ریپورتاژ آگهی
حمام تاریخی پورناك

حمام تاریخی پورناك

حمام تاریخی پورناك در روستای پورناك، از روستاهای قدیمی شهرستان پلدشت و از كهن‌ترین و آبادترین روستاهای منطقه آزاد ماكو قرار دارد.
  • 1401/10/18
  • استان : آذربايجان غربي
  • شهر : ماکو
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : آدربایجان غربی-ماكو
تلفن : 66059000-021

حمام تاریخی پورناك در روستای پورناك، از روستاهای قدیمی شهرستان پلدشت و از كهن‌ترین و آبادترین روستاهای منطقه آزاد ماكو قرار دارد. با قدمتی كه به دوره قاجار بازمی‌گردد، این حمام ۲۰۰ سال عمر دارد و از مقاصد گردشگری تاریخی و جاهای دیدنی ماكو به‌ شمار می‌رود. ابعاد بزرگ بنا نشان‌دهنده آن است كه این حمام در دوران خود، پررونق بوده و مشتریان زیادی داشته است. این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱، با شماره ثبت ۶۲۲۴ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

موقعیت مكانی

حمام تاریخی پورناك در پانزده كیلومتری پلدشت، بخش مركزی، روستای پورناك واقع شده است. این روستا در مسیر پلدشت به مرگنلر در اطراف رودخانه دایمی زنگمار قرار دارد.

جاذبه های گردشگری منطقه

پلدشت به دلیل همسایگی با جمهوری خودمختار نخجوان، سواحل زیبای ارس، گمرك و پایانه صنم بولاغی، داشتن آثاری زیبا چون كمپ و سد ارس، تالاب زیبای عرب‌ گولی، گوردخمه و ایوان اورارتویی شیدی، سد تاریخی پناه‌ كندی، پل صفوی سینیخ قارقولوق بر روی ارس، حمام پورناك و آب معدنی ترشاب و صنایع دستی حصیر و جیغ ‌بافی عشق ‌آباد مقصد مناسبی برای گردشگران است.

حمام تاریخی پورناك-AIkgfFbmCC

حمام تاریخی پورناك-rk86YMQmcw