ریپورتاژ آگهی
جنگل های چهارباغ مرزن آباد

جنگل های چهارباغ مرزن آباد

جنگل های چهارباغ مرزن آباد جاذبه های گردشگری و طبیعی مرزن آباد است
  • 1401/10/14
  • استان : مازندران
  • شهر : مرزن آباد
  • دسته : جنگل های ایران
آدرس : مازندران - مرزن آباد
تلفن : 66059000-021

جنگل های چهارباغ مرزن آباد جاذبه های گردشگری و طبیعی مرزن آباد است در اصل منطقه حفاظت شده چهارباغ نیز می باشد.این جنگلها در حوالی منطقه سیاه بیشه، در كیلومتر ۹۰ محور كرج ـ چالوس قرار دارد. منطقه جنگلی چهار باغ با مساحتی بالغ بر ۱۹ هزار هكتار كه شامل اكوسیستمی جنگلی كوهستانی و رودخانه‌ای و در برگیرنده روستاهای زیادی از جمله دلیر، ایلت، مچر، نوكرس، واسپول، دزماكوی، كیجان، انگورن، چهار باغ، پولاد كوه و است.

گونه های جانوری

گونه های جانوری از جمله پازن (كل و بز)، خرس، پلنگ، مرال، شوكا، روباه، گرگ، خوك، كب دری، كبك معمولی، عقاب طلایی، است و از نظر زیست محیطی از اهمیت فراوانی برخوردار است. در جنگل های چهارباغ ۲ محیط‌بان وظیفه حفاظت و حراست از مواهب طبیعی و محیط زیست را عهده‌دار هستند.

مرزن آباد

مَرزَن‌آباد از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. این شهر، در بخش مرزن آباد شهرستان چالوس قرار دارد. مردم مرزن‌آباد از قومیت طبری هستند و به مازندرانی صحبت می‌كنند. این شهر دارای قدمتی طولانی است چنانچه در ۱۲۰۰ سال پیش از آن با نام سعیدآباد در كتاب البلدان نام برده شده است. منطقه مرزن آباد با برخورداری از موهبت های طبیعی و خدادادی فراوان نظیر جنگل، كوه، چشمه‌های آب گرم، مناظر بكری چون جاده طویر به ناتر. قرارگیری در مسیر كلاردشت، فجور و جاده‌ی زیبای چالوس و نیز نزدیكی به شهر توریستی نمك آبرود قابلیت بالایی در جذب گردشگران دارد.

دریاچه ولشت، آبگرم های روستای لید و لله جار، تونل سنگی، كاروانسرای سنگی پای قله كندوان، كاروانسرای سر قله كندوان. آبشار زیبای هریجان، دیدنی های سیاه بیشه، برخی از جاذبه‌های گردشگری مرزن آباد است.شهر اكسیژن به علت وجود جنگل، گردش هوا و دلایل اقلیمی خاص مركز اكسیژن سازی طبیعی هست و بسیاری از بیماران قلبی و عروقی و تنفسی مرزن آباد را شهری قابل تنفس بهتر و حیاتی دوباره خواهند یافت.

جنگل های چهارباغ مرزن آباد-tOkIqP1rGL

جنگل های چهارباغ مرزن آباد-ctS3jUEugU