ریپورتاژ آگهی
روستای سوته

روستای سوته

سوته روستایی از روستاهای فریدونكنار كه در استان مازندران واقع شده‌است. سوته ۲۱۰۰ نفر جمعیت دارد.
  • 1401/10/18
  • استان : مازندران
  • شهر : فريدونکنار
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : مازندران - فریدونكنار
تلفن : 66059000-021

سوته روستایی از روستاهای فریدونكنار كه در استان مازندران واقع شده‌است. سوته ۲۱۰۰ نفر جمعیت دارد.

روستای سوته خیل شهر نكا بی نهایت زیبا و دلنشین میباشد. دارای آب و هوای خوب و معتدلی میباشد كه به همین دلیل مورد توجه و استقبال زیادی از هموطنان ما در تمام نقاط ایران قرار گرفته است. دارای جنگل های بسیار زیبا و انبوه و فراوانی میباشد. زمانی كه به این منطقه بی نظیر در استان مازندران سفر میكنید سفری بسیار لذت بخش و خاطره انگیز برایتان خواهد شد. پس پیشنهاد ما به شما سفر به منطقه ی زیبا و دلنشین در كنار عزیزانتان میباشد.

 

روستای سوته كلا كجاست؟

روستای سوته كلا از توابع شهرستان آمل، در دهستان بالا خیابان لیتكوه قرار دارد. روستای سوته كلا از شرق به روستای میان رود، از شمال به شركت لبنیاتی كاله و جاده آمل به نور، و از جنوب به روستای میخران متصل است.

شغل اكثر مردمان این روستا، دامپروری، كشاورزی، باغداری و... می باشد. و اكثر جوانان این روستا در شركت بسیار بزرگ و معروف كاله كه بر سر این روستا قرار دارد، مشغول به كار می باشند. در این روستا طرح هادی اجرا شده است. روستای سوته كلا از لحاظ موقعیت جغرافیایی یك حالت جلگه ای دارد. و با طبیعت سرسبز و دست نخوره و بكری كه دارد. بسیاری از آدمیان را به خود مجذوب كرده است.

از آنجا كه مازندران، مهد امامزادگان می باشد. و از هر ده روستا 8 تای آن مقبره امامزاده وجود دارد. لذا روستای سوته كلا نیز از این قائده مستثنی نمی باشد. مقبره امامزاده عباس نیز در این روستا وجود دارد. این مقبره معماری چوبی و قدیمی  كه حكایت از فرهنگ طبری داشته، الان جای خود را به ضریح های امروزی داده است. شما بعد از طی كردن عرض روستا و نرسیده به روستای میان رود به این امامزاده برخورد خواهید كرد.

 

روستای سوته-uxfYuiSzTm