ریپورتاژ آگهی
روستا خلفلو

روستا خلفلو

روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی در دامنه رشته كوههای سبلان واقع شده است. توسط این رشته كوهها و تپه های بلند مثل گوش قیسی از ناحیه غرب و رشته كوههای تالش مثل كوههای بنمار از سمت شمال و النكش از سمت شرق روستا را مورد حصار و احاطه قرار داده است.
  • 1401/10/14
  • استان : اردبيل
  • شهر : اردبيل
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : روستای خلفلو یكی از روستاهای استان اردبیل واقع در شهرستان كوثر می باشد . این روستا در ۴۵كیلومتری شهر اردبیل و ۳۰ كیلومتری شهر كوثر واقع شده است.
تلفن : 66059000-021

روستای خلفلو یكی از روستاهای استان اردبیل واقع در شهرستان كوثر می باشد . این روستا در ۴۵كیلومتری شهر اردبیل و ۳۰ كیلومتری شهر كوثر واقع شده است. روستا به لحاظ موقعیت جغرافیایی در دامنه رشته كوههای سبلان واقع شده است. توسط این رشته كوهها و تپه های بلند مثل گوش قیسی از ناحیه غرب و رشته كوههای تالش مثل كوههای بنمار از سمت شمال و النكش از سمت شرق روستا را مورد حصار و احاطه قرار داده است. به گونه ای كه روستای خلفلو كه یك دشت بزرگ و پر آب و حاصلخیز است. وقتی از بالای كوههای نام برده شده در بالا به روستا نگاه كنیم دشت آن به بزرگی یك دره خواهیم دید.

آب و هوای روستای خلفلو
روستای خلفلو به دلیل این كه در وسط یك منطقه كوهستانی قرار گرفته است . سبب بارش فراوان نزولات آسمانی در بهار به صورت باران و تگرگ و حتی تا در اواخر فروردین بارش برف در این روستا را شاهد هستیم . به بركت این كوه ها ما شاهد تابستانی بسیار خنك و شبهای سرد در خلفلو هستیم. چنانچه مسافران تهرانی و یا كسانی كه از این روستا به تهران یا جاهای دیگر مهاجرت كرده اند. به علت آب و هوای خنك این منطقه تابستان را در خلفلو سپری می كنند. فصل پاییز در روستای خلفلو نیز با بارش باران در اوایل این فصل آغاز می شود. كشاورزان این روستا در این موقع سال شروع به كشت گندم می كنند. البته قابل ذكر است كه این منطقه زمستان را از ماه آذر اغاز می كند. از اوایل این ماه تا اوایل فروردین به صورت برف ، سفید پوش است.

شغل اغلب مردم روستا كشاورزی و دامداری است. محصول اصلی كشاورزان خلفلو گندم است . به علت بارش باران دشت روستای خلفلو بسیار حاصلخیز است طوری كه در تولید گندم در منطقه حرف اول را می زند. روستای خلفلو دارای یك رودخانه است كه از كوههای قله جوق سرچشمه می گیرد و به رودخانه قزل اوزن می ریزد.

 

روستای خلفلو-JtoSCaqlxd