ریپورتاژ آگهی
فاصله كرج تا امامزاده سپهسالار

فاصله كرج تا امامزاده سپهسالار

فاصله كرج تا امامزاده سپهسالار حدود پنجاه كیلومتر است كه با فرض روان بودن ترافیك می تواند در عرض حدود یك ساعت طی شود.
  • 1401/10/13
  • استان : البرز
  • شهر : کرج
  • دسته : دانستنی های سفر
آدرس : البرز _كرج
تلفن : 66059000-021

فاصله كرج تا امامزاده سپهسالار حدود پنجاه كیلومتر است كه با فرض روان بودن ترافیك می تواند در عرض حدود یك ساعت طی شود.

وقتی بار سفر می بندیم و به قصد حظ بردن از خنكا و پاكی هوا و سرسبزی دل انگیز طبیعت راهی شمال ایران می شویم چند گزینه پیش رویمان قرار دارد. گرچه جاده چالوس در تمام زمینه ها و فاكتورها (مثل امنیت جاده و سرعت رسیدن به مقصد) قافیه را به رقیبان خود می بازد، اما باز هم با اختلاف محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال و شلوغ ترین آنهاست. چرا؟ چون این جاده نه تنها یك مسیر بلكه خود یك مقصد و هدف نهایی سفر است.

اگر می خواهید در حین سفر و در جاده قدم به قدم زیبایی ببینید انتخاب اول و آخر جاده چالوس است. همچنین اگر می خواهید از شماری از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شمال كشور نیز بازدید كنید، می توانید راه جاده چالوس را در پیش بگیرید. انبوهی از روح نوازترین جنگل ها و دریاچه ها و آبشارها و رودخانه ها در انتظار شماست. انبوهی از تماشایی ترین و بهشتی ترین روستاها. در این مطلب قصد داریم به معرفی یكی از این روستاها یعنی روستای سپهسالار یا همان امامزاده سپهسالار و همچنین فاصله كرج تا امامزاده سپهسالار بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله كرج تا امامزاده سپهسالار چقدر است؟

فاصله كرج تا امامزاده سپهسالار حدود پنجاه كیلومتر است. البته این فاصله این روستا با مركز شهر كرج است. فاصله سپهسالار با سد كرج نیز در حدود پانزده كیلومتر می باشد. روستای سپهسالار یا تكیه سپهسالار یكی از روستاهای تابعه بخش آسارا در استان البرز است. بخش آسارای البرز منطقه ای با بافت و فضای روستایی است كه از سه دهستان آدران، آسارا و نسا تشكیل یافته است. دهستان آسارا بزرگترین دهستان در میان این سه دهستان است و مجموعا بیست و یك روستا را در درون خود جای داده است. روستای سپهسالار نیز یكی از این بیست و یك روستا است.

شما می توانید فاصله كرج تا امامزاده سپهسالار را در عرض حدود یك ساعت طی نمایید.

فاصله كرج تا امامزاده سپهسالار-BW7oJLKZlB

جاهای دیدنی سپهسالار

همانطور كه از نام این روستا نیز پیداست مهمترین جاذبه گردشگری آن امامزاده ای است كه در نزدیكی آن قرار دارد. مقبره امامزاده ابراهیم مقبره بسیار خاصی است و می توان آن را منحصر بفرد ترین مقبره مذهبی موجود در ایران دانست. دلیل این امر این است كه مقبره این امامزاده در درون یك غار واقع شده است. روستای سپهسالار را به خاطر وجود همین امامزاده با نام هایی همچون تكیه سپهسالار، امامزاده ابراهیم و تكیه امامزاده ابراهیم نیز می شناسند.

روستای سپهسالار در پنج كیلومتری غرب جاده چالوس واقع شده است و از حیث زیبایی های طبیعی نیز یكی از دیدنی ترین روستاهای جاده چالوس است. مشهورترین جاذبه طبیعی سپهسالار آبشار تماشایی آن می باشد. آبشار سپهسالار آبشاری با ده متر ارتفاع است كه با قرارگیری در میان دو صخره از منظره ای بسیار دیدنی برخوردار شده است. علاوه بر این موقعیت ویژه، شكل تابش آفتاب به این آبشار نیز دیگر دلیل زیبایی بی حد و حصر آن است. اگر می خواهید از یك طرف با یكی از خنك ترین و خوش آب و هوا ترین و از طرف دیگر با یكی از زیباترین و چشم نواز ترین آبشارهای ایران روبرو شوید حتما سری به امامزاده سپهسالار بزنید.

فاصله كرج تا امامزاده سپهسالار-C7gUvZ0qe3

بهترین زمان سفر به این روستا

روستای سپهسالار نیز مانند دیگر روستاهای اقلیم البرز منطقه ای ییلاقی به شمار می رود. بنابراین بهترین زمان سفر به این روستا نیمه ابتدایی سال می باشد. با توجه به اینكه سطح رطوبت و میزان درجه حرارت این روستا در فصل تابستان بسیار پایین است سفر به آن در این فصل می تواند تجربه ای دلپذیر را برای شما رقم بزند. خصوصا محدوده اطراف آبشار سپهسالار و فضای زیر صخره های این آبشار. با این وجود روستای سپهسالار در فصل پاییز نیز پذیرای گردشگران زیادی است. اما سفر به آن در چهار ماه پایانی سال به دلیل برودت هوا و صعب العبور بودن مسیر دسترسی به روستا چندان گزینه مناسبی نیست.

 

روستاهای اطراف سپهسالار

روستای وینه واقع در كیلومتر هشتم جاده چالوس یكی از روستاهای نزدیك به روستای سپهسالار است كه می تواند جذابیت های زیادی برای شما داشته باشد. این روستا درست در حاشیه رودخانه خروشان چالوس واقع شده است و این موقعیت جغرافیایی ایده آل رمز توریستی بودن وینه است. اگرچه رستوران معروف این روستا نیز گردشگران زیادی را به سمت آن جذب می كند. رستوران وینه قدیمی ترین باغ رستوران جاده چالوس است كه در زمان جنگ جهانی دوم افتتاح شده است. در این رستوران علاوه بر انواع غذاهای ایرانی، چای آتشی و قلیان نیز برای مشتریان سرو می شود.

دیگر روستای توریستی نزدیك به روستای سپهسالار روستای ارنگه می باشد. این روستا صاحب یكی از مرتفع ترین آبشارهای ایران است. آبشار هفت چشمه با نود متر ارتفاع در كیلومتر هجدهم جاده چالوس و در نزدیكی روستای ارنگه قرار دارد. از جمله دیگر دیدنی های ارنگه رودخانه این روستا، آبشار آدران و دره هفت چشمه را می توان نام برد. قدیمی ترین درخت چنار ایران نیز در حیاط امامزاده این روستا قرار دارد. گورستان تاریخی ارنگه و قله پورا نیز دیگر جاذبه های گردشگری روستا می باشند.