ریپورتاژ آگهی
روستای هرین

روستای هرین

هرین در لغت نامه ها به معنی آواز و صدای بلند حیوان درنده می باشد
  • 1401/10/18
  • استان : البرز
  • شهر : جاده چالوس
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : در 35 كیلومتری شهرستان كرج استان البرز میباشد
تلفن : 66059000-021

هرین در لغت نامه ها به معنی آواز و صدای بلند حیوان درنده می باشد هرین روستایی است در 35 كیلومتری شهرستان كرج استان البرز با وسعتی حدود 60 هكتار و جمعیتی حدود 70 خانوار و 150 نفر با چشم اندازی بسیار عالی و فوق العاده و آب و هوایی ویژه روستای هرین به بهشت گم شده معروف بوده و هر بیننده ای را مجذوب خود میكند.

روستای هرین جاده چالوس كجاست؟

روستای هرین جاده چالوس یكی از روستاهای تابعه بخش آسارا در استان البرز است. این روستا در كیلومتر چهل و دوم جاده چالوس واقع شده است و یكی از هجده روستای دهستان آدران می باشد. بخش آسارای استان البرز سه دهستان با نام های نسا، آسارا و آدران دارد كه دهستان آدران مرز میان استان البرز با استان مازندران است. روستای هرین نیز یكی از آخرین روستاهایی است كه در قلمرو استان البرز قرار می گیرند. وسعت این روستا حدود شصت هكتار و فاصله آن با كرج در حدود سی و پنج كیلومتر است.

 

طبیعت روستای هرین جاده چالوس

روستای هرین جاده چالوس را به این لقب مفتخر كرده اند: عروس جاده چالوس. پس باید بدانید كه نه تنها با یكی از زیباترین روستاهای جاده چالوس بلكه با یكی از دل انگیزترین روستاهای كل ایران طرف هستید. آنچه در روستای هرین خواهید دید انسجامی شكوهمند از تمام عناصر طبیعت است. كوه هایی كه در كوهپایه های آنها درختان زرد و نارنجی و قرمز به زیبایی تمام قد برافراشته اند. چشمه هایی كه راه خود را از میان كوه و درخت باز كرده اند تا زمین را سیر از آب كنند. بوته های گل های وحشی كه رسالتی جز زیباتر كردن جهان و پراكندن عطر مدهوش كننده خود بر پهنه هستی ندارند. آسمانی كه ابر و آفتاب و آبی های بیكران را در كنار هم دارد. بهشتی آرمیده در قلب جاده چالوس. هرین چنین جاییست.

بهترین زمان سفر به این روستا

اگر قصد سفر به روستای هرین جاده چالوس را دارید پیشنهاد ما به شما سفر در فصل پاییز است. البته محدوده این روستا و علی الخصوص ارتفاعات آن در ماه آذر سرد و برف گرفته است و بهتر است در دو ماه ابتدایی پاییز راهی این روستا شوید. اما چرا پاییز؟ باید بگوییم به دلیل منظره شگفت انگیزی كه در این فصل می توانید از فراز قله كهار مشاهده كنید. یك تابلوی نقاشی پیش روی شما خواهد بود و درختانی به رنگ های زرد و نارنجی و قرمز و سبز و بنفش و آبی هر سو دیده می شوند. زیبایی بی حد و حصر عروس جاده چالوس این است.

 
 

 

روستای هرین-PAVsabvzi1