میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است. آب و هوای این شهر همچون دیگر شهرهای استان فارس در تابستان گرم است ولی در ارتفاعات هوایی بسیار مطبوع دارد. بهترین زمان سفر به ارسنجان برای بهره بردن از این طبیعت زیبا را باید بهار و اردیبهشت دانست، از سوی دیگر پاییز هم زمان مناسبی برای سفر به ارسنجان است.

سوغاتی‌های ارسنجان

بعد از سفر به ارسنجان و دیگر شهرهای استان فارس فراموش نكنید كه حتما رب انار را به عنوان سوغات خریداری كنید. این رب و روش پختش به عنوان میراث ناملموس ارسنجان در آثار فرهنگی كشور ثبت شده و امروزه به عنوان مشهورترین سوغاتی ارسنجان شناخته می‌شود. از دیگر سوغاتی‌های این شهر می‌توان به حلوای سنتی ارسنجان، گلیم، بادام كوهی و نان محلی ارسنجان به نام تودلی اشاره كرد.
امیدواریم از سفر به ارسنجان لذت برده و بتوانید خاطرات خوبی را در این شهر تجربه كنید

سوغات ارسنجان-bviswy7Bwg