ریپورتاژ آگهی
از كرج تا شمال چند كیلومتر است

از كرج تا شمال چند كیلومتر است

اگر می خواهید بدانید كه چه دیدنی هایی در جاده چالوس وجود دارد و همچنین اینكه از كرج تا شمال چند كیلومتر است با ما در این مطلب همراه باشید.
  • 1401/10/13
  • استان : البرز
  • شهر : کرج
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : البرز _كرج
تلفن : 66059000-021

اگر می خواهید بدانید كه چه دیدنی هایی در جاده چالوس وجود دارد و همچنین اینكه از كرج تا شمال چند كیلومتر است با ما در این مطلب همراه باشید.جاده چالوس یا همان جاده ٥٩ مسیری است كه شهر كرج را به شهرهای شمالی كشور متصل می كند. این محور دویست كیلومتری از ابتدای افتتاح خود تا بحال محبوب ترین و پر ترافیك ترین محور مواصلاتی تهران به شمال بوده است. طبیعت جاده چالوس از هر حیث جذابیت های ویژه و بی شماری برای گردشگران دارد و تجربه سفر را به سیاحتی به یاد ماندنی بدل می سازد. انبوه آبشارها، چشمه ها، رودخانه ها، جنگل ها و كوه ها و دریاچه ها كیلومتر به كیلومتر این مسیر را آراسته اند و زینت داده اند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی جذاب ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری موجود در این جاده بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم كه از كرج تا شمال چند كیلومتر است.

از كرج تا شمال چند كیلومتر است؟

در پاسخ به این سوال كه از كرج تا شمال چند كیلومتر است ابتدا باید مشخص كنیم كه منظورمان كجای شمال است. ما می توانیم شمال را معادل استان مازندران در نظر بگیریم و بدین ترتیب شهر چالوس را كه نخستین شهر از این استان است مقصد خود قرار دهیم. در این صورت فاصله كرج تا شمال حدود صد و هفتاد كیلومتر خواهد بود. طی نمودن این فاصله با وجود پیچ و خم های بسیاری كه چالوس دارد حدود سه ساعت و نیم از شما زمان خواهد گرفت. البته فرض را بر روان بودن ترافیك قرار می دهیم. در غیر اینصورت ممكن است تا پنج یا شش ساعت نیز در راه باشید.

 

از كرج تا شمال چند كیلومتر است-n5bNWXCVuc

جاذبه های دیدنی جاده چالوس

- روستای نسا: نسا روستایی سبز و پر دار و درخت واقع در كیلومتر چهلم جاده چالوس است. این جاذبه گردشگری به سبب باغ های میوه و رایحه این باغ ها كه در میان روستا و كوچه باغ هایش می پیچد در میان گردشگران به بهشت جاده چالوس شهرت دارد.

- رستوران وینه: وینه نیز دیگر قطب گردشگری جاده چالوس است كه در كیلومتر هشتم این جاده قرار دارد. این روستا و رستوران معروف آن درست در كنار رودخانه چالوس واقع شده اند و تجربه صرف غذا در چنین محیطی همواره گردشگران پرشماری را جذب وینه می كند.

 

- چشمه گله گیله: این جاذبه گردشگری در كیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس و در نزدیكی روستای شهرستانك و كاخ ناصری معروف این روستا قرار دارد. رودخانه شهرستانك نیز از همین چشمه سرچشمه می گیرد. اطراف چشمه و محدوده حاشیه آن را نیز درختان آلبالو زینت داده اند.

- آبشار هفت چشمه: این جاذبه گردشگری یكی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است كه در نزدیكی روستای ارنگه واقع شده است. آبشار هفت چشمه با نود متر ارتفاع در نزدیكی چند جاذبه طبیعی زیبای دیگر یعنی رودخانه ارنگه، آبشار آدران و دره هفت چشمه قرار دارد.

- باغ لاله های گچسر: گچسر دیگر قطب گردشگری جاده چالوس است كه در فاصله شصت و پنج كیلومتری با شهر كرج واقع شده است. باغ لاله های معروف این روستا كه آن را با نام باغ لاله های جاده چالوس نیز می شناسند شاید پربازدیدترین جاذبه گردشگری این جاده باشد. در این باغ طیف متنوعی از لاله های زرد و نارنجی و قرمز و سفید و... به هنرمندانه ترین شكل ممكن در كنار هم قد برافراشته اند.

 

از كرج تا شمال چند كیلومتر است-2b3im61Yfh

- غار یخ مراد: این غار نیز دیگر جاذبه گردشگری روستای گچسر است كه در ارتفاعات این روستا واقع شده است. این غار دارای هفت حلقه چاه است و سه یخچال زیرزمینی و سه تالار بزرگ نیز در آن به چشم می خورند. تالار سنگلاخی و دخمه دوقلو محبوب ترین و دیدنی ترین مكان های موجود در این غار می باشند. اما عمده زیبایی غار یخ مراد به خاطر قندیل های خاص، شفاف و خوش رنگ این غار است كه به شكل ستون های كریستالی استوانه ای از زمین سر بلند كرده اند.

- درخت سرو اورس: دیگر جاذبه گردشگری روستای شهرستانك درخت سرو اورس كهنسال و پیر این روستاست. این درخت كه هفده متر ارتفاع و پانزده متر پهنا دارد یكی از آخرین یادگارهای عصر باشكوه ایران باستان است و قدمت آن به بیش از دو هزار و هشتصد سال می رسد.

- آبشار هریجان: هریجان یكی از زیباترین آبشارهای ایران است و بسیاری از گردشگران آن را زیباترین جاذبه گردشگری موجود در جاده چالوس می دانند. این امر نه فقط به خاطر خود آبشار بلكه بیشتر از آن به خاطر محدوده سرسبز و بهشتی اطراف آن است. آبشار هریجان با بیست متر ارتفاع از دل یك صخره جاری است و به بیشه ای سرسبز فرو می ریزد. حضور پرندگان مهاجر در فصل كوچ و رویش گل های وحشی بر پهنه دشت روبروی این آبشار دو موثر عامل دیگر بر افزایش زیبایی این آبشار هستند.

- پیست اسكی دیزین: معرفی جاذبه های گردشگری جاده چالوس را با مشهورترین آنها به پایان می بریم. پیست اسكی دیزین یك مجموعه تفریحی بزرگ است كه علاقه مندان به تفریحات زمستانی همه ساله از هر سوی ایران به سمت آن گسیل می شوند. در این مجموعه علاوه بر اسكی و جت اسكی تفریحات دیگری نظیر تله كابین، تله سیژ، پیست چمن، پیست اسب سواری، زمین تنیس و زمین والیبال نیز برای گردشگران مهیا گردیده است.