ریپورتاژ آگهی
تور ارزان تركیه

تور ارزان تركیه

در این مطلب قصد دارم تا در تور تركیه صحبت كنم. همچنین در مورد تور لحظه آخری تركیه یا تور ارزان تركیه اطلاعاتی را ارائه خواهم كرد
  • 1401/10/15
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

در این مطلب قصد دارم تا در تور تركیه صحبت كنم. همچنین در مورد تور لحظه آخری تركیه یا تور ارزان تركیه اطلاعاتی را ارائه خواهم كرد. در ضمن می توانید برای مشاهدۀ قیمت تور تركیه و سپس رزرو تور تركیه ، به سایت كه لینك آن در انتهای این مطلب آمده است مراجعه كنید.
همچنین در سایت ما، علاوه بر تور تركیه اطلاعات كاملی از هتل های تركیه در شهرهای مختلف آن به تفكیك شهرها وجود دارد كه می توانید با مراجعه به آنها، هتل مورد نظر خود را برای اقامت انتخاب نمایید. و در قسمت جاذبه های گردشگری تركیه ، اطلاعاتی از دیدنی های این كشور، آنهم به تفكیك شهر یا مقصد گردشگری وجود دارد كه دیدن آنها، كمكتان خواهد كرد با مقصد سفرتان بیشتر آشنا شوید و برنامه ریزی درست و كاملی برای مسافرت خود داشته باشید.
و اگر سوالی داشتید، حتما با كارشناسان و همكاران ما در آژانس مسافرتی سیارك شهزاد پارسی و با شماره های ۳۳ و ۲۶۷۱۲۷۳۱ تماس بگیرید تا افتخار داشته باشیم كه راهنمای شما بوده و پاسخگوی سوالات شما باشیم.

 

چرا سفر به تركیه

قبل از توضیح در مورد هر مطلب دیگری، ابتدا باید در مورد این توضیح دهم چرا اصلا مسافران علاقه دارند از بین تورهای خارجی ، به تركیه سفر كنند، و چرا به این كشور سفر می كنند. كشور تركیه، به دلیل سابقۀ تاریخی كهنی كه دارد و به دلیل اینكه در نظر جغرافیایی در محلی استراتژیك و مهم و در مسیر اروپا و آسیا یا خاور میانه قرار گرفته است، همواره در طی دوره های مختلف، مركز توجه و محل تلاقی قدرتها و البته فرهنگها بوده است.
این موقیعیت، باعث شده كه همواره مركز توجه قدرتهای بزرگ باشد و در دوره هایی نیز، خود دارای حكومتی قدرتمند و بزرگ بوده كه تمام این موارد، این كشور را از تاریخی طولانی و پیچیده و شگفت انگیز برخوردار كرده است. ماجراهای جالب و داستانهایی شگفت انگیز كه همگی بر فرهنگ و تمدن این كشور تاثیر گذارده اند.
علاوه بر آن، این كشور محل عبور و مرور تنها سپاهیان نبوده است، بلكه بازرگانان و دانشمندان و هنرمندان و مسافران، همواره به این كشور رفت و آمد داشته و یا از آن گذر كرده اند كه هركدام، به مرور، تاثیر خود را بر فرهنگ و تمدن مردمان این سرزمین داشته اند. بنابراین، فرهنگ این كشور و مردمانش، در نوع خود جالب توجه است.
این نوع از فرهنگ و تمدن، آثاری داشته كه آنها را در سرتاسر این كشور مشاهده خواهید كرد. نوع معماری و نوع زندگی مردمان در گذشته و امروز و منازل و ساختمانها، نوع مذهب و ساختمانها و بناهای مذهبی، نوع حكومت و كاخها و قصرها و ساختمانهای اداری مرتبط با آن و هر آنچه كه از گذشته باقی مانده، دلیلی برای سفر و بازدید گردشگران می باشد.
علاوه بر آن، طبیعیت و موقعیت جغرافیایی و طبیعی و آب و هوای این كشور نیز، تنوع و زیبایی بسیاری ایجاد كرده است كه باعث می شود، در سفر به تركیه و استفاده از تورهای تركیه ، لذت ببرید و دوست داشته باشید كه باز به این كشور بروید و این بار، مقصد دیگری در آنرا تجربه كنید.

