ریپورتاژ آگهی
روستای سهولان

روستای سهولان

روستای سهولان با آب و هوای مطلوب و طبیعت بكر و دست نخورده ای كه دارد
  • 1401/10/18
  • استان : آذربايجان غربي
  • شهر : مهاباد
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : روستای سهولان در فاصله 43 كیلومتری از شهرستان مهاباد قرار دارد
تلفن : 66059000-021

روستای سهولان با آب و هوای مطلوب و طبیعت بكر و دست نخورده ای كه دارد، یكی از مكان های مورد علاقه گردشگران است. در ماه های گرم سال، آب و هوای دلپذیر و خنك به این روستا می تواند اوقات بسیار خوشی را برای مسافران رقم بزند. در زبان كردی كلمه سهولان به معنای «یخ» كه این موضوع به خوبی بیانگر آب و هوای این روستا است. به صورت كلی بیشتر استان آذربایجان غربی را كوهستان ها تشكیل داده اند و به همین دلیل بیشتر شهرها و روستاهای آن، سرد و خنك هستند. البته لازم به ذكر است كه این سرما، در فصل تابستان بسیار دلپذیر می شود و به خصوص افرادی كه در شهرهای گرم كشور زندگی می كنند، بیشتر از آن لذت خواهند برد. یكی از جاذبه های معروف و دیدنی این روستا، غار سهولان می باشد كه در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

تاریخچه روستای سهولان

اكثر مناطقی كه در كشورمان وجود دارند دارای پیشینه تاریخی غنی ای هستند و این روستا نیز از آن ها مستثنی نیست. بر اساس داده های تحقیقاتی تاریخ شناسان، عمر این منطقه 400 سال برآورد شده است. البته غار سهولان كه جاذبه گردشگری روستا است، بیش از 30 میلیون سال قدمت دارد.

شرایط بازدید از روستای سهولان

برای گشت و گذار درون روستا محدودیتی وجود ندارد و هر زمان و روزی كه دوست داشتید می توانید سفر كنید. اگرچه برای بازدید از غار سهولان باید زمان را رعایت كنید و در ساعاتی كه مشخص شده است، به آن منطقه بروید. بازدید از غار از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر امكان پذیر است، اگرچه برای اطمینان بیشتر می توانید از اهالی روستا نیز سوال كنید. بهتر است كمی لباس گرم نیز همراه خود ببرید چون هوای درون غار به علت وجود دریاچه، كمی سرد است. به یاد داشته باشید كه برای وارد شدن به غار باید بیش از 100 پله را رد كنید، بنابراین بهتر است كفش مناسب مانند كفش ورزشی به پا داشته باشید تا با راحتی هرچه تمام تر از این جاذبه، دیدن كنید.

روستای سهولان-hauhlMrcce