ریپورتاژ آگهی
۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو

در این مقاله با فهرست برترین جاذبه­ های ریودوژانیرو، بهترین مكان­ ها برای بازدید در این شهر را كشف كنید.
  • 1401/10/13
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مكانهای تفریحی جهان
آدرس : تهران-تهران
تلفن : 66059000-021

اگر به دنبال جاذبهای متفاوت هستید، از مسیر ۲۰ كیلومتری به سمت پرینها جاییكه جنگلهای بارانی با اقیانوس تلاقی میكنند بروید. این ساحل طبیعیتر از ساحلهای موجود در قلب ریو است.

 

در این مقاله با فهرست برترین جاذبه­ های ریودوژانیرو، بهترین مكان­ ها برای بازدید در این شهر را كشف كنید.

موقعیت ریودوژانیرو بین كوه و دریا بهقدری دیدنی است كه یونسكو در نامگذاری ریو بهعنوان میراث جهانی ”موقعیت فوقالعاده زیبای یكی از بزرگترین شهرهای جهان“ را ذكر كرده است. افتخارات یونسكو فقط بهخاطر محیط طبیعی نیست، بلكه بهخاطر چشمانداز فرهنگی شهری و تركیبی از معماری و فضای سبز برنامهریزی شده است كه مشخصه رشد شهر محسوب میشود.

ریودوژانیرو دومین شهر بزرگ برزیل است و از سال ۱۷۶۳ تا ۱۹۶۰، زمانیكه برازیلیا ایجاد شد، پایتخت آن بود. این شهر توسط استعمارگران پرتغالی در اواسط دهه ۱۵۰۰ تأسیس شد و به بندری برای حمل و نقل طلا از مناطق معدنی داخلی تبدیل شد.

در این مقاله با فهرست برترین جاذبه های ریودوژانیرو، بهترین مكان ها برای بازدید در این شهر را كشف كنید.

  1. كریستو ردنتور (مسیح نجات دهنده)

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو-YNltkPQPoY

مجسمه غولپیكر مسیح مشرف به شهر از قله ۷۰۹ متری كوركووادو نماد ریو است. این بنای مشهور جهانی بین سال‌های ۱۹۲۲ و ۱۹۳۱ ساخته شد و تقریبا تمام هزینههای آن از طریق كمك‌های كاتولیك‌های برزیلی تأمین شد.

مجسمه آرت دكو توسط مجسمه‌ساز لهستانی-فرانسوی پل لندوفسكی ساخته شد و توسط مهندس برزیلی هیتور داسیلوا كوستا و با همكاری مهندس فرانسوی آلبرت كاكو ساخته شد. این مجسمه كه از بتن و سنگ صابون ساخته شده است، ۳۰ متر ارتفاع دارد و بازوهای آن ۲۸ متر كشیده شده است. وزن آن ۶۳۵ تن است. در داخل پایه هشت متری آن یك كلیسای كوچك وجود دارد، جایی كه دیدن مراسم عروسی و غسل تعمید در آن غیرعادی نیست.

 
  1. كارناوال

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو-hGYJkIXvnA

یكی از معروف‌ترین جشن‌های پیش از عصمت در جهان، به همان اندازه كه در ونیز و نیواورلئان مشهور است، هر زمستان در ریودوژانیرو برگزار می‌شود. جشنها اندكی پس از سال نو آغاز میشود، اما شكوه آن چهار روز قبل از مراسم به اوج خود میرسد و صدها هزار تماشاگر را به رژههای خیابانی، مهمانیهای سامبا و نمایشهای خود جذب میكند. سایر شهرهای برزیل نیز كارناوال را جشن میگیرند. همچنین یك رویداد توریستی مهم در باهیا و رسیفه است، اما ریو مجللترین آنهاست.

دیدنیترین رویدادها رژه مدارس سامبا است كه در مكان منحصر به فردی كه توسط معمار مشهور برزیلی اسكار نیمایر طراحی شده برگزار میشود. مسیر رژه ۷۰۰ متر طول و ۱۳ متر عرض دارد.

  1. پارك ملی تیجوكا

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو-Sx7c5a4EPb

پارك ملی تیجوكا شامل جنگل تیجوكا و چندین منظره مشرف به شهر می‌شود و كریستو ردنتور، مجسمه بزرگ مسیح در كوركووادو را احاطه كرده است.

جنگل ۳۳۰۰ هكتاری تیجوكا، یكی از بزرگترین جنگل‌های جهان در داخل یك شهر، در اواخر دهه ۱۸۵۰ در زمین‌هایی كه توسط مزارع قهوه از بین رفته بود، كاشته شد تا از چشمه‌هایی كه آب ریودوژانیرو را تامین می‌كردند محافظت شود. بیشتر درختان گونه‌های بومی هستند و زیستگاه میمون‌های كاپوچین، كواتیس (راكون برزیلی)، توكان‌های رنگارنگ، شاهین‌ها، پروانه‌های آبی درخشان و بسیاری دیگر از گونه‌های حیات‌وحش را فراهم می‌كنند كه می‌توانید هنگام كاوش در مسیرها و جاده‌های آن ببینید.

 

  1. ساحل پراینها (ساحل كوچك)

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو-FKebf8fEp0

اگر به دنبال جاذبهای متفاوت هستید، از مسیر ۲۰ كیلومتری به سمت پرینها جاییكه جنگلهای بارانی با اقیانوس تلاقی میكنند بروید. این ساحل طبیعیتر از ساحلهای موجود در قلب ریو است.

 

شن‌های طلایی و تخته سنگ‌های گرد بزرگ در كنار دریا قرار می‌گیرند. اگر دوست دارید موجسواری كنید، اینجا یكی از بهترین مكان ها برای انجام این كار است.

 

  1. ماراكانا

۵ جاذبه گردشگری برتر در ریودوژانیرو-cHrVzHPr77

ماراكانا بزرگترین استادیوم برزیل است كه طرفداران فوتبال در زمان یك بازی باید آن را ببینند. این استادیوم میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازیهای المپیك تابستانی ۲۰۱۶ بود. ماراكانا برای جامجهانی ۲۰۱۴ بهطور كامل بازسازی شد و بیش از ۷۸۰۰۰ نفر ظرفیت دارد.

این استادیوم برای مسابقات بین باشگاههای فوتبال بزرگ ریو، فلامنگو، بوتافوگو، فلومیننسه و واسكو داگاما و همچنین برای كنسرتها استفاده میشود.