ریپورتاژ آگهی
ارتفاع عطا كوه لاهیجان

ارتفاع عطا كوه لاهیجان

یكی از زیباترین كوه هایی كه شما می توانید برای كوهنوردی انتخاب كنید عطا كوه می باشد
  • 1401/10/19
  • استان : گيلان
  • شهر : لاهيجان
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : گلستان _ لاهیجان
تلفن : 66059000-021

یكی از زیباترین كوه هایی كه شما می توانید برای كوهنوردی انتخاب كنید عطا كوه می باشد. این كوه در شهر لاهیجان قرار گرفته است. به طور كلی باید بدانید كه لاهیجان كوه های زیادی دارد و هر یك از كوه ها ارتفاعشان تا حدودی بالا می باشد. ارتفاع عطا كوه لاهیجان را باید از بخش های متنوع به خوبی بشناسید و سپس به این كوه بروید. این كوه حدود 700 متر با دریا فاصله دارد و زمانی كه روی قله می ایستید می توانید لنگرود و لاهیجان را مشاهده كنید. دكل های مخابراتی را روی این كوه بنا كرده اند. به همین دلیل بسیاری از اهالی روستا این كوه را به نام قله دكل می شناسند. اطراف كوه پوشیده از سنگ های خروجی می باشد. این ویژگی نشان می دهد كه كوه در گذشته دارای آتشفشان بوده است.

برای رفتن به عطا كوه چه وسیله هایی باید ببریم ؟

اگر مایل هستید به ارتفاع عطا كوه لاهیجان بروید باید به خوبی بدانید كه وسیله های خاصی را نیاز است همراهتان داشته باشید. در واقع شما نمی توانید با لباس ها و كفش های معمولی به این قله بروید. بهتر است كه كفش های كوهنوردی محكمی را برای كوهنوردی انتخاب كنید تا به قله برسید. همچنین باید لباس گرم همراه خودتان ببرید تا اگر در بالای كوه سردتان شد از لباس ها استفاده كنید. اگر مایل هستید در بالای كوه توقف نمایید می توانید همراه خودتان خوراكی ببرید تا در بالای كوه ساعتی را استراحت كنید. بسیاری از افراد همراه خودشان صبحانه به بالای كوه می برند تا در بالای كوه صبحانه خود را سرو كنند. به طور كلی اگر به كوهنوردی علاقه زیادی دارید، حتما كوهنوردی از این كوه لاهیجان را به شما پیشنهاد می دهیم.

نكاتی برای رفتن به ارتفاع عطا كوه لاهیجان

اگر می خواهید به ارتفاع عطا كوه شهر لاهیجان بروید باید به خوبی برخی از نكات را در نظر داشته باشید. یكی از مهمترین نكاتی كه در مورد این مسیر اهمیت دارد این است كه جاده خاكی آن را همیشه بررسی كنید. به دلیل بارانی بودن هوا، همیشه كنار جاده خیس است. شما شب ها هم می توانید به این كوه بروید، چرا كه روشنایی لازم در كوه وجود دارد. در تمامی مسیر می توانید از موبایل خود استفاده كنید، چرا كه موبایل آنتن دارد. شما با ماشین هم می توانید این مسیر را طی كنید، ولی باید رانندگی تان خیلی خوب باشد. انتهای جاده می توانید دكل مخابراتی را مشاهده كنید. ورودی این كوه قبل از روستای سرچشمه می باشد.

 

ارتفاع عطا كوه لاهیجان-UqcyQk1zap