 

تور تركیه-bfm2PeL5TD

تور ارزان

اما در زمان بررسی قیمت تور تركیه و در زمان رزرو تور تركیه ، با اصطلاحی روبرو خواهید شد با عنوان تور لحظه آخری تركیه كه بعضی نیز آنرا با نام تور ارزان تركیه می نامند. اما این اصطلاح چیست و چرا بوجود آمده است. در این قسمت این مورد را توضیح خواهم داد.
در كل تورهایی كه با تخفیف فروخته می شوند، با عنوان تورهای لحظه آخری و ارزان شناخته می شوند. اما این مورد در تمام مسیرهای گردشگری و مقاصد سفر امكانپذیر نیست. اساسا اینكه یك تور یا بلیط یا اقامت هتل با تخفیف فروخته شود، زمانی امكانپذیر است كه، برای رفتن به آن مقصد مانعی كه برای رفع آن نیاز به زمان باشد وجود نداشته باشد. مثلا در مسیرهای سفر داخلی، شما مانعی برای سفر ندارید و به راحتی ساكتان را بسته و به سفر می روید.
سفرها و مقاصد خارج از كشور نیز، شما زمانی می توانید توری را تخفیف بخرید كه برای سفر به آن مقصد، به ویزا احتیاج نباشد. مثلا كشورهای تركیه، گرجستان، ارمنستان و مالزی كشورهایی هستند كه مسافران، برای سفر به آنها، امروی اقدام كنند، فردا می توانند عازم سفر شوند. بنابراین، تورهای تخفیف خورده در این مقاصد وجود دارند.
اما چگونه تور لحظه آخری ایجاد می شود؟ در پاسخ این سوال باید گفت، آژانسهای مسافرتی، از قبل اقدام به خرید بلیط هواپیما، برای یك مقصد در تاریخهای مختلف سال می كنند. مثلا از ابتدای سال، بلیط تركیه برای بهمن و اسفند را می خرند. زمانیكه به تاریخ سفر نزدیك شده و نتوانند تمام ظرفیتی كه خریده اند را پر كنند، اقدام به فروش بلیطهای آن تاریخ با تخفیف می كنند. این زمانی است كه مثلا در مسیر تركیه، تور ارزان تركیه ایجاد و فروخته می شود.
در حالتی دیگر، زمانی است كه هتل از قبل رزرو می شود و با نزدیك شدن به تاریخ رزرو، نتوانند تمام ظرفیت خریداری شده را پر كنند. در این حالت نیز با اعمال تخفیف، شروع به فروختن تور می كنند و مثلا در مسیر تركیه، تور لحظه آخری تركیه ایجاد می شود.

 

 

تور تركیه-bShgKh1fhl

مقاصد گردشگری تركیه

اما مقاصد گردشگری تركیه چه نام دارند و چه شهرهایی هستند كه می توانید در زمان رزرو تور تركیه به آنها سفر كنید و یكی از آنها را انتخاب كنید. در توضیح این مورد باید گفت، با توجه به توضیحاتی كه در مورد سابقۀ تاریخی و فرهنگی و همچنین جغرافیایی و آب و هوای كشور تركیه دادم، این كشور از تعداد زیادی شهر توریستی برخوردار است كه می توانید، در هر بار سفر، به حداقل یكی از آنها رفته و از آن شهر و دیدنی هایش بازدید كنید.
این مطلب گنجایش توضیح در مورد تك تك این مقاصد را ندارد و فقط از آنها نام خواهم برد. شهرهای توریستی كشور تركیه شامل، استانبول، آنكارا، آنتالیا، آلانیا، كوش آداسی، ازمیر، وان، ارزروم، مارماریس و كاپادوكیا است كه اگر شهری را از قلم نینداخته باشم، حداقل ۱۰ مسیر مختلف گردشگری وجود دارد كه هر كدام به تنهایی، مقصد سفر مسافران تور تركیه است.
معمولا در نوع گردشگری، ما مردم ایران، در هر بار سفر، از سه تا ده شب، به یكی از این شهرها سفر كرده و از دیدنی های آن شهر بازدید كرده و از تفریحاتش لذت می بریم. اما در نوع گردشگری مردمان اروپا، چین یا ژاپی، معمولا سفری طولانی برنامه ریزی شده و یك گروه با تعدادی حداقل، به اندازۀ ظرفیت یك اتوبوس، وارد كشور تركیه شده و در هر كدام از شهرها یك تا سه شب، بسته به تعداد دیدنی ها و تفریحات آن شهر، اقامت كرده و با اتوبوس، به شهر بعدی می روند. در این حالت، در مسیر حركت زمینی، از شهرهای مختلف كه حتی در آن اقامت ندارند بازدید می كنند و بیشتر با این كشور آشنا می شوند. ضمن اینكه مدت اقامت آنها، در این گونه تورها، حداقل دو هفتۀ كامل است.