ریپورتاژ آگهی
خانه تاریخی احسان

خانه تاریخی احسان

در شهر كاشان در محله‌ای قدیمی، بنایی متعلق به دوره قاجار قرار دارد. این خانه تاریخی كه به اسم خانه تاریخی احسان معروف است در حال حاضر با تغییر كاربری به مجتمع فرهنگی اقامتی بسیار زیبا و دلنشینی تبدیل شده است
  • 1401/10/19
  • استان : اصفهان
  • شهر : کاشان
  • دسته : عمارت های تاریخی ایران
آدرس : خانه تاریخی احسان در محله كوی گریچه واقع در بافت تاریخی مركز شهر كاشان قرار دارد.
تلفن : 66059000-021

در شهر كاشان در محله‌ای قدیمی، بنایی متعلق به دوره قاجار قرار دارد. این خانه تاریخی كه به اسم خانه تاریخی احسان معروف است در حال حاضر با تغییر كاربری به مجتمع فرهنگی اقامتی بسیار زیبا و دلنشینی تبدیل شده است. خانه تاریخی احسان نزدیك به ۱۰۰ سال قدمت دارد و از نمونه خانه‌های قدیمی كاشان است كه دو حیاط مجزای اندرونی و بیرونی دارد. از فضاهای مهم خانه می توان به سه سرداب، شاه‌نشین، مهتابی، پنج دری، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و دو بادگیر اشاره كرد.

قدمت خانه احسان

خانه احسان با صدسال قدمت، متعلق به اواخر عصر قاجار است. این بنا نخستین خانه‌ تاریخی كاشان است كه با تغییر كاربری به مجتمع فرهنگی اقامتی (اقامتگاه سنتی) تبدیل شده است. خانه احسان از نمونه خانه‌های قدیمی كاشان است كه دو حیاط مجزای اندرونی و بیرونی دارد. از فضاهای مهم معماری خانه احسان می‌توان از سه سرداب، شاه‌نشین، مهتابی، پنج دری، هفت دری، هشتی ورودی، ایوان تابستانی و دو بادگیر آن نام برد. از ویژگی‌های این خانه وجود بادگیر مرتفع آن است.

 

خانه تاریخی احسان-xo1TV0iYZR

مسیر دسترسی به خانه تاریخی احسان

خانه تاریخی احسان در محله كوی گریچه واقع در بافت تاریخی مركز شهر كاشان قرار دارد. برای دسترسی به این خانه از میدان كمال‌الملك در مركز شهر وارد خروجی غربی  خیابان فاصل نراقی شوید. پس از طی چند صد متر، به راست بپیچید و وارد خیابان فرهنگ سی و پنجم شوید. در این خیابان یك دو راهی وجود دارد كه مسیر سمت چپ شما را به كوچه فرجی و در امتداد آن، خانه تاریخی احسان خواهد رساند